8 צעדים שיעזרו לך לרזות

למה כדאי לבשל אוכל פשוט וקל להכנה? וכיצד תיבול חריף משפיע על שריפת קלוריות? חלי ממן עם הטיפים הקטנים שעושים שינוי גדול

02/11/2014
חלי ממן קבלו עדכונים מחלי ממן
  • RSS

אימוץ הרגלי אכילה וחשיבה נכונים ובריאים עוזרים להוריד קילוגרמים מיותרים ולשמור על המשקל לאורך זמן.

טיפים שיעזרו לכם במשימה:

1. התמקדות בחשיבה

תהליך ההרזיה מושפע מגורמים רבים אך הגורם המשמעותי ביותר אינו האכילה, אלא דרך החשיבה שלנו, המצב הרגשי שלנו ובעיקר הדיאלוג הפנימי שלנו עם עצמנו. חשיבה חיובית מעניקה מוטיבציה לאכילה נכונה ולחיים פעילים. לעומת זאת רגשות שלילים מסיטים אותנו מהמסלול. עשו שינוי קטן, הוא יכול להביא לשיפור גדול. למשל, אם תוותרו על שתי כפיות סוכר ביום, תוכלו להרוויח כשלושה ק"ג בשנה. או כאשר אתם מגיעים לקניות בסופר היצמדו למוצרים הטריים והבסיסים: מוצרי חלב, לחם, בשר רזה, פירות וירקות והתרחקו מהמדפים המרכזיים שם נמצאים בדרך כלל העוגות, עוגיות ודברי מתיקה.

2. אל תדלגו על ארוחות

רבים מאיתנו מנסים לדלג על ארוחות כדי להפחית קלוריות, אבל בפועל, הדבר הטוב יותר לעשות הוא לאכול שש ארוחות קטנות ביום. זה יעיל יותר מאשר שלוש ארוחות גדולות. אימוץ הרגל זה עשוי להפחית קילוגרמים רבים.

ירידה במשקל. צילום: שאטרסטוק

3. פשטות

כאשר האוכל שאתם מבשלים הוא פשוט, קל להכנה ואינו דורש זמן בישול רב, הסיכוי שתבשלו לעצמכם ותתמידו במקום לקנות מזון מוכן, עולה מאוד. חשוב לדאוג שמצרכים בריאים יהיו זמינים על מנת שלא "להיתקע" בלעדיהם, מה שמזמין קניית אוכל מוכן עתיר שומנים וקלוריות.

4. גיוון

זהו כנראה העיקרון החשוב ביותר. כאשר אנו אוכלים מגוון של מזונות, עולים הסיכויים שנצליח לרזות. כך הגוף מקבל את כל מרכיבי המזון להם הוא זקוק, וגם הנפש שמפעילה אותנו מקבלת ולא מרגישה "אומללה" ומחפשת פיצויים. השקיעו למשל בכריכים שווים ומגרים.

5. התחילו ב-10% פחות

כאשר ישנה התמקדות במטרה התחלתית, הירידה במשקל לטווח ארוך מצליחה יותר. שימו לעצמכם מטרה התחלתית - 10% פחות במשקל, כך אנו מאמצים לעצמנו הרגלי בריאות טובים יותר. זכרו, ירידה מהירה - מסוכנת יותר.

6. הוסיפו תבלין חריף לארוחה

תיבול חריף עוזר לשרוף קלוריות. שדרגו את המאכלים/רטבים עם מעט חריף.

תבלין חריף. צילום: שאטרסטוק

7. הורידו שליש כשאתם בחוץ

כשאתם יוצאים לארוחת ערב במסעדה, הקטינו את המנות על הצלחת בשליש. שימו בצד שליש מהמנה ובקשו מהמלצר לארוז אותה. כך תזכו בארוחת צהריים ליום למחרת. טקטיקה פשוטה זו חוסכת עד 500 קלוריות ביום.

8. אימונים יומיים קלילים

חשוב לאמץ אימונים קלילים יומיומיים. בין 30-45 דקות ביום בו אתם מעלים את קצב הלב. טיפוס מדרגות, רכיבה על אופניים, הליכה קלה, שחייה ועוד.

 *****

חלי ממן היא מנהלת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה