ההחלטות שיעשו לך את השנה

לקראת השנה החדשה - חמש החלטות חשובות לשיפור איכות החיים, ועוד חמש החלטות שאת יכולה לעשות ממש עכשיו כדי שהיום הזה יהיה מוצלח במיוחד

18/09/2014
מיכל מנדלביץ קבלו עדכונים ממיכל
  • RSS

לא מעט מהדברים בחיינו קשורים אלינו, לאופן בו אנחנו מגיבות, מתייחסות לסביבה וכמובן מתייחסות לעצמנו. לקראת השנה החדשה, קיבצנו חמש החלטות חשובות שיעזרו לך לשפר את ההרגשה ולהסתכל על חצי הכוס המלאה של החיים. ואם כבר אופטימיות, אז הוספנו עוד חמש החלטות קטנות ומועילות שכדאי לקחת ולשדרג את היום, שנתחיל?

החלטות גדולות ומהותיות:

1. תהני מהרגע

שימי לרגע בצד את רשימת המטלות הבלתי נגמרת, את הריב שהיה לך אתמול עם חברתך הטובה ביותר, וכן, אפילו את הנוטיפיקציה שקורצת לך מחשבון הפייסבוק או הטוויטר שלך. שימי לב עכשיו לחמישה דברים שאת רואה, שומעת, מרגישה, מריחה או טועמת. פעולה פשוטה זו תסייע לך להשהות דאגות ותחזיר אותך לכאן ועכשיו. דרך נוספת לחזור להווה היא להיות קשובה יותר לדיאלוג הפנימי - הרבה מהמחשבות שלנו הן מילים נרדפות לפחדים שלנו, עדות שקרית שמופיעה כמוחשית ואמיתית. אם תלמדי להיות מודעת למחשבות שלך ולחשוב בצורה אובייקטיבית יותר, תרגישי יותר טוב.

2. תהיי נחמדה לעצמך

ביקורת עצמית, שיפוט, מחשבות שליליות ואף כינויי גנאי על עצמנו מושרשים עמוק בתרבות המערבית, ומעיבים מאד על תחושת השמחה והסיפוק שאנחנו חוות. הדיבור השלילי לא קשור למצב הכלכלי, לעבודה ולדירה שמתגוררים בה. אנשים בתרבויות אחרות שמצבם הכלכלי גרוע בהרבה, נחמדים יותר לעצמם ולאחרים. למה? בגלל המחשבות והאמונות שלהם לגבי עצמם. המלחמה העצמית הזאת תורמת לדיכאון וחרדה, שכן מהו דיכאון אם לא כעס המופנה חזרה כלפי עצמך?

החלטות לשנה החדשה. צילום: שאטרסטוק

3. שינה לא פחות חשובה

כמה שעות של שנת לילה את ישנה על בסיס קבוע? כשאת ישנה פחות משבע שעות את מזיקה לבריאות הפיזית והנפשית שלך כאחד. לשינה יש חשיבות רבה לתהליכי ניקוי והתחדשות תאים בגוף, במהלכה נבנים שרירים, מתפרקים מאגרי שומן, רמות סוכר בדם מווסתות, מופרשים הורמוני גדילה ואפילו לפטין וגרואלין המופקדים על התיאבון שלך.

מחקרים מצאו שאצל אנשים הישנים פחות מחמש שעות בלילה, רמת הגרואלין גבוהה ב-15% מאנשים שישנים שמונה שעות. כדי לרזות - עלייך לישון! בנוסף, חסך בשינה ישפיע לרעה על ביצועייך בעבודה, על הזיכרון שלך ועל יכולתך להטמיע חומר נלמד.

4. משפחה כן בוחרים

נכון, את לא יכולה לשלוט בבני המשפחה שלך, אבל את יכולה ליצור משפחה חדשה בעצמך. מצאי חברים ואנשים, אפילו מבוגרים, שיכולים לגלם דמויות חיוביות עבורך. אנשים שיוכלו לתמוך בך ושתוכלי להתייעץ איתם ולבטוח בהם בשעות קשות. אנחנו לא זקוקות לאלפי חברי פייסבוק ואף לא לחברים אמיתיים רבים. אנחנו זקוקות לקומץ חברים נאמנים לשתף אותם במה שאנחנו עוברות.

5. סדרי את התזונה שלך

התחילי מבדיקות דם שייתנו לך אינדיקציה מדויקת על מצב החוסרים והעודפים בגופך. לא מומלץ להסתמך אך ורק על המלצות תזונתיות כלליות והמנעות מג'אנק אם כי זה מקום טוב להתחיל ממנו. לכל אחת יש צרכים תזונתיים שונים בהתאם לשגרת יומה, לבריאותה ולנטיות הקולינריות שלה. קבעי לך לאחרי החג פגישה אצל נטורפתית או תזונאית, כדי לבנות תפריט נכון שיסייע לך בחיזוק הגוף.

תזונה נכונה. צילום: שאטרסטוק

החלטות קטנות ומיידיות:

1. לתת ולקבל חיבוק

מחקרים מראים כי חיבוק גורם לחיים ארוכים יותר. בני אדם זקוקים למגע - זה משכך כאבים ומרגיע אותנו. כשאנחנו מרגישות לחץ, חרדה או איום כלשהו ומערכת הגירוי מופעלת בגוף, חיבוק מכבה אותה. לחבק כלבים וחתולים גם נחשב.

2. בדקי את הפרספקטיבה שלך

שאלי את עצמך שאלה פשוטה: 'האם עוד שנה מהיום זה יהיה לי חשוב?' אם לא מדוע את נסערת כל כך?

3. נשמי עמוק

רוצה לעשות משהו בחמש דקות הבאות שישנה את חייך? נשמי עמוק. באופן לא מודע התרגלנו לקחת נשימות שטוחות לאזור החזה, כשהדרך שבה רצוי לנשום היא אל הסרעפת, וזוהי נשימה איטית ועמוקה.

לנשום עמוק. צילום: שאטרסטוק

4. הודי היום על עשרה דברים בחיים שלך

את יכולה לרשום ואת יכולה לשתף חברה. בכל רגע נתון קיימים דברים רבים ונפלאים בחייך, עלייך רק לראות אותם ומכאן הדרך קצרה לעוד דברים חדשים ונפלאים שיתרחשו. המיקוד שלנו במה שמציק לא מאפשר לנו פעמים רבות להודות על מה שיש.

5. תכנני

החזירי לעצמך שליטה על חייך. שחררי את מה שאינך יכולה לשלוט בו והתמקדי בדברים שבכוחך לפעול ולשנות. זה מתחיל מהדברים הקטנים כמו מה תאכלי היום והאם תחייכי לשכן בבוקר, וממשיך לתוכניות גדולות כמו מה היית רוצה להגשים השבוע, איך היית רוצה להעביר את סוף השבוע, ואיך תוכלי לפעול כך שתהיי מסופקת יותר בשנה הקרובה.

והכי חשוב, תמצאי השנה זמן לרקוד. על הבוקר, במסיבה, בחוג, לצלילי מוסיקה איטית ולירית או קצבית וחזקה, לבד או עם אהוב. הנפש שלך תודה לך על כך.

שתהיה שנה מלאת שמחה!




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה