משחק ילדים

בכל מה שקשור לקניית משחקים לילדים, חייבים להקפיד על כמה כללים. המדריך לפענוח אריזת המשחק

08/12/2010
מערכת סלונה קבלו עדכונים ממערכת
  • RSS
» להתאים את המשחק אישית לילד. צילום: flickr-MikeOliveri

חנוכה, במובנים רבים, הוא גם חג המשחקים ולכן זה לא מפתיע לגלות שהעיתונים מוצפים עכשיו בכתבות סמי-יח"צניות על צעצועים חדשים (ולרוב יקרים מאוד!) שרק ‘נחתו’ על המדפים. אבל כמו בכל תחום בחיים, גם בכל מה שקשור לקניית מתנות לילדים חייבים להקפיד על כמה כללים, כדי שאלה יעמדו בציפיות של שני הצדדים – הנותנים והמקבלים.

תורת המשחקים

בדרך כלל בכתבות צרכניות שמבקשות ללמד את ההורים והסבתות כיצד לקנות נכון משחקים לקטנים, מתמקדים בחשיבות של השוואת מחירים, או בטיחות המוצרים וכו’. אלה נושאים חשובים, אבל הפעם בחרנו להתמקד דווקא בחזית שבדרך כלל לא מקבלת התייחסות מספקת – האריזה. כמו בתחום המזון, על האריזות והקופסאות של הצעצועים נוכל למצוא מידע שונה ומשונה, חלקו חשוב וחלקו פחות. הנה כמה דוגמאות:

הוראות משחק

כדאי לקרוא את הוראות המשחק בתשומת לב ולוודא שהן ברורות לכם. הורים עם ותק תמיד יכולים להיזכר במקרים שבהם הוראות המשחק, או ההרכבה של צעצוע מסוים, היו יכולות לאתגר גם את מיטב המוחות הדגולים של האנושות, לרבות אלברט איינשטיין.

טווח הגילאים

מדובר בנתון מאוד מתעתע, כי למשווק תמיד הכי נוח למתוח אותו כמה שאפשר. אתם בטח מכירים את המשחקים שעליהם מצוין כי טווח הגילאים המתאים הוא מגיל 4 ועד גיל 99, או לילדים ולילדים ברוחם. במקרים כאלה כדאי שתדלק אצלכם נורת אזהרה. מה עושים כדי לדעת אם משחק מסוים מתאים התפתחותית לחתן השמחה? העצה הכי טובה שאפשר לתת בנושא הזה, היא שכדאי לברר עם הורים אחרים לגבי משחקים מסוימים שקשה להחליט לגביהם.

התאמה אישית

שימו לב למאפיינים נוספים של המשחק שמצוינים על האריזה – יש ילדים שאין להם יכולת ריכוז לזמן רב ולכן כדאי לוודא שאורך המשחק לא יעלה על רבע שעה. לאחרים קשה לשחק מול משתתפים רבים וכדאי לחפש להם משחקים שאפשר לשחק בהם גם לבד, או עם פרטנר אחד נוסף. יש ילדים מאוד מתקדמים מבחינה קוגניטיבית (מחשבתית), אבל מתקשים במוטוריקה עדינה (עבודת ידיים), לכן עדיף לא לאתגר אותם עם משחקים שכוללים השחלות של פריטים קטנים.

מחמאות שיווקיות

משווקים רבים לא יכולים לעמוד בפיתוי ומוסיפים טקסט קצר שפונה להורים ומסביר כיצד המשחק יעזור לפתח את היכולות השונות של ילדיהם. כאמור, עם כל הכבוד להתפתחות הילד, המטרה הראשונה של כל צעצוע או משחק היא פשוט לשעשע את הילדים. אל תתפתו להבטחות סרק מהסוג הזה.

גודל וצבע

במסגרת הכפפת האריזה לשיקולים שיווקים, יצרנים רבים מייצרים אריזות בומבסטיות ובשלל צבעים, כדי שזה יהיה לגיטימי לבקש מחיר גבוה יותר עבור המוצר. חנויות הצעצועים מלאות בפיתויים, לכן גם במקרה הזה עשו שיעורי בית, ובררו עם הורים אחרים לגבי איכות המשחק שאתם מבקשים לקנות. אולי תגלו שהוא בעצם לא מה שרציתם.

צילום:

http://www.flickr.com/photos/mikeoliveri/

http://www.flickr.com/photos/k4liban/




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה