מה לאכול לפני ואחרי אימון?

תזונה נכונה משפיעה על אפקטיביות האימון והתוצאות שמגיעות בעקבותיו. כך תאכלו נכון ותסייעו לגוף להיות במיטבו

29/10/2014
שרון יוגב קבלו עדכונים משרון יוגב
  • RSS

מרבית הרצים מתאמנים בשעות הבוקר או הערב. להלן הכללים הבסיסיים לאכילה לפני ואחרי אימון שכדאי ליישם כדי שהאימון יהיה אפקטיבי ויעיל.

אימון בוקר

לפני אימון בוקר חובה לאכול. ממש חשוב, גם מי שלא רגיל. ישנתם לילה שלם, הגוף מרוקן למדי ממאגרי אנרגיה, חומצות הקיבה עולות. שימו דגש על כך שבין הקימה לאימון צריכות לעבור לפחות 50 דקות. אם תצאו לפני כן, האימון יהיה פחות אפקטיבי ואתם תיהנו בו פחות כי הגוף עדיין ישן. אני ממליצה על רווח של שעה.

תאכלו משהו צנוע לפני האימון, לא ארוחת בוקר ישראלית של בית מלון באילת אחרת לא תוכלו לזוז כל היום. לחם עם ריבה/גבינה/אחר. תשתו קפה, או לחילופין פרי או שני תמרים. אני באופן אישי ממליצה וגם צורכת תפוח גדול, לא לחם ולא תמרים משום שהם מעלים סוכר בדם לאנשים עם תסמונת מטבולית.

תמר. צילום: שאטרסטוק

אם אין לכם נטייה להשמנה ולסוכר ושומנים בדם תאכלו פחמימה פשוטה עם משהו עליה. שתו קפה - שתיית כמות משולשת של קפה שחור (שלוש-ארבע כפיות גדושות) הוכחה כמשפרת את שריפת השומן והאימון יהיה הרבה יותר חיוני.

אחרי אימון מומלץ מאוד להשלים את מה שאיבדתם. איכלו סנדוויץ' עם חלבון וקצת שומן, ירקות כמובן או כל השלמה זהה אחרת של פחמימה, חלבון, שומן וירק.

אימון ערב/אחה"צ

הכלל באימון ערב אומר כך: את ארוחת הצהריים מומלץ מאוד לסיים ארבע שעות לפני אימון הערב ולא לאכול בה בשרים כבדים ושמנים כמו: קבב, סטייק, בקר. עוף בהחלט אפשרי. מומלץ גם לא אוכל מתובל בצורה כבדה: מלוח מדי, חריף מדי, עם הרבה שום ובצל.

שעה עד חצי שעה לפני האימון חובה לאכול משהו קטן כמו בבוקר: לחם עם משהו או חטיף אנרגיה, תמר או פרי. אסור לאכול ירקות ושומנים לפני אימון כי הם מזרזים תהליכי עיכול. אתם ממש לא רוצים למצוא את עצמכם מחפשים בריצה את השירותים הציבוריים הקרובים. בסוף כל אימון, לא משנה מתי התבצע, בסדר גודל של עד חצי שעה מסיומו מומלץ לאכול ארוחה קלה שכוללת את כל אבות המזון.

תזונת ספורט. צילום: שאטרסטוק

אם אתם ממילא לפני ארוחה גדולה תוכלו להשלים הכול באותה ארוחה. לרוב אחרי אימון ריצה לא מרגישים רעב, להבדיל מאימוני ספורט אחרים, ועדיין לא מומלץ ללכת לישון מבלי לאכול, אפילו ארוחה קלה אחרי האימון.

אימון ריצה הוא אחת המתנות היפות ביותר שאדם נותן לעצמו. הגוף מתחזק, הראש גדל, תובנות עולות, מחשבות הולכות ובאות, כשעושים את זה בקצב הנכון לגוף זוהי הנאה צרופה.

רוצו, תיהנו, ואל תשכחו שתזונה בריאה ונכונה חשובה לכולם ובעיקר לאנשים פעילים.

*****

שרון יוגב היא מאמנת לתוצאות בהרזיה ובעלת סדנאות וקבוצות תמיכה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה