מה אוכלים צמחונים?

אחד הקשיים של אנשים במעבר לצמחונות הוא החשש מהשינוי התזונתי והאופן בו הוא ישפיע על הגוף. קבלו 5 סוגי מזונות המספקים את כל סוגי המזון הנדרשים

17/12/2014
ניבית בש קבלו עדכונים מניבית בש
  • RSS

אתם חושבים על זה כבר זמן רב, אבל חוששים. מבינים שבשר ועוף אינם מועילים לבריאות (עקב תכולת האנטיביוטיקה וההורמונים שמוזרקים להם, וכמו כן ההתעללות בבעלי החיים מעוררת בכן חמלה) אבל גדלתם והתחנכתם על מנת חלבון "טובה" מהחי על הצלחת שלכן לפחות בארוחת הצהריים. ארוחה ללא מנת חלבון שכזו מרגישה לכן כארוחת "תוספות" : מה עושים עם אורז או פסטה או פתיתים בלבד? אוכלים רק פחמימות? אז זהו שלא.

צמחונות - איך עושים את זה נכון?

1. חלבון מלא

ניתן להשיג בקלות ממזונות צמחיים. דגנים מלאים+ קיטניות מהווים חלבון מלא. למשל: מגדרה (אורז עם עדשים) או לחם שיפון עם ממרח חומוס או סלט עדשים עם בורגול  או קוסקוס מלא עם פולי חומוס- כל אלו מספקים לגוף חלבון מלא ויכולים להוות ארוחה נפלאה בריאה ועשירה בפני עצמה ללא כולסטרול , שומנים רוויים ואנטיביוטיקה.

2. ברזל ו-B12 - לא רק בבשר

רבים חוששים ממחסור בוויטמינים ומינרלים כתוצאה מאכילה צמחונית, אך לא פעם אני נתקלת בקרניוורים אשר חסרים להם אותם וויטמינים ומינרלים לעומת צמחונים אשר המאגרים שלהם מלאים. זאת משום שהימצאות ברזל ו-B12 תלויים במידת הספיגה שלהם במעי הגס ולכן, במידה והספיגה אינה במיטבה - אכילת בשר לא תתרום למלאי המאגרים. כמו כן, מזונות מהצומח עשירים בברזל (בניגוד לדעה הרווחת) וניתן בהחלט לרפא מצבי אנמיה מאכילה צמחונית: פטרוזליה, אצות, ברוקולי, ארטישוק, סלק, קטניות (עדשים שחורות, שעועית שחורה, חומוס, סויה) פירות יבשים (תמרים, צמוקים ,שקדים ואגוזים), גרעיני חמניה ודלעת, שומשום, טחינה מלאה ודגנים מלאים- כל אלו עשירים בברזל.

ויטמין B12 אומנם חסר בתזונה הצמחונית אך פשוט למלא את המאגרים או למנוע חוסר באמצעות נטילה של תוסף. אולם, לא כל הצמחונים יזדקקו לתוסף - תלוי בבדיקות הדם, בדיוק אותן בדיקות שאוכלי הבשר יאלצו לעשות על מנת לוודא את מצב המאגרים.

קטניות. צילום: שאטרסטוק

3. צמחונים אוכלים מוצרי חלב, דגים וביצים

היות ואנו בצמחונות עסקינן, במידה ואתם אוכלים דגים - יהיה לכן קל לעבור להכנה של קציצות דגים במקום עוף, מנת דג סלומון או טונה כמנת חלבון בארוחת הצהריים ולאט לאט החוסר בבשר יתמלא בארוחה קלילה, רזה ובריאה הרבה יותר.

4. גבינות

עברו לגבינות צאן ככל שניתן. הפרות מניבות חלב רק כשהן בהריון ולכן הן מוזרקות הורמונים בלי סוף. גם אנטיביוטיקה ניתנת להן על מנת שלא תהיינה חולות וכל ה"טוב" הזה מגיע בסופו של דבר לתנובה שלהן. הן נחלבות בלי סוף, מה שיוצר לא פעם דלקות בעטינים, כך שלא פעם התנובה שלהן מזדהמת ודולפת גם לחלב שלנו. אנשים רבים אלרגיים לחלב, מצב שיוצר כאבי בטן, גזים ונפיחות ואין להם מושג שזו הבעיה. אם גם אתם נימנים על אלו - נסו להפסיק וראו אם חל שיפור במצבכם.

גבינות. צילום: שאטרסטוק

5. ביצים

מי שבוחר לאכול ביצים למרות הכתבה ששודרה בערוץ 22 על הסלמונלה בביצים וחוסר ההיגיינה בלולים, עדיף לרכוש ביצים אורגניות עשירות באומגה 3.

*****

ניבית בש היא נטורופתית ומטפלת בשיטת ההידרוקולוניק.

לפרטים על סדנה לניקוי רעלים ואורח חיים בריא - לחצו כאן.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה