"אי אפשר להצליח ללא עבודת צוות"

ליאת לכיש לוי, מנהלת שיווק בדיפלומט קוסמטיקס, מאמינה שיש דרך שהיא צריכה לעבור. "ברור שעשיתי פשרות במהלך השנים, אבל בעיניים מפוכחות ותוך הבנה שזו בחירה שלי"

27/10/2014
שגית פסטמן קבלו עדכונים משגית
  • RSS
» ליאת לכיש לוי: "התברכתי בארגון שמפרגן מאד לכוח הנשי"

מי את?

"ליאת לכיש לוי, נשואה לעופר, איש הייטק ואמא לשלושה ,יהלי בת ה-9 ותאומים בני 6  אורי ואיתי. בשלוש השנים האחרונות מנהלת שיווק בדיפלומט קוסמטיקס, חברת הקוסמטיקה של קבוצת דיפלומט. בתפקידי הנוכחי מנהלת צוות של מנהלות מותג המטפלות במותגי יוקרה מובילים. לאחרונה מותג ים המלח 'אהבה' הצטרף לשורותינו וקיבלנו אותו באהבה רבה".

איזה תכונה בך הביאה אותך לתפקיד הנוכחי?

"היכולת לבחון עשייה בראייה מערכתית כוללת ללא ויתור על הפרטים הקטנים כי שם אלוהים באמת נמצא. חשובה לא פחות יכולת רתימה והבנה שללא עבודת צוות לא ניתן באמת להצליח".

באיזה מהלך של החברה שלך את במיוחד גאה השנה?

"כניסת המותג 'אהבה' לאחרונה אל דיפלומט קוסמטיקס ומערכת היחסים שנרקמה עם הספק בשוק המקומי היא ללא ספק הישג שכולנו גאים בו. ההבנה של הספק כי נוכל לתת מענה מצוין לאורך כל שרשרת הערך של המותג וכי ערכי חברי דיפלומט תואמים את אלו שלו, ללא ספק מעוררת גאווה. אין לי ספק כי נצליח ביחד לייצר הצלחות ולהביא להישגים".

מה נתפס לדעתך כאירוע הנשי החשוב שיותר של השנה האחרונה?

"היו לא מעט אירועי נשים מרגשים לאורך השנה אבל אחד שריגש אותי במיוחד וגם נטלתי בו חלק היה טריאתלון נשים הרצליה על שם תמר דבוסקין. יותר מ-1000 נשים בהרכבים שונים בספורט אתגרי לא פשוט, התמודדות פיזית ומנטלית. תחושת סיפוק לדעת שאני מסוגלת אבל בעיקר לצפות מהצד בנשים צעירות, מבוגרות, וגם כאלו עם נכות ולקויות מתמודדות עם האתגר ומצליחות. העצמה נשית - כמה קיטשי שזה נשמע - זה מה שהרגשתי שם".

בתחום המקצועי איזה אתגרים את חושבת שהשוק יעמיד עבור עסקים ישראלים בשנה הקרובה?

"העולם השתנה והמחאה החברתית בארץ ובעולם הביאה עמה המון מודעות צרכנית. בנוסף, מבצע צוק איתן הציב את המשק הישראלי בפני מציאות כלכלית מורכבת. חברות ישראליות, כחלק ממגמה עולמית, נדרשות להמציא את עצמן מחדש בתוך מציאות משתנה, ובין היתר להקטין עלויות. במקביל הן נדרשות לייצר יותר ערך ללקוח וערך עולה כסף, ולכן במשפט זה טמון אוקסימורון המקשה על החברות בארץ ובעולם ומייצר אתגרים נוספים.

ללא ספק לכולנו נדרש להיות יעילים יותר אך לא פחות חשוב – אותנטיים עם עצמנו ועם הלקוחות שלנו. אנחנו חייבים ללמוד לדבר עם הלקוחות בגובה העיניים ולחדד להם לא רק מי אנחנו ומה אנחנו עושים אלא בעיקר מה מניע אותנו ומדוע אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים. ה"מדוע" קריטי לרתימת הלקוח.

מנקודת מבט שיווקית, מנהל שיווק שלא ידע להסתכל על העשייה השיווקית מנקודת מבט עסקית ולא ייתפס כמוביל העסק יתקשה יותר מאחרים בתקופה זו. שכן במציאות של היום כל פעילות שיווקית נבחנת בתשואה אותה היא מביאה הן ללקוח והן לחברה".

האם יש איזו חברה ישראלית שאת מאמינה שתפרוץ השנה?

"החברות שיפרצו השנה את גבולות רצפת המכירה ויתרחבו לעולם המסחר האלקטרוני (און ליין) צפויות לפרוץ לדעתי ובגדול. העולם כאמור עובר שינוי מתמשך בעשור האחרון. השוק הישראלי קצת בפיגור, ייתכן כי הסיבה נעוצה בין היתר בהיותנו מדינה קטנה עם מרחקים קצרים מנקודת מכירה אחת לשנייה. ובכל זאת, מי שעוקב אחרי הנתונים ומתעדכן הצריכה באון ליין עולה בקצב גבוה. מותג כמו Adika, אתר שופינג אופנה ישראלי עם קהילת לקוחות נאמנות, הוא דוגמה טובה לחברה שעשויה לפרוץ השנה.

פרגני למהלך בולט או מוצלח במיוחד שחברה אחרת עשתה השנה לטעמך?

"אירוע ביוטי סיטי של רשת סופר-פארם - זה שמונה שנים אירוע ביוטי סיטי מתקיים על ידי רשת סופר-פארם ודווקא שנדמה שאולי הוא מאבד מהרלוונטיות, הוא מצליח לרגש כל שנה מחדש. לטעמי ביוטי סיטי טוקיו 2014 היה ללא ספק המוצלח ביותר של הרשת עד היום ברמת התכנים והחשיבה היצירתית. זה התחיל מהחיבור לעידו תדמור והבלט הישראלי עם קטע מחול מעורר התפלאות והמשיך עם אופן ההלבשה המרשימה של ביתן 1, ההרצאות ותצוגות האופנה. באמת, הרגיש הכי חו"ל שאפשר להרגיש בארץ. שמחתי לקחת חלק עם מותגי הקוסמטיקה שלנו והתמלאתי גאווה להוביל במכירות עם המותג קלרינס בעולם הקוסמטיקה היוקרתית".

איזה טיפ היית נותנת לחברה טובה שרוצה להתקדם מקצועית בשנה הקרובה?

"בטחון עצמי, אמונה, סבלנות – משולש ההצלחה הפרטי שלי".

האם יש צעד או החלטה במהלך הקריירה שאת מתחרטת עליהם – למה ומה למדת מהמקרה?

"אני משתדלת כתפיסת עולם לא להסתכל על העבר במונחים של חרטה אלא ללמוד מכל תפקיד או מכל אדם אתו אני עובדת ולהפיק את המרב לארגז הכלים הפרטי שלי. ברור שעשיתי פה ושם פשרות במהלך הדרך אבל בעיניים מפוכחות ותוך הבנה שגם זאת בחירה שלי. לא מתרגשת מזה. מאד מאמינה שיש דרך שאני צריכה לעבור וזה הקצב שלי".

מי הגורו המקצועית או האישית שלך ולמה?

"גורו היא מילה שכבדה עלי מאד. אני לא חושבת שאי פעם היה לי גורו מקצועי או אישי. אבא שלי בצעירותי כיוון לי את הדרך ועל כך חייבת לו לא מעט תובנות. כן אומר שסיימון סינק הציג גרף שמדבר על מודל שנקרא "מעגל הזהב" כמודל הצלחה של אנשים/מנהיגים /ארגונים. הוא חידד לי לתקופה לא קצרה כמה דברים במצפן המקצועי/אישי שלי ומאז קצת עוקבת אחריו.

האם את מרגישה שבמסגרת התפקיד מתייחסים אליך שונה בגלל שאת אישה או לחילופין – האם את חושבת שהיותך אישה בתפקיד הספציפי שלך נתפס בעיניך כיתרון או חסרון?

אני חייבת להודות שהתברכתי בארגון שמפרגן מאד לכוח הנשי. יצא כך שדיפלומט קוסמטיקס היום מורכבת מהנהלה נשית. ההבנה שנשים יכולות לנהל את עצמן, את סביבתן ובמקביל לנהל גם בית ומשפחה קיימת ללא ספק בארגון בו אני עובדת. בסופו של דבר עבודה נמדדת לפי התפוקות וההישגים, כך שהג'נדר חסר ערך. באותה נשימה, חייבת להודות שמעולם לא קיבלתי תחושה בשום מקום בו עבדתי כי הג'נדר שלי מעכב אותי מלהתקדם".

מה את מאחלת לעצמך לשנה החדשה?

"אני חוגגת החודש 40 אז האיחולים לשנה החדשה הפעם הם בעלי משמעות גדולה מעבר. אני אפרגן לעצמי איחולים לעשור הבא - שאדע להשתמש בחוכמה בכל העומד לרשותי ובכל מה שצברתי עם השנים כדי להגיע לנקודות ולמקומות שימלאו אותי אושר, התרגשות וסיפוק גדול בציר הקריירה ובחיי האישיים. אמן!!".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה