מגדלות ילדים בשיק

שתי נשים החליטו לעזוב קריירות מצליחות והתחילו לייצר בעצמן את הבגדים שהיו רוצות לראות בארון של הילדים שלהן, במחירים שפויים

22/10/2014
קרין לויט פרידריך קבלו עדכונים מקרין לויט פרידריך
  • RSS

 בנק הפועלים. תמי זוזות שחר פשיגודה מינימליסט. צילום: דודי חסוןתמי זוזות (מימין) ושחר פשיגודה, יזמיות המותג מינימליסט (צילום: דודי חסון)

כשתמי זוזות, אמא תל אביבית לשתי בנות, לא הצליחה למצוא בגדי ילדים אופנתיים ונוחים במחירים סבירים, היא החליטה לקחת יוזמה ולהתחיל לייצר, לשווק ולמכור בעצמה בגדים כאלו. יחד עם שותפתה לעשייה, שחר פשיגודה, הקימה זוזות את החנות המקוונת "מינימליסט", שמציעה בגדי בייסיק מקסימים לילדים, שמעוצבים ומיוצרים בישראל ונמכרים במחירים שפויים.

"הפסקתי להאמין במה שאני עושה"

זוזות, אשת פרסום ופשיגודה, מפיקת פרסומות בכירה, הכירו במסגרת עבודתן. שתיהן עבדו שנים רבות בענפי ההפקה והפרסום וניהלו קריירות מצליחות ופוריות, כל אחת בתחומה. עד שיום אחד החליטה זוזות להגיד "די" לעולם הפרסום.

"אחרי שילדתי את בתי השניה", היא מספרת, "ידעתי שאל עולם הפרסום אני כבר לא חוזרת. אחרי שנים של עבודה בתחום הזה פשוט הפסקתי למצוא את עצמי בתוכו, הפסקתי להאמין במוצר שמכרתי. הרגשתי שהלקוחות הפכו למודעים יותר, לנבונים יותר, ומשרדי הפרסום לא כל כך שינו את דרכיהם בהתאם".

נמאס מדורה ונצנצים

הרעיון להקמת העסק החל להתבשל ממש במקרה כשיום אחד, בערך לפני שנה וחצי, כשזוזות היתה בחופשת לידה לאחר הולדת בתה השניה עמליה, קבעו היא ופשיגודה לשתות יחד קפה בתל אביב.

"בדיוק התפטרתי ממשרד הפרסום והייתי עם שתי הבנות בבית", מספרת זוזות, "ונפגשתי עם שחר לקפה. בפגישה דיברנו על הקושי למצוא לילדים בגדים איכותיים ויפים במחירים שפויים. בחנויות בגדי הילדים היתה הפרדה צורמת בין בנים לבנות, כשאצל הבנות שלטו הנצנצים, הגזרות המצועצעות והדפסים של דורה וקיטי. הבגדים שכבר כן הייתי מוצאת במחירים סבירים, היו מתפרקים לי אחרי שתי כביסות. ואז חשבנו יחד - רגע, למה שלא נעשה את זה בעצמנו?"

ומה עשיתן בפועל אחרי ההחלטה?

"הרעיון המקורי היה לפתוח חנות ממשית לבגדי ילדים", מספרת זוזות. "אבל ראינו שתחום הקניות אונליין מאוד מתקדם ובעזרת מחקר שוק מקצועי ומקיף שעשינו, הבנו שיש פוטנציאל עסקי ממשי בקרב קהל היעד שלנו - אמהות לילדים עד גילאי 4-5. ואז התחלנו את העבודה הקשה באמת - להכיר את ענף הטקסטיל וממש 'לצלול' אל העולם הזה".

"היינו בשוק מכמות התמיכה"

"כנראה שעשינו משהו נכון במהלך השנים", אמרו לעצמן פשיגודה וזוזות כשהבינו עד כמה גדולות התמיכה והעזרה שהן מקבלות מהסביבה בימיו הראשונים של העסק החדש.

"אנשים שעבדנו איתם במהלך השנים בפרסום - ארט דיירקטורים, פלנרים, סטייליסטים, כולם התנדבו לעזור לנו", מספרת זוזות. "פתאום כולם נורא שמחו שאנחנו נמצאות במקום אחר, וממש עזרו לנו לבנות את המותג. קיבלנו כל כך הרבה אהבה, זה היה מנוע צמיחה בלתי נגמר, כל הזמן לרצות להשתפר, לתת שירות עוד יותר טוב".

 בנק הפועלים. תמי זוזות שחר פשיגודה מינימליסט. צילום: דודי חסוןהבגדים של המותג מינימליסט. צבעוניות, נוחות ואפשרות לשחק (צילום: דודי חסון)

דרך העסק התקרבנו אל הילדים

"בתחילת הדרך", מספרת זוזות, "שחר היתה יותר מונעת מהמקום האמהי שלה - למצוא בגדים שהיא תאהב עבור הילדים שלה. אני ראיתי בזה בהתחלה יותר פוטנציאל עסקי - צורך שאין עליו מענה וכאן אנחנו נכנסות. רק כשנכנסנו לשלב הייצור קלטתי עד כמה הילדים שלנו הם חלק בלתי נפרד מהעסק. הם מקרי הבוחן שלנו, אותם אנחנו שואלים מה נוח, מה לא נוח, רוצה עם כיסים או בלי?"

"את מתחילה להכיר את הילדים שלך יותר ככה", מוסיפה זוזות. "מבינה את הצרכים שלהם - מפנימה ממש את הצורך שלהם להתלכלך, לזחול, לשחק, החשיבות של התחושה הנעימה של הבד. ואז גם אני הבנתי עד כמה העסק הוא גם בשבילי וגם בשביל הילדים שלי".

להפסיק לפחד ולקחת את הצעד

"תהליך המעבר מלהיות שכירה לעסק עצמאי הוא לא פשוט", אומרת זוזות, "כלכלית וגם נפשית. הסוד לדעתי הוא להצליח לעבור ממקום של דאגה למקום של ציפייה ותכנון קדימה. אבל עם כל הדאגות ועם כל זה שאת לא יודעת לפעמים אם תביאי כסף הביתה בחודש הבא, העצמאות בקריירה הביאה אתה פריחה אישית ענקית עבורי - זה משהו שהוא במאה אחוז שלך, את יצרת ובנית אותו לפי הערכים שלך והעולם שלך. זה דבר מדהים".

"לדברים טובים יש נטייה להניע את עצמם", מוסיפה זוזות. "עם הזמן העסק פחות צריך לשווק את עצמו והשם שבנית הולך קדימה. מה שצריך לעשות זה פשוט להתחיל ללכת, לעשות את הצעד, לטבול את הרגל בבריכה ולהתחיל לשחות. לא להיות מונעת מהפחד, כי הוא זה שאולי מונע ממך להיות מי שאת יכולה להיות באמת".

 

*התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה