עוגת שוקולד ולוטוס

עוגת שוקולד במרקם נימוח ללא מוצרי חלב וגם ללא קמח. ממרח לוטוס מעשיר את מרקם העוגה ומעמיק את טעם השוקולד. מצפים בקצפת לוטוס קלילה

עוגת שוקולד

עוגה רכה ושוקולדית, ללא מוצרי חלב בכלל. היא לחה וטעימה, והשילוב בין טעמי השוקולד לקצפת הלוטוס הוא לא פחות ממושלם. עוגה נהדרת לאירוח וגם למי שמתנזרים מחלב ומוצריו. והמתכון? קלי קלות

עוגת שוקולד ולוטוס (צילום: דניה ווינר)עוגת שוקולד נפלאה ומעליה קרם לוטוס משגע (צילום: דניה ווינר)

עוגת שוקולד וקרם לוטוס

מתכון של חן שוקרון

חומרים לתבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ

לעוגה:

200 גרם שוקולד מריר קצוץ

1/4 כוס (60 מ"ל) חלב סויה או שמנת צמחית

1/4 כוס (75 גרם) ממרח לוטוס

5 ביצים מופרדות בטמפ' החדר

1/2 כוס (100 גרם) סוכר

לקצפת לוטוס:

1 מיכל (250 מ"ל) שמנת צמחית

2 כפות ממרח לוטוס

1 כף (10 גרם) אבקת סוכר

3-2 כפות עוגיות לוטוס טחונות דק

אופן ההכנה

1. מחממים תנור ל-175 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

2. **מכינים את העוגה:** שמים בקערה שוקולד, חלב סויה (או שמנת צמחית) וממרח לוטוס וממיסים במיקרוגל או על בן מארי. מערבבים היטב לתערובת אחידה וחלקה.

3. מקציפים חלבונים בקערת המיקסר עד להיווצרות קצף לבן ורך. מוסיפים בהדרגה סוכר ומקציפים עוד 3-2 דקות לקצף יציב אך לא יבש.

4. מוסיפים חלמונים לקערה עם השוקולד המומס ומערבבים היטב. מעבירים כשליש מקצף החלבונים לקערה עם השוקולד ומערבבים. מוסיפים את יתר הקצף ומקפלים בעזרת מרית עד לקבלת תערובת אחידה. מעבירים את התערובת לתבנית.

5. אופים כ-20 דקות עד שחלקה העליון של העוגה מתייצב אך העוגה עדיין לחה בפנים. מצננים. במהלך הצינון העוגה תאבד מגובהה וזה בסדר. מעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות.

6. **להגשה:** מקציפים שמנת צמחית עם ממרח לוטוס ואבקת סוכר לקצפת יציבה. מצפים את העוגה, מפזרים מעל את פירורי העוגיות ומגישים.

7. שומרים מכוסה במקרר עד 4 ימים.