סתיו נוסטלגי באימג'ינריום

הרשת הספרדית השיקה לאחרונה 'קולקציית סתיו-חורף'. למה הכוונה, כשמדובר על צעצועים ומשחקים לילדים?

24/11/2010
משפחה קבלו עדכונים ממשפחה
  • RSS
» בדיוק בזמן לחנוכה. סביבון פח בטעם של פעם

מה גורם לנו להיכנס לחנות צעצועים? הזמינות הגאוגרפית, הצורך לקנות משהו מסוים, יד של ילד שמושכת פנימה, הנחות ומבצעים מיוחדים או מוצר אטרקטיבי במיוחד. את המושג 'קולקציה חדשה' אנחנו לא מכירים בדרך כלל בהקשר של חנות צעצועים ומשחקים. לכן, ההשקה של רשת אימג'ינריום לקולקציית סתיו-חורף משכה את תשומת לבנו, וסקרנה אותנו מספיק כדי לבדוק על מה למה.

תפיסה ערכית נכונה לתקופתנו

את הסניפים של אימג'ינריום אנחנו כבר מכירים- הדלתות העגולות המותאמות לגדולים ולקטנים, הצגת המוצרים לפי נושאים, ולא לפי גילים ושלבי התפתחות כמו שהתרגלנו. וכן, שמנו לב כבר לעיצוב החכם והאסתטי שתורם לפיתוח הדימיון, הסקרנות והחשיבה העצמאית של הילד.

תוסיפו לזה מכונת שיווק משומנת היטב, שהשכילה מתחילת דרכה לקשור את הצעצועים האיכותיים לתפיסה הערכית הנכונה לתקופתנו: המוצרים בעלי גישה 'אקולוגית', מיוצרים גם מחומרים טבעיים, מעודדים הרגלים טובים, ומפתחים את הקשר עם הזולת. וכל זה מוגדר היטב במקרא צבעוני וידידותי למשתמש ומוגש לנו יפה בקטלוג מושקע להפליא. יופי. ועדיין, אחרי כל זה, מה זה 'קולקציית סתיו-חורף' לצעצועים?

בילוי משפחתי והרבה נוסטלגיה

הימים מתקצרים, הערבים מתארכים, רוח קרירה מתחילה לנשוב, ואנחנו מזרזים את הילדים הביתה. ואם כבר נאלצנו להתכנס כאן יחדיו בבית, בלי המגלשות והנדנדות בגינה שיסיחו את דעתנו, למה שלא ננצל את ההזדמנות ליהנות כולנו, כמשפחה? נטו אנחנו והם, בלי די.וי.די ומחשב, רק ערימה של צעצועים ומשחקים. הרי אנחנו, ההורים, לא צריכים מומחים שיסבירו לנו שאנחנו לא מבלים מספיק זמן איכות עם האהובים הקטנים שלנו. רגשות האשם שצפים בכל ערב, כשאנו מתפנים אליהם עצבניים מעוד יום עמוס, הם תזכורת יומיומית לכך.

זוהי, למעשה, המשמעות האמיתית של הקולקצייה החדשה: סדרת משחקים מאויירים בהשראת סיפורים מוכרים, שילמדו את הילדים לספור, לשחק בקבוצה, לחלוק עם אחרים ולנצח או להפסיד בכבוד. ואנחנו נשב שם אתם ונעזור להם בזה.

עבור רבים, סתיו זה גם נוגות, זיכרונות ילדות מתוקים והרבה נוסטלגיה, לכן העיצוב של הקולקציה החדשה- כמו גם הקטלוג המלווה אותה, מבוססים על המשחקים ששיחקנו פעם ומתרפקים על 'הימים התמימים והפשוטים ההם'. למשל, סדרת 'ברוכים הבאים לקרקס', שעשויה כולה מפח, ומשחזרת את העיצוב של תיבות המוזיקה העתיקות, עם קישוטי רטרו עליזים, ליצנים, לוליינים וחיות.

על איכות צריך לשלם, ולא מעט

אז מה יחזיר אותנו לחנות צעצועים מסוימת? במילים אחרות, מה מצפה למצוא הצרכן הישראלי במקום כזה? כרגיל- עסקה משתלמת.

זו כנראה נקודת התורפה המקומית של הרשת הספרדית המצליחה. על איכות צריך לשלם, ורוב המחירים יקרים, יחסית לארץ. בבתים רבים, סניף אימג'ינריום הקרוב התמקם במשבצת של 'חנות המתנות'. לשם הולכים כשצריך להרשים במתנה ייחודית לארוע, או כשרוצים לפנק את הילד הפרטי, בדרך כלל ביום ההולדת. בשוטף המצטבר (הרי אנחנו לא באמת מחכים לסיבה לקנות משהו), עדיין עדיף לעשות קניות בחצי מחיר ברשתות המתחרות, בטח עבור תינוקות עד גיל שנה, שעבורם המבחר של אימג'ינריום סטנדרטי למדי.

ונניח שלא ניתן להוזיל את המחירים, למה אי אפשר לפרגן לפחות לחברי המועדון בהטבות משמעותיות, מלבד שליחת הקטלוג ישירות לתיבת הדואר שלהם? (אלא אם כן אתם מחשיבים 5% הנחה בקנייה מעל 500 ש"ח כצ'ופר אטרקטיבי).

בקיצור, קולקציה מפוצצת בכוונות טובות. עכשיו רק שיהיה כבר חורף, לעזאזל.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה