10 טיפים לנפש בריאה יותר

האושר שלכם טמון בכם. זו לא קלישאה אלא דרך חיים. קבלו עצות פרקטיות שיעזרו לכם להתחיל לראות את חצי הכוס המלאה

23/10/2014
שרון שלהב קבלו עדכונים משרון שלהב
  • RSS

בימים אלו כאשר עולה הפופולריות של המודעות העצמית, הכושר הגופני, האוכל הבריא, המדיטציה והיוגה נדמה שיש איזושהי דרישה להיות מאושרים ובריאים, אך במבחן המציאות זה לא כל כך פשוט. לכן הכנו עבורכם רשימה של כמה טיפים נגישים ופרקטיים אשר יכולים לשפר את מצב רוחכם במעט זמן תוך השתלבות עם היומיום על מנת שתוכלו להרגיש לעתים תכופות יותר טוב עם עצמכם:

1. יש אנשים שמאוד רוצים לקרוא ספר טוב, לבצע פעילות גופנית או אפילו ללכת לים אך אינם עושים זאת אף פעם. לכן, עשו דבר אחד כל  יום שמשמח אתכם גם אם הוא לוקח עשר דקות. תשאלו את עצמכם, מה אני אומר לעצמי כבר הרבה זמן שעליי לעשות? חישבו על כמות הזמן שאתם משקיעים בלחשוב על זה ופשוט נצלו את אותו זמן בשביל למלא אחר הרצון שלכם ותרגישו תחושת סיפוק מידית.

2.אם נקלעתם לסערה רגשית ו/או מחשבות שאינן פוסקות, עצרו לשנייה, עצמו עיניים ותגידו לעצמכם: "אני רואה שאת נסער/ת כרגע, זה מובן לגמרי אבל זה בסדר, אני פה בשבילך". שימו לב שההסכמה להכיר ברגש מרגיעה אתכם כעבור רגעים ספורים.

3. אם חייכם מבקשים שינוי אך אין בכוחכם לבצעו פנו לעזרה, לטיפול. אין לנו שום דרך לדעת את הלא מודע שהוא בסופו של דבר מה שמניע אותנו כאשר אנו נמצאים בחוסר איזון.

טיפים לאושר. צילום: שאטרסטוק

4. תנשמו נשימות עמוקות משמעותיות. נשימות שנכנסות מהאף לבית החזה ומנפחות את הבטן. בהוצאת האוויר תוציאו מהפה ותתרוקנו מן האוויר שכבר לא משרת אתכם יותר. כל שאיפה מכניסה רוח חדשה לגופנו וכל נשיפה מרוקנת מאתנו את מה שכבר סיים את תפקידו בגופנו. כאשר אתם רוצים להירגע שימו לב לנשימה. באופן סמלי הנשימה מוציאה את הישן ומכניסה את החדש, מחזירה אותנו לרגע הזה, לשלווה ולנחת.

5. שתו 1-2 כוסות מים כשאתם קמים בבוקר, עוד לפני הקפה. כל התהליכים בגופנו קורים במים וגם הנפש משולה לאלמנט המים ברפלקסולוגיה. זרימת המים בתוכנו תורמת לתהליכים שקורים בגופנו ובחיינו לזרום יותר בטבעיות.

6. הקשיבו לרצונות שלכם, גם אם הם "מיותרים", אם אין לכם זמן, או כסף. אם זהו רצון לא ריאלי עשו עם עצמכם משא ומתן ובדקו מה ירצה אתכם? אף אחד לא מרוויח מכך שאתם מסתובבים לא מרוצים בעולם. הרצון הכי פשוט והכי קטן הוא הדרך של הנשמה שלכם לבטא את עצמה. הם לא ייעלמו אם לא תממשו. אם אתם שמים לב או מקבלים פידבק מהסביבה שרצונותיכם לא מציאותיים גשו לטיפול ובררו על מה רצונות אלו מנסים לפצות.

7. כל היום יש קול בראשנו, הקול שלנו חושבים, הקול שאתו אנו מדברים לעצמנו. מדי פעם תעצרו ותשאלו את עצמכם האם הטון של הקול שבראשי ביקורתי או שיש בו חמלה ואהבה? דברו אל עצמכם בצורה יפה, לפחות כמו שאתם מדברים אל האחר.

8. שימו לב ברגעי ההתלבטות שלכם שיש בדרך כלל שני קולות, האחד ראש והשני לב. עשו את ההפרדה בניהם. זה יעזור לכם להנמיך את הרעש שבראשכם. פשוט ציינו בפניכם מה זה מה. עשו סדר בבלגן וכך יהיה לכם יותר קל ונוח להחליט.

9. כשמישהו מעצבן/מעציב/מעורר אתכם כנראה שהוא מזכיר לכם משהו בעצמכם שאינכם מסוגלים או רוצים לראות כרגע. הביאו אליו חמלה וכך יהיה לכם יותר קל להביא לעצמכם חמלה כאשר אתם מוצאים את עצמכם במקומו. אתם יכולים אפילו לשאול את עצמכם - "למה זה כל כך מפריע לי? איפה ראיתי או חוויתי משהו דומה לזה בעבר?" ואולי גם תגיע תובנה שתוביל אתכם למודעות עצמית גבוה יותר.

10. כאשר מציף אתכם רגש שלילי כמו עצב, בדידות, כעס וכדומה, הדחף הוא לברוח משם וכמה שיותר מהר על-ידי מתן פתרונות והסחות דעת למיניהן (פייסבוק, וואטסאפ, שיחת טלפון) אך אלו מספקים פתרון רגעי בלבד. במקום זאת תסכימו לשהות שם אפילו לרגעים ספורים, תשאלו את עצמכם - מה אני מרגיש עכשיו? וכל מה שיעלה פשוט תסכימו להרגיש עד שהחרדה תפחת מעצם ההקשבה ותשומת הלב שהענקתם לעצמכם.

*****

שרון שלהב היא מטפלת בפסיכותרפיה הוליסטית ורפלקסולוגיה עם רקע בתזונה הוליסטית.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה