כך רזיתי 57 קילו

אחרי שרזתה בהצלחה וללא ניתוח, רחלי אלישיב שומעת באופן קבוע את השאלה - איך עשית את זה? קבלו את 8 הסיבות שעזרו לה לצאת לדרך חדשה

15/12/2014
רחלי אלישיב קבלו עדכונים מרחלי אלישיב
  • RSS

בטור הראשון שלי סיפרתי איך ירדתי 57 ק"ג ללא ניתוח. קיבלתי תגובות רבות ולכן החלטתי הפעם לשתף את הסיבות העיקריות שבזכותן רזיתי:

1. לדעת לשחרר

לשחרר על אמת. לא סתם לעבוד על עצמנו ששיחררנו, אלא באמת לשחרר. אני קוראת לזה להתרכז באוקינוס ולהתעלם מהשלולית. מדובר בעבודה עצמית לא מעטה אבל משתלמת בהחלט. מה לזה ולהרזיה אתם שואלים? קשור גם קשור. כשהגוף מתוח מעצבים ומתסכול הוא הופך לקפוץ כל כך, עד שאוגר את כל האנרגיות השליליות ויחד איתן את כל הקלוריות לתוכו, ולא משחרר כלום - לא את אותן אנרגיות שליליות ולא את הק"ג המיותרים. זאת דרכו לומר "אורח חיים בריא הוא לא רק להכניס לתוכי מזונות בריאים אלא גם חוויות טובות ונעימות". זכרו - הגוף הוא המכונה הכי חכמה בעולם ולכן מגיב בהתאם גם כשנדמה לנו שאינו מקשיב.

2. אהבה

יש שייכנו "מעגל חברתי תומך ואוהד", אני קוראת לזה אהבה. לאחרונה צפיתי בסרט קסום העוסק בחייו ובהישגיו של סטיבן הוקינג. יצאתי ממנו עם חיוך ענק. הסרט הוכיח לי את מה שאני תמיד טוענת - באהבה במלוא עוצמתה יש כוח להביא אתכם לשיאים שלא חלמתם שתגיעו. קשה למצוא אנשים מחוץ לגרעין המשפחתי שיפרגנו לכם ויחזקו אתכם באהבתם, ולכן לכשתמצאו כאלו הוקירו אותם בכל ליבכם ושימרו על האהבה הזאת בכל כוחכם. היא תהיה שם מימינכם בהצלחות, בתהליך ההרזיה ובשבועות בהם בקושי תצליחו להחזיק את הראש מעל קו המים.

רחלי אלישיב. צילום: אלבום משפחתי

3. ללא מוצרי דיאט

אכלו הכל אך במידה. חבריי יעידו שאני באמת אוכלת הכל אבל מהדברים המושחתים אסתפק בביס קטן. לא אחסל פרוסת עוגה שלמה כבעבר. חשוב שתזכרו - מוצרי הדיאט לא מכילים את כל הערכים התזונתיים להם גופנו זקוק, מה גם שמבחינה פסיכולוגית תחושת המסכנות לא תיקח אתכם רחוק.

4. גמישות

כשאתם מקבלים טיפ כתגובה לבעיה שהעלתם היו פתוחים לשינוי. המדריכה בקבוצת ההרזיה הציעה לשנות את ארוחת הבוקר ממאכל כזה למאכל אחר, אל תעקמו פרצוף ותשללו. אל תצאו בהצהרות כמו "אני חייבת לחם קל עם הארוחה". עצרו שניה, הקשיבו ותפנימו לאט לאט. תנו צאנס לשינוי.

5. ספורט

מצאו פעילות גופנית שאתם אוהבים באמת והתמידו בה. מעבר ליתרון שפעילות גופנית תורמת לזירוז ההרזיה היא מהווה גם מפתח נהדר לשמירה על המשקל ומחטבת את הגוף.

רחלי אלישיב לאחר ההרזיה. צילום: אלבום משפחתי

6. בחרו קבוצה

המסע מפרך גם כך. חשוב להכיר בעובדה זאת ולאחריה לבחור בקבוצות שיהוו משענת לתהליך ומדריכים אליהם אתם מתחברים.

7. השליטה בידכם

שבו לרגע וחשבו. בכמה תחומים בחיים יש לכם באמת שליטה? בתהליך ההרזיה השליטה היא אך ורק שלכם, לכן ברגע שהחלטתם שאתם יוצאים לדרך אין שום סיבה שתכשלו. ברגע שתפנימו את העיקרון הזה ותצמידו אליו את החזון שלכם כרזים, כספורטאיים, כבריאים - השמים הם הגבול. החמיאו לכם? אל תתנצלו שזה רק חמש ק"ג פחות. הצלחתם לרוץ? אל תעשו פרצוף שזה בקצב איטי מדי. תעופו על עצמכם ויחד איתכם ירצו כולם לעוף יחד איתכם. זה מדבק ועושה טוב על הלב.

8. שתפו חברים בתהליך

באמצעות שיתוף אמיתי תזכו לטיפים ולמחמאות. לא פעם מורמות גבות נוכח פתיחותי, אני באופן אישי חיה איתה בשלום. בעיתות שלום ומלחמה כולם יודעים מה עובר עלי. ללא שיתוף לא הייתי עוזרת לאלו הצריכים עזרה ומתביישים לבקש ולא הייתי מקבלת כל כך הרבה אהבה ופרגון. חיים פעם אחת אז חיו במלוא העוצמה.

*****

רחלי אלישיב נעזרה בשיטת שומרי משקל בשילוב ריצה עם המדריכים לורנס ופיליפ גורדון.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה