איך לעבור את החורף בשלום

מזג האוויר שמתקרר ושעון החורף המתקרב מכניסים אותך לדכדוך קל? 6 דרכים נהדרות ליהנות מהחורף הקרוב עם מצב רוח טוב וחיובי

22/10/2014
קרן אוחיון קבלו עדכונים מקרן
  • RSS

winter_sec

בשבועות האחרונים הפיד שלי בפייסבוק מוצף בסטטוסים של חברות שבואו של החורף ממש לא משמח אותן, וזה עוד בלשון המעטה. הקור, הערב שיורד מוקדם, שכבות הבגדים שמעודדות התכרבלות ופחות בילוי בחוץ – אלה רק אחדות מהסיבות שגורמות לחברות שלי להתגעגע לקיץ, גם כשהוא עוד כאן.

 אז לכבודן, ובשביל כולכן, הנה כמה דברים שאנחנו יכולות לעשות כדי להפוך את החורף לתקופה פעילה, אקטיבית, חיובית ומשמחת. זה אפשרי וזה תלוי רק בנו. בואו נצא לדרך

 1.    להכניס אור לחיים

 שעון החורף שנכנס לתוקפו בעוד ימים אחדים (ב 26/10) מבשר על כך שהשמש שוקעת מוקדם יותר ובהתאם יהיו יותר שעות חושך מאשר אור. האור הוא מרכיב חיוני שידוע כגורם משמעותי בכל הקשור למצב רוח. למרבה השמחה, ישראל היא לא סקנדיביה ובחורף המקומי יש לא מעט שעות אור שאפשר לנצל. כדי להינות מהמצב אפשר לנצל את שעות האור במשך היום בדרכים יצירתיות. למשל, אם את עובדת בבניין משרדים, את יכולה לחמם במשרד את ארוחת הצהריים שהבאת מהבית ולרדת לאכול אותה במקום מואר מתחת לבניין. גם ספסל נוח יכול למלא את המטרה. אם את עובדת מהבית, צאי לאכול צהריים בגינה, בפארק סמוך או בבית קפה.

2.    לאכול מאכלים שמשפרים את מצב הרוח

חורף, קיץ, אביב או סתיו – נחשי מה המשותף בין 4 עונות שונות כל כך? התשובה: בכל עונות השנה אנחנו אוכלות, מי יותר, מי פחות (וגם לזה נגיע בעוד רגע), אז אם אנחנו כבר אוכלות, לפחות בואו נאכל את המאכלים שיעלו לנו את רמת הסרוטונין. הסרוטונין הוא המרכיב הראשי במוח שאחראי למצב רוח טוב ורגשות חיוביים ומאכלים מסוימים מסוגלים להעלות את רמתו ולהוות נוגדי דיכאון. למשל, קפה ומוצריו. מחקר שנערך לפני שנים אחדות באוניברסיטת הרווארד הוכיח ששתייה של 2 עד 3 כוסות קפה מפחיתה את הסיכוי להתאבדות ב-50 אחוז. שוקולד מריר אמיתי, שמכיל לפחות 60-70 אחוז מוצקי קקאו, גם עוזר כי הקקאו מעלה את רמת הסרוטונין וכצ'ופר קוביות אחדות של שוקולד מריר יוסיפו מתיקות לחיים, אז זה בכלל כיף. עוד פרי מתוק וטעים בחורף שיעזור הוא הבננה – שמהווה מקור מצוין לאנרגיה חיובית בגלל שהיא מכילה חומצות שמעלות את רמת הסרוטונין.

 3.    לשמור על המשקל  

החורף ידוע כעונה של השמנה בין השאר בגלל שמזג האוויר ומצב הרוח גורמים לרבות מאיתנו להישאר בבית, בעיקר מול הטלוויזיה שמעודדת נשנושים ולצאת פחות החוצה, ובתוך כך להתאמן פחות בחדר הכושר. התוצאה – אנחנו מסיימות את עונת החורף עם כמה קילוגרמים עודפים. אבל זה לא חייב להיות כך. את לגמרי יכולה לשמור על המשקל ולהתמיד בדיאטה גם בחורף. למשל, לנצל את העונה הקרה לאכילת מאכלים חמים שמצד אחד מרגיעים את הרעב ומצד שני יוצרים תחושת נחמה נעימה. מרק ירקות עשיר שיחכה לך במקרר, ואת רק צריכה לחמם לעצמך צלחת, הוא פטנט מעולה. גם ירקות חתוכים, טריים או מוקפצים קלות או כאנטי-פסטי הם פתרון טוב, קל הכנה ונעים לאכילה. והכי חשוב – גיוון. פעם תכיני מרק עדשים, פעם ירקות, פעם עגבניות או בצל. תחפשי מתכונים, תעשי ניסיונות – זה גם יעביר נהדר את הזמן, גם ייתן לך תחושת הישג (היי, הצלחתי לבשל את המרק הכי טעים שיש!) וגם לא יהיה משעמם לאכול כל הזמן את אותו סוג המזון. מומלץ ביותר להזמין חברות לטעום, כך גם תהני מהחברה וגם יישאר לך פחות.

 4.    לקום מהספה ולצאת מהבית

אז אחרי שהבנו שישיבה בבית המחומם מול הטלוויזיה יכולה להוריד את מצב הרוח ולגרום לעלייה במשקל (לא הישיבה, הנשנוש תוך כדי הישיבה, כן?) מומלץ ללכת "הפוך על הפוך". דווקא לצאת מהבית. אפשר ללכת למכון הכושר ואפשר גם לצאת להליכה באוויר הפתוח והנקי, כשאין גשם. אפילו הליכה קצרה, של רבע שעה בחוץ, תשפר את מצב הרוח מיידית משתי סיבות: ראשית, העובדה שקמת מהספה הנוחה ויצאת מהבית תגרום לתחושת הישג נעימה ובנוסף, הפעילות הגופנית מעודדת הפרשת אנדורפינים שמשפרים את מצב הרוח.

 5.    לפתוח את העיניים

החורף הוא עונה מופלאה לחובבות האופנה והביוטי ומספיק לציין כאן את שבועות האופנה בכל העולם – מניו יורק ועד לונדון – שמתקיימים בעונה זו. על כן, החורף הוא עונה מרגשת מבחינה אופנתית, וחובבות המעילים והאקססוריז ייהנו ממנה במיוחד – צעיפים, גרבונים, כובעים וכל הפריטים שכיף להשקיע בהם. בכלל, התחדשות היא תחושה מרגשת ונוסכת אופטימיות, נותנת תקווה לעתיד ועושה שמח על הלב. סיבוב קצר בקניון הקרוב למקום מגוריך כדי לשטוף את העיניים בקולקציות החדשות, עדיף פי כמה על פני רביצה מול המחשב ושיטוט באתרי האינטרנט הייעודיים. כך גם תצאי מהבית, וגם תבלי זמן איכות עם חברה טובה בין חנויות האופנה. ואם את כבר שם, אל תישארי מול חלונות הראווה: תיכנסי לחנויות, תמששי את הבדים הרכים, תבחני את הגזרות המלטפות – תחושת חמימות נעימה, מובטחת. ואם את כבר בקניון, את מוכרחה להיכנס לרשת הפארם ולחנויות האיפור ולשטוף את העיניים בקולקציות האיפור והלקים החדשות. הצבעים העמוקים והחושניים עושים נעים בעיניים ויוצרים מיידית תחושה של חמימות נעימה וסקס אפיל מרומז וסקאלת הגוונים החורפיים החדשים משמחת בפני עצמה.

 6.    להשקיע בזוגיות ובהתאהבות

 הוליווד בכלל וסדרות טלוויזיה בפרט מקדשות את עונת החורף מבחינה רומנטית. נסו רגע להיזכר: כמה סצנות אהבה ראיתן שמתרחשות תחת גשם שוטף או שלג כבד לעומת סצנות בשמש הקופחת? כדי שהחורף יהיה רומנטי גם עבורכן, זה הזמן להשקיע במציאת זוגיות – לרווקות ובטיפוח הזוגיות – למי שנמצאת בה. בעיני, דייט בחורף עדיף על פני דייט בקיץ, בין השאר כי אין חשש מאגלי זיעה סוררים באדיבות השמש הישראלית היוקדת וגם כי אפשר להתלבש בבגדים יותר נוחים ולחשוף פחות עור, מה שקשה עד בלתי אפשרי לעשות בקיץ. ובכלל, דייט על שוקו חם יכול להוות מקפצה לרומנטיקה, בתנאי, כמובן, שהדייט עצמו מוצא חן בעינייך.

למי שנמצאת בזוגיות יכולה להשקיע בדייטים ביתיים – להפוך את חדר האמבטיה לספא מפנק, לרקוח דרינקים אלכוהוליים חמימים (גם סנגריה חמה תעשה את העבודה) או לבשל ארוחה זוגית עשירה וטעימה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה