פירות שכדאי לאכול

פרי זה בריא, ויש כאלה בריאים יותר. על סגולותיהם של הפירות האדומים- הסגולים ופירות ההדר, והצעות לשילובם בתפריט היומי

28/11/2010
הגר שפר קבלו עדכונים מהגר
  • RSS

כולנו יודעים שפירות זה בריא. הם עשירים בוויטמינים, במינרלים ובנוגדי חמצון חזקים. הפעם אתרכז במזונות שעשירים בנוגדי חמצון חשובים. נוגדי חמצון אלה נלחמים עבורנו ברדיקלים החופשיים, שהם "הטרורריסטים של הגוף"- מחוללי מחלות רציניים ביותר ומזרזי הזדקנות.

הנה דוגמאות לסוגי פירות שכדאי לשלב במזון:

פירות אדומים- סגולים

פירות אדומים- סגולים נחשבים למזונות מאריכי חיים. הם עשירים בפיטוכימיכלים חשובים- כמו פלבנואידים וליקופן, המקנים להם את צבעם, ובעלי יתרונות בריאותיים רבים כמו מניעת מחלות לב וכלי דם, הפחתת הסיכון לסרטן וריפוי פצעים ודלקות. פירות אלה עשירים גם בוויטמינים ובמינרלים חשובים.

ענבים אדומים

ענבים אדומים ידועים כמונעים מחלות לב, וזו הסיבה העיקרית העומדת מאחורי ההמלצה לשתות יין אדום. הענבים האדומים מכילים נוגדי חמצון, המעלים את רמת הכולסטרול הטוב. חומרים אחרים בענבים, יחד עם הסיבים התזונתיים שבהם, קשורים בהפחתת הסיכון לסרטן, למחלות מעיים ולמחלות הקשורות למוח.

ההמלצה: לשתות כוס אחת של יין אדום בכל יום

פירות יער

לפירות יער יתרונות בריאותיים רבים. הם עשירים בליקופן, פנולים, אנטוציאנינים, פלבנואידים וחומצה אלגית. חומרים אלה הם נוגדי חמצון חזקים ביותר, המפחיתים את הסיכון למחלות לב וסרטן. פירות יער מכילים כמות גדולה של ויטמינים, דוגמת E ו- C. הסיבים שבהם מחזקים את תפקוד מערכת העיכול, הם מחזקים את כלי הדם, משפרים את הראיה ומונעים דלקות. חמוציות, למשל, מצוינות לטיפול בדלקות בדרכי השתן.

ההמלצה: לשלב בתפריט אוכמניות, פטל, חמוציות, גרגרי יער ודובדבנים. אפשר לקנות אותם טריים או קפואים.

רימון

הרימון מכיל פוליפנולים המעכבים גדילת תאי סרטן (בעיקר עור וערמונית), ופלבנואידים שהם, כאמור, נוגדי חמצון חזקים השומרים על כלי הדם ובכך מונעים מחלות לב. אכילת רימון מועילה לדלקות, מנקה את הדם ומספקת אנרגיה.

אפשר לאכול את גרגרי הפרי, אך לעתים הם גורמים לעצירות. אפשר גם לסחוט את הרימון למיץ טעים ומזין.

ההמלצה: לשלב את גרגרי הרימון בסלטים וקינוחים, או לקנות תרכיז רימונים מוכן ולשלבו בהכנת רטבים ותבשילים.

פירות הדר

פירות הדר ידועים בעיקר בכמות הגבוהה של ויטמין C שהם מכילים.

תפוז

בתפוז ממוצע תמצאו 60 מ"ג ויטמין C. חשוב לציין שבכוס מיץ תפוזים, שרבים מאתנו צורכים בכדי להעלות את רמות הוויטמין C ביום, יש כ- 4 תפוזים ששווים ל- 16 כפיות סוכר, אז נכון שזה בריא, אך עדיף לאכול תפוז שניים ביום ולא מיץ.

ההמלצה: לצרוך כארוחת ביניים באמצע היום את הפרי השלם, שעשיר גם בסיבים תזונתיים.

אשכולית

באשכולית גילו לאחרונה חומרים היעילים להרזיה ומדמים בגוף תהליך של צום.

ההמלצה: לצרוך חצי אשכולית ביום בבוקר בכדי לקבל תוצאות טובות יותר בתהליך ההרזיה.

לימון

הלימון הוא פרי מדהים, העוזר לנו לתבל ולהוסיף טעם למזונות שונים. אין לו כמעט ערך קלורי, ושימוש בו יכול לחסוך כמויות גדולות של שמן. נכון שגם שמן זית בריא, אך לפעמים אנו שוכחים שיש לו ערך קלורי מאוד גבוה. לכן כדאי להעלות את כמות הלימון בסלט ולהוריד את כמות שמן הזית לפחות מכף בארוחה.

ההמלצה: לשלב בארוחות עם סלט ולהוסיף למים לטעם נוסף, לכל מי שמתקשה לשתות מים בצורה אחרת.

לכתבות נוספות בסתיו של פירות

היכנסו לעמוד הפייסבוק של יופלה אקסטרה פרי

תמונת פירות יער: robynejay, פליקר. תמונת פירות הדר: artolog, פליקר





מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה