דברים שלא ידעת על פרוביוטיקה

כולנו יודעות בגדול שפרוביוטיקה טובה לנו, וזהו פחות או יותר. אבל למי בדיוק זה מתאים, מתי הכי נכון לקחת, ובאיזה מוצר הכי כדאי לנו לבחור? באנו לעשות סדר בחיידקים

08/01/2015
תוכן מקודם קבלו עדכונים מתוכן
  • RSS

נתחיל מההתחלה: פרוביוטיקה היא אוסף של חיידקים ידידותיים שקיימים באופן טבעי בגופנו, ובעיקר במערכת העיכול שלנו. החיידקים האלה מסייעים לגוף לפעול כמו שצריך: הם מסייעים בעיכול תקין, במניעת התרבות של חיידקים מזיקים ובמלחמה נגד פטריות מזהמות. בקיצור, ללא ספק אנחנו רוצות אותם.

תוסף פרוביוטיקה - למי זה טוב?

shutterstock_96754267להרגיש טוב ולהיראות טוב

כאמור, החיידקים הפרוביוטיים טובים לכולנו. אבל ישנן אוכלוסיות שזקוקות לחיזוק נוסף של החיידקים האלה באופן תמידי, או בתקופות מסוימות בחיים. אחד המצבים בהם אנחנו הכי צריכות חיזוק הוא לאחר שימוש באנטיביוטיקה. מטרת האנטיביוטיקה היא לחסל חיידקים רעים, אבל על הדרך היא פוגעת גם בטובים. לכן, חשוב לאחר טיפול אנטיביוטי להוסיף פרוביוטיקה לתזונה. מוטב ליטול את הפרוביוטיקה עוד במהלך הטיפול, ובכך למזער את הסיכוי לתופעות הלוואי של האנטיביוטיקה דוגמת שלשולים, פטרת ועוד מרעין בישין.

מחקרים הוכיחו שחיזוק פרוביוטי יכול לסייע בעוד מצבים בריאותיים לא מרנינים, דוגמת מחלות מעיים כרוניות (כמו קרוהן) או זמניות (כמו שלשול), גזים מרובים במערכת העיכול, ובאופן כללי מערכת חיסונית חלשה. המצוינות של הפרוביוטיקה יכולה לסייע מאוד, בין אם על ידי השבת חיידקים טובים אבודים, ובין אם על ידי הגברת החיידקים הקיימים ומלחמה בחיידקים שעושים לנו רע.

מה חשוב לבדוק לפני שקונים

shutterstock_129916589פרוביוטיקה - איך בוחרים מבין כל התכשירים?

שיטוט קצרצר בבית המרקחת או בבית הטבע יחשוף אותנו בן רגע לכמות בלתי ניתנת להכלה של תכשירים פרוביוטיים, וחשוב להבין שלא כולם נותנים את אותו המענה. ישנם כמה פרמטרים שחשוב לבדוק לפני שמחליטים מה לרכוש:

כמות החיידקים: התכשירים השונים מכילים כמויות שונות של חיידקים, שיש לשים עליהם את הדעת. מחקרים הוכיחו שכמות של עשרה מיליארד חיידקים פרוביוטיים למנה הינה אפקטיבית ביותר.

הגנה מחומציות הקיבה: מאחר שהקיבה היא איבר חומצי במיוחד, חיידקים רבים מתים בה לפני שהם מספיקים להגיע למעיים. לכן, חשוב לבדוק האם התכשיר שבחרנו מגיע עם הגנה מחומציות (למשל ציפוי מיוחד לקפסולה או יוגורט עם פרוביוטיקה שמכיל חיידקים חזקים המסוגלים לשרוד את חומציות הקיבה).

סוגי החיידקים: רצוי לבחור בתכשיר שמכיל מספר זני חיידקים, ובכל מקרה כדאי לוודא שהוא כולל את החיידק Bifidus Actiregularis, שכן מספר מחקרים קליניים הוכיחו שהזן הזה מצליח לשרוד לאורך מערכת העיכול כולה.

איך ניתן לצרוך פרוביוטיקה

shutterstock_223771162פרוביוטיקה ביוגורט משתלבת היטב עם מזונות טעימים ובריאים נוספים

שתי הדרכים המרכזיות לקחת פרוביוטיקה הן תוספי מזון ומוצרי מאכל. תוספי המזון מגיעים בצורה של כדורים (ואז חשוב לוודא שהם מצופים מפני חומצה) או כאבקה (ואז כדאי לאכול אותה עם מזון סותר חומצה).

הדרך השנייה היא על ידי צריכת מזון פרוביוטי דוגמת יוגורט, וחשוב לבחור יוגורט המכיל את כמות וסוגי החיידקים הרצויה (לא לשכוח את ידידינו Bifidus Actiregularis). לצד היוגורט מומלץ לצרוך סוגי מאכלים שעושים גם הם טוב לגוף דוגמת בננות, תפוחים או שקדים (שגם משתלבים היטב עם יוגורט ויכולים להוות ארוחת בוקר נפלאה), ובכך לוודא שהשגנו את מקסימום התועלת מהארוחה כולה.

צילומים: שאטרסטוק



תגיות:

מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה