5 צעדים לאורח חיים בריא

הסתיימו ארוחות החג, נגמרו החופשים והגיע הזמן לשים סוף לכל התירוצים. כך תחזרו לשגרה ותסגלו לעצמכם הרגלים חדשים ובריאים שיעשו טוב לגוף ולנפש

19/10/2014
שרון יוגב קבלו עדכונים משרון יוגב
  • RSS

"אחרי החגים" כבר כאן וזו הזדמנות מצויינת להתחיל להקפיד על אורח חיים בריא שיגרום להרגשה טובה. אפשר להתחיל בצעדים קטנים שיכולים לעשות שינוי נכון.

כך תעשו זאת נכון:

1. לנקות

לפני שמתחילים משהו צריך לסדר או במקרה שלנו יותר נכון - לנקות. תתרמו את כל מזוודות החג שקיבלתם מפוצצות השוקלדים למישהו שייהנה מהם יותר (אולי אני אופטימית כשאני חושבת שנשאר שם משהו?). קשה מאוד לקיים התחלה חדשה כשיש משהו שמפריע לנו. בשלב יותר גבוה של שמירה אפשר כמובן לחיות עם כל "החבר'ה" האלה בחזרה בבית אבל כנראה שזה לא הזמן הנכון. אנשים שירדו ושומרים זמן רב ממש לא רואים את המזוודות האלה אבל צריך להתאמן זמן מה עד שמגיעים לרמה כזו.

2. תוכנית

צאו עם תכנית ליום שלכם. כמו (אני מקווה) שאתם לא יוצאם לחיים שלכם בלי תוכנית אל תצאו ליום בריא וחדש בלי תכנית. תדעו מה ומתי אתם אוכלים, תאכלו כחמש ארוחות (שתיים עיקריות ועוד שלוש קטנות ומאוזנות), ואל "תזרמו". העבר הוכיח לכם עד היום שאתם לא טובים בזה, לא כדאי לנסות את זה עוד פעם.

אורח חיים בריא. צילום: שאטרסטוק

3. סליחה

נכון יום כיפור עבר הוא עבר אבל תסלחו לעצמכם שלא השכלתם להתנהל נכון עם האוכל ואכלתם יותר מדי ושעכשיו אתם גם רוצים לרזות וגם לשנות יחד עם זה את המחשבה. תבחרו איזו מחשבה הייתם רוצים לשנות כד שתעזור לכם הפעם לרזות ולהחזיק. חשוב להבין: אם אתם יורדים ועולים ועולים ויורדים משהו שם לא עובד. מה שאתם עושים לא מספיק או לא נכון ומשהו חייב להשתנות. מניסיוני בעולם הזה מה שצרך לשנות זה את המחשבה, עד היום שיניתם את הפעולה וחזרתם לאותו מקום במקרה הטוב אם לא למעלה מזה במשקל במקרה הפחות טוב.

תחשבו - איזו מחשבה תעזור לי לרזות ולשמור, איזו אמונה תעזור לי לרזות ולשמור. באיזה מחשבות ואמונות בהם אני מחזיק אני צריך להיפטר כי הן "תוקעות" אותי או לא מקדמות אותי. המחשבה שבעיני היא אחת המקדמות והטובות היא לא להסתכל על יום ראשון כעל "עוד דיאטה", אלא להחליט שעכשיו אני עובר לתזונה בראה בשביל הגוף שלי והבריאות שלי וכשאתם תעבורו בלי להטיף ובלי לחנך גם סביבתם תרצה. תזכרו: מעשים תמיד יותר אפקטיביים מדיבורים וסביבה יותר חזקה מכח רצון.

4. מד צעדים

קנו מד צעדים ותאתגרו את עצמכם כל יום מחדש. היעד הוא לפחות 10,000 צעדים ליום ואני חייבת לומר לכן, אחרי שבדקתי את הנושא בצורה מקיפה, אם אתן לא דווריות או מלצריות במסעדות ענק תצטרכו להוסיף שעה הליכה ביום כדי להגיע ליעד או לרוץ כמובן. תנו לגוף שלכן להיות כמה שיותר בתנועה ותמיד תעדיפו ללכת מאשר לנסוע. אמצו לכם חיית מחמד, גם תעשו מצווה וגם תצאו במצטבר שעה ביום ותוכלו להגיע ליעד מדי יום וגם לקבל חבר לחיים.

אורח חיים בריא. צילום: שאטרסטוק

5. מים

שתו מספיק מים. לא קפה, לא תרכיזים, מים, לפחות 3% ממשקל גופכם. אתם אוכלים פעמים רבות כי אתם צמאים ולא רעבים. כשתשתו מספיק תדעו להבחין בין צמא לרעב.

*****

שרון יוגב היא מאמנת לתוצאות בהרזיה ובעלת סדנאות וקבוצות תמיכה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך