מבלים, נהנים ולא משמינים

בים, בבריכה, בבית מלון, בקניון או בבילוי בלונה פארק – אפשר לבלות בכיף עם הילדים, עם כל הפינוקים ובלי לחזור הביתה עם קילוגרמים עודפים

21/08/2014
רעות חוצה קבלו עדכונים מרעות
  • בדואר
  • RSS

בילוי בלונה פארק, חופשה משפחתית, בוקר בים או בבריכה ואפילו סתם בילוי בבית עלולים להפוך לחגיגה של אוכל מעובד ג'אנק פוד, ממתקים ושאר מפגעים. התוצאה: עלייה במשקל ותחושה כללית לא נעימה, לנו ולילדים.

אנחנו חלילה לא ממליצים להתמסר לאורח חיים סגפני המבוסס על פרכיות ומים, או לוותר על הפינוקים הקטנים של יום חופש, העניין הוא שההבדל בין פינוקים קטנים לחגיגה של אכילה לא מאוזנת הוא דק. "החשוב ביותר באופן כללי הוא להתכונן מראש לכל סיטואציה, ולקבוע מטרות ריאליות לכל אחת מהן, במיוחד אם נמצאים בתהליך של ירידה במשקל", מסבירה טל פלג תזונאית ומומחית לירידה במשקל.

אז איך נדע להתכונן לכל סיטואציה, ליהנות מהפינוקים הקטנים לצד הקפדה על תזונה מאוזנת ונבונה?

בים ובבריכה: המוקשים שבקפיטריה

גם בים יש סכנות (צילום: שאטרסטוק)

בים או בבריכה נהיים רעבים. החום, האנרגיה שמוציאים בשחייה וההתרוצצות עושים את שלהם.

מה הסכנה?: "בקפיטריות של חופי הים או בבריכות יש בדרך כלל גלידות וארטיקים עתירי שוקולד, אוכל מטוגן, שתייה ממותקת והרבה פעמים אנשים לא מחשיבים את זה כארוחה, אלא כנשנוש", מציינת פלג.

מה הפיתרון?: "קודם כל זה עניין של תדירות, אם הולכים פעם ב...לים או לבריכה אז לא נורא אם קצת יוצאים מהשגרה, אבל אם יש לכם מנוי לקאנטרי או שאתם גרים קרוב לים ומבלים שם הרבה, חשוב להיערך מראש, לא לוותר על הכנת כריכים - רצוי כמובן מלחם מלא ובשילוב עם ירקות טריים, פירות ומים קרים בשפע".

טיפ: להקפיא ערב לפני ענבים, ליצ'י, מנגו, אננס טרי או משומר וכל פרי עסיסי שאתם אוהבים. הפירות הקפואים הופכים לארטיקים טעימים וטבעיים שכיף לנשנש והם נשארים קרים ומרעננים לאורך זמן.

חופשה משפחתית במלון: סכנת הבופה העשיר

פורקים עול בחופשה (צילום: שאטרסטוק)

בחופשה משפחתית ישנה אווירה יותר משוחררת שגורמת לנו להתפתות יותר, ההיצע בחדר האוכל הוא גדול, מה שעלול להביא אותנו להתפתות לאכילה מוגזמת.

מה הסכנה?: "בחופשה אנשים מרגישים שמותר ללכת על הכל, אבל אין שחור ולבן וחשוב למצוא את האפור", מחדדת פלג.

מה הפיתרון?: אין צורך להרגיש אשמים. אנחנו בחופשה, נהנים מהחיים הטובים. "חשוב לקבוע לעצמנו מטרה ריאלית לסיטואציה, למשל לא להעלות במשקל או לעלות רק חצי קילו", מציינת פלג ומוסיפה "בארוחת הבוקר עדיף ללכת על האוכל הפשוט - ירקות טריים חביתה. המאפים, הפשטידות והדברים האלה משמינים מאוד. חשוב להבין שגם אם אוכלים המון בארוחת הבוקר, הקיבה שלנו מתרוקנת פחות או יותר אחרי 3 שעות ואתם תהיו שוב רעבים, גם אם כבר צברתם קלוריות רבות בארוחה". בערב עדיף להתמקד בבשר וירקות, כי אורז ופסטות למיניהם מכילים כמויות גדולות של שמן. כמובן לא הייתי ממליצה להגיע מורעבים לארוחת הערב, וחשוב לדאוג לארוחת ביניים קלה במהלך היום - פירות, יוגורט, קרקרים וגבינה".

טיפ: "בחרו לשבת רחוק מהמזנון, כך תתפתו פחות לעשות סיבוב נוסף ולאכול כמויות גדולות".

אחר צהריים בקניון: איפה קומת המזון המהיר?

החום הכבד מפתה את כולנו לאיזורים ממוזגים, והקניון הוא תמיד אופציה קרובה עם ג'ימבורי ואטרקציות נוספות לילדים.

מה הסכנה?: שפע של מסעדות מזון מהיר. "הריח, הזמינות והמראה של האוכל יכולים להשפיע עלינו פיזית ממש, ולגרום לנו לרצות לאכול".

מה הפיתרון?: "קודם כל לצאת מהבית שבעים. כך נוכל להבטיח שלפחות בהתחלה נהיה רגועים. דבר שני, חשוב להחליט מראש האם אנחנו מתכננים לאכול בקניון, ואם כן אז לוודא שקיימת אופציה של בית קפה או מקום עם סלטים ואוכל טרי ובריא יותר. אם אנחנו לא רוצים לאכול בקניון, מומלץ להימנע מלהגיע לרחבת המזון המהיר".

טיפ: "ארטיקים וגלידות בכמויות קטנות הם נשנוש מצוין. אם אתם מרגישים שממש בא לכם להתפנק, גלידה במנה קטנה יכולה להיות פיתרון נהדר".

בלונה פארק: יום ארוך מועד לפורענות

שערות סבתא בלונה פארק (שאטרסטוק)

לונה פארק הוא בדרך כלל בילוי שמתחיל בשעות הבוקר ומסתיים בערב מאוחר. יום שלם מחוץ לבית שבו מתרוצצים ממתקן למתקן, מאוד קל להתפתות לאכילה של מזון לא איכותי.

מה הבעיה?: "בדומה לבילוי בחוף הים, הבעיה העיקרית היא ההיצע שקיים שם, שהוא דל במאכלים איכותיים", מסבירה פלג.

מה הפיתרון?: "בגלל שמדובר באמת ביום ארוך, חשוב לצאת מהבית אחרי ארוחת בוקר או צהריים, ולהצטייד במים, כריכים וכו'. חשוב להחליט מראש האם תסיימו את היום בארוחה במסעדה או לא, וזה יסייע לא להתפתות לאכילה של אוכל מעובד".

טיפ: קשה להגיד לא לילד שמבקש צמר גפן מתוק, אבל לפחות קנו אותו כקינוח אחרי הסנדוויצ'ים. אם הילדים קטנים אפשר בהחלט להסתפק באחד לשני ילדים ובכל מקרה זכרו שזה מיועד להם ולא לכם.

נשארים בבית עם הילדים: מנשנשים בלי לשים לב

יום סתמי בבית, בלי פעילויות ובלי אטרקציות מיוחדות, עלול להפוך לארוחת שחיתות מתמשכת.

מה הסכנה?: שיעמום מחוסר מעש עלולים להביא לאכילה סתמית. "דווקא כשנמצאים בבית כל היום ניהול הזמן משתנה ולא תמיד מקפידים על ארוחות מסודרות, חוץ מזה שהרבה הורים מוותרים על פעילות גופנית סדירה בתקופה הזו וחבל, חשוב להקפיד על הגעה לחדר הכושר או לצעידה גם בזמנים של יציאה מהשגרה".

מה הפיתרון?: "להקפיד על תכנון הארוחות ממש כמו שמתכננים בילוי לאחר הצהריים או את סדר היום, להכניס לו"ז היומי פעילות גופנית".

טיפ: שתפו את הילדים בהכנת הארוחה ותכננו ארוחה מאוזנת, כך גם תרוויחו פעילות לילדים וגם תיהנו מארוחה עם יתרונות תזונתיים.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה