5 הטעויות הכי נפוצות בקשר לשנת תינוקות

כמה שעות הם צריכים לישון רצוף ? איך משדרים לתינוקי רוגע מקסימלי? כן או לא להרדים על הציצי? הנה כמה הרגלים שיכולים להעניק לכל המשפחה לילה שקט בהרבה

19/08/2014
אורית היימר קבלו עדכונים מאורית
  • בדואר
  • RSS

כולנו רוצים לעזור לילד שלנו להירדם בקלות ולישון טוב, אבל כמו הרבה דברים שקשורים לגידול ילדים זו מתגלה לעיתים קרובות כמשימה לא פשוטה.  מהן חמש הטעויות הכי גדולות שהורים עושים ביחס לשינה של ילדיהם ומה מומלץ לעשות כדי להימנע מהן?

1. לצפות שהילד שלכם "יישן כמו תינוק" מהרגע הראשון ולהילחץ כשזה לא קורה

כמו הרבה מאוד דברים אחרים שמתפתחים בהדרגה, גם היכולת לרכז את השינה בלילה, להירדם בצורה עצמאית ולישון בצורה רציפה איננה מולדת. התינוק שלכם זקוק להרבה מאוד עזרה מכם עד שיתפתחו אצלו הבשלות הפיזיולוגית והרגשית שיאפשרו לו להיות עצמאי בנושא השינה. לרוב זה קורה סביב גיל חמישה חודשים. אל תנסו להאיץ את התהליך. זה עלול ליצור תסכול ותחושות קשות סביב עניין השינה גם אצלכם וגם אצלו.

2. לגרום לילד להיות תלוי במשהו מסוים כדי להירדם

בחודשים הראשונים לחיים, כאשר התינוק עדיין זקוק לעזרה חיצונית כדי להירדם, הורים רבים חוזרים בכל פעם על אותה העזרה בדיוק (למשל, נענוע על הידיים, ציצי, וכו') וכך יוצרים מבלי לשים לב תלות של התינוק שלהם במשהו המסוים הזה כדי להירדם. הבעיה בכך היא שאחר כך, כשהילד כבר מסוגל להירדם בכוחות עצמו, קשה לגמול אותו מהתלות שנוצרה. כדי להימנע מקשיים עתידיים חשבו קדימה על "היום שאחרי" וגוונו את העזרה שאתם מציעים.

טעויות נפוצות בשנת תינוקות. צילום: שאטרסטוק

3. חוסר עקביות: לנסות כל הזמן דברים חדשים ביחס לשינה

כאשר התינוק הגדול יותר מתקשה להירדם, הנטייה הטבעית היא לנסות הרבה דברים ולשנות כל הזמן את התנאים של ההרדמה. למעשה כדאי לפעול בדיוק הפוך – להחליט על דרך פעולה עקבית ולהתמיד בה. זכרו שהילדים שלנו חדשים בעולם ולכן עסוקים כל הזמן בלנסות להבין איך הוא פועל. כדי ללמוד מיומנות חדשות הם צריכים דווקא עקביות. תגובות שחוזרות על עצמן פעם אחר פעם מצד ההורים מחזקות את הביטחון של הילד. הוא יכול לצפות מה הולך לקרות ולא צריך להמשיך ולבדוק. הוא לומד. הוא נרגע. הוא נרדם.

4.  לא להיות עם הילד שלכם בצורה שמרגיעה אותו באמת

למרות שיש מגוון גדול של צורות בהן ילדים מבטאים את הקושי שלהם לישון, חשוב לזכור שהבסיס לקושי הוא זהה, מדובר בחוסר יכולת להירגע מספיק כך שיתאפשר התהליך הפיזיולוגי של ההרדמות. הורים רבים שוכחים את ההשפעה האדירה שיש למסרים המילוליים ובעיקר הלא מילוליים שלהם על ילדם, ולא נמצאים אתו בצורה שבאמת מרגיעה אותו. לפעמים זה לא פשוט, אבל ברגע שתנשמו עמוק, תירגעו בעצמכם, תחזיקו את הילד שלכם ותאפשרו לו לאט לאט לייצב את הנשימה שלו, להרפות ולהירגע - הוא גם יצליח בהמשך להירדם.

5. לא לשים גבולות ביחס לשינה

כמו בכל תחום אחר בהורות, לגבולות שאנחנו מציבים יש חשיבות רבה. הגבולות יוצרים תחושה שהדברים צפויים ובמקביל עוזרים לילדים להרגיש בטוחים. אל תהססו להציב גבולות המרגישים לכם מתאימים ולהציע לילד את כל התמיכה שהוא זקוק לה כדי לעמוד בהם (למשל  - "אם קשה לך להירדם במיטה שלך תמיד נהייה שם כדי לעזור לך אבל כל אחד ישן במיטה שלו ואתה לא יכול לעבור לישון אצלנו").

***

שיהיה בהצלחה ולילות טובים לכולכם

>> הכותבת היא יועצת שינה בשיטת "לילה טוב" לתינוקות וילדים  מגיל 5 חודשים עד 5 שנים. לאתר האינטרנט

  




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה