מה כדאי לאכול אם את סובלת מאלרגיות?

אננס ופאפאיה, גזר ואגוזי מלך - איזה עוד מאכלים כדאי לאכול כדי להמנע מהתקפות אלרגיה עונתית? זה גם בריא, גם טעים וגם מועיל - הנה הרשימה המלאה

30/09/2014
מיכל לזרוביץ קבלו עדכונים ממיכל לזרוביץ
  • RSS

אם את סובלת מאלרגיה עונתית, אני ממליצה לך לבצע מספר שינויים תזונתיים אשר יכולים להקל על התסמינים. קיימים מזונות אשר מסוגלים לרסן את האלרגיה ולעכב את הדלקת ולפעול כאנטי היסטמינים טבעיים:

 1. קרוטנואידים

מחקר שהתבצע בשנת 2006 ע"י  Public Health Nutrition, מצא כי אצל אנשים הצורכים מזונות המכילים קרוטנואידים (פיגמנט צהוב או אדום שנמצא בצמחים) סובלים פחות מאלרגיות. המזונות המכילים קרוטנואידים: גזר, עלים ירוקים (כגון תרד, כרוב עלים, כרוב ירוק), עגבניות, מלון ופלפל אדום.

carot

2. קוורצטין

מחקרים מצביעים על כך כי קוורצטין עשוי לדכא שחרור של היסטמינים (סוג של כימיקלים המשתחררים ע"י המערכת החיסונית כאשר יש חשיפה לאלרגנים והם אלו הגורמים לסימפטומים כגון גרד, נזלת, עיניים דומעות והתעטשות). קוורצטין מצוי במזונות הבאים: תה שחור, תה ירוק, תפוחים אדומים, בצל אדום וגרגרי יער.

3. ברומליין

מחקרים הראו כי ברומליין (אינזימים המצויים בצמחים מסויימים) עשויים לשפר סימפטומים של אלרגיה עונתית. את הברומליין ניתן למצוא בפאפיה ואננס.

pinecar309

4. חומצות שומן מסוג אומגה 3

צריכה גבוהה של חומצות שומן מסוג אומגה 3 יכולה להמריץ את ההגנה של גופך מפני אלרגיה. אומגה 3 נלחם באלרגיות על ידי הפחתת הדלקת (הדלקת היא התגובה האלרגית). ניתן למצוא את החומצות בזרעי פשתן ובאגוזי מלך, וגם בדגים כגון סלמון, מקרל, טונה אדומה והרינג.

tuna

 5. אלרגיות ותזונה ים תיכונית

קיימים מחקרים המצביעים על כך כי הצמדות לדיאטה ים תיכונית (במיוחד אצל ילדים) עשויה להועיל במצבי אלרגיה. ההשראה לדיאטה ים תיכונית היא בהגברת צריכת פירות, ירקות, דגנים מלאים, אגוזים, קטניות, שומנים בריאים (כגון אלו המצויים בדגים ובשמן זית) וכמובן הגבלה של צריכת בשר אדום, מוצרי חלב, מזון מעובד ומתועש וכמובן גם מתוקים למיניהם.

*****

מיכל לזרוביץ היא ד”ר לנטורופתיה ורפואה טבעית, בעלת קליניקה פרטית בגבעתיים. מתמחה בטיפול טבעי בבעיות במערכת העיכול ובעיות עור.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה