כל האמת על המוצרים בסופר

האם מה שכתוב על המוצרים הוא באמת נכון? מה כדאי לשים לב ועל מה להקפיד בקניית מוצרי מדף? 7 טיפים שכדאי להכיר לפני הקניה הבאה

11/01/2015
הילה וידבסקי קבלו עדכונים מהילה וידבסקי
  • RSS

במקרים רבים מוצרים הנמכרים בסופר ממותגים כבריאים ואיכותיים אבל כשקוראים את האותיות הקטנות מבינים שלא כך הדבר.

מה כדאי לשים לב ועל מה להקפיד בקניית מוצרי מדף? 7 טיפים שכדאי להכיר:

1. רסק עגבניות

על פניו רסק עגבניות זה דבר נהדר - תרכיז עגבניות להעשרת תבשילים, הסמכת מרקים ורטבים. רסק העגבניות הוא בסיס טוב לארוחה מלאה בליקופן (הרכיב הבריא בעגבנייה שנחשב נוגד חמצון) אך בפועל לרסק העגבניות מוסיפים סוכר או ממתקים אחרים. על מה להקפיד בקניית רסק עגבניות? שמכיל עגבניות טריות בלבד, ללא שום תוספות או תחליפי סוכר. שימו לב, חלק מהיצרים כותבים על האריזה מכיל חומרים טבעיים בלבד אך שאנו הופכים את האריזה רואים ברכיבים את שאר הרכיבים הלא בריאים. בדקו תמיד מסביב לאריזה את רשימת הרכיבים.

דבר נוסף - כדאי להימנע משימוש בשימורים (קופסאות השימושים מכילות אלומיניום), לכן קנו רסק באריזת פלסטיק.

מוצרים ממולצים: רסק עגבניות של חברת "טל" או "הרדוף".

רסק עגבניות. צילום: שאטרסטוק

2. סילאן

סילאן הוא סירופ תמרים. בדקו ברשימת הרכיבים כי מכיל תמירים בלבד, ללא תוספת סוכר. הסילאן שמכיל רק תמרים הוא האיכותי והמומלץ ביותר.

מוצר מומלץ: סילאן של חברת EUROFOOD (להשיג בחנויות טבע).

3. חלב קוקוס

בגלל שהקוקוס הוא שומן רווי לא מומלץ לצרך ממנו הרבה. לאחרונה שמן הקוקוס מקושר במחקרים מדעיים כיעיל בטיפול במחלת האלציימהר. בקניית חלב קוקוס הקפידו שאינו מכיל חומרים משמרים כשהוא מגיע בקרטון, לא בפחית אלומיניום (אני מכירה רק חלב קוקוס אחד כזה איכותי בקרטון, רכשו אותו) וכמובן שאין בו מספרים ורכיבי E למיניהם (סימון לחומר משמר לדוגמא E202).

שימושים לחלב קוקוס: הסמכת והקרמת מרקים כמו: מרק ברוקולי, מרק כרובית מרק כתום. הכנת מלבי טבעוני (טעים ומומלץ) הכנת קינוחים טבעוניים וכמובן, תבשילים טעימים ומיוחדים, למשל מתכון לטופו ופטריות בחלב קוקוס.

מוצר מומלץ: חלב קוקוס של חברת AROY-D

חלב קוקוס. צילום: שאטרסטוק

4. ממרחים

שקדים/חרובים - גם פה מאוד חשוב לא להתייחס רק למה שכתוב על האריזה. המון פעמים על ממרחים בריאים כמו שקדים/חרובים כתוב לנו ממרח רכיבים טבעיים וברשימת הרכיבים אנו רואים כי מוסיפים סוכר, שמן דקלים, חומרים משמרים ועד כל מיני מילים ומספרים שאנו לא מכירים. הסתכלו בגב האריזה על ממרח עד שתכירו את המוצר ותדעו שהוא טוב, טבעי ואמיתי.

מוצר מומלץ: ממרחים של חברת "המתכון הסודי".

5. טחינה

יש להקפיד על טחינה גולמית המכילה שומשום מלא בלבד, ללא תוספות אחרות. באשר לאיזה סוג טחינה לרכוש - אני תמיד בודקת את כמות הסידן והברזל בטחינה. חשוב שהמספר יהיה הגבוה ביותר (מה שמראה על הערך התזונתי של השומשום וכמובן שיטת טחינת גרעין השומשום). עוד משהו שיש להקפיד עליו כשבודקים את הערכים התזונתיים בטחינה הוא כמות הנתרן, שיהיה הכי נמוך משאר החברות. דבר נוסף - חברות שונות טוחנות את גרעין השומשום המלא על ידי חימום, מה שהורס את הרכיבים התזונתיים בטחינה (המינרלים) וגורם לחמצון שמן השומשום. לכן הקפידו כי הטחינה לא עוברת חימום וכתוב עליה 'כבישה קרה' או 'טחינה באבני ריחיים איטית'.

מוצרים מומלצים: טחינה משומשום מלא של 'אחוה' או 'אל-ארז' או אתיופית מונבטת.

טחינה. צילום: שאטרסטוק

6. לחם

הקפידו על לחם מקמח מלא: חיטה מלאה, שיפון, כוסמין. בידקו שאחוז הקמח המלא הוא הרב ביותר מכל הקמחים (אני ממליצה מעל 80% קמח ממגוון הקמחים המלאים) ושאין חומרים משמרים ותוספת סוכר. באשר להתפחה - עדיף שהלחם יהיה מסוג מחמצת ולא שמרים.

מוצר מומלץ: לחם מ"מאפיית דר' מארק"

7. סויה

ברוטב הסויה הקפידו שאינו מכיל סוכר וחומרים משמרים, שמכיל כמה שפחות רכיבים חוץ מהסויה. לרוב ככל שהרשימה קצרה יותר- המוצר בריא יותר.

מוצר מומלץ: סויה תמרי

*****

הילה וידבסקי היא נטורופטית ND ובעלת המותג לבריאות המספק ארוחות בריאות הביתה. הילה מעבירה סדנת בישול בריא בשני מפגשים בימי חמישי - 22.1 ו-29.1. הסדנה מיועדת למי שרוצים ללמוד איך מכינים אוכל פשוט ובריא בבית ומיועדת גם ובעיקר למי שאינו בשלן – אבל כן רוצה לעבור לתזונה בריאה. בסדנה ילמדו המשתתפים לבשל מתכונים בריאים, טבעוניים וקלים, אותם הם יכולים לשלב בקלות בתזונה היומיומית שלהם, ואף ילמדו את שיטת ההנבטה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה