5 עובדות שחובה לדעת על מים

כולם יודעים ששתיית מים חשובה אבל מה הסיבה לכך? כמה צריך לשתות? ומה עושים אם לא אוהבים מים? כל מה שחשוב לדעת על המשקה החיוני לגוף

12/09/2015
רעות חוצה קבלו עדכונים מרעות
  • RSS

מים הם נוזל החיים, פשוטו כמשמעו, בזכותם אנחנו חיים. אנשים הצליחו לשרוד ללא מזון יותר מחודש, אבל בלי מים אי אפשר לחיות אפילו שבוע. כמעט 60 אחוזים מגופו של אדם בוגר מורכבים ממים. אנחנו מאבדים נוזלים כל הזמן - בהזעה, בהפרשות ובתהליכים השונים של הגוף, ולכן חשוב להחזיר לגוף את המאגרים ולהבין את החשיבות של מים באורח חיים בריא. כינסנו את ג'ני קפלן, מאמנת כושר אישית ובעלת בלוג הכושר wow, ואת מרב גודוביץ, נטורופתית מוסמכת, ושאלנו את השאלות שחשוב לנו לדעת על המשקה הכל כך חשוב הזה.

שתיית מים. צילום: שאטרסטוק

1. מה התפקיד של המים בגוף?

"המים הם המוליכים של הגוף. הם מוליכים את החומרים שאנחנו מקבלים ממזון או חמצן לתאים", מסבירה גודביץ. "בהקשר לפעילות גופנית", אומרת קפלן, "המים עוזרים לויסות החום בזמן פעילות ותורמים לעלייה במסת שריר כי ככל שהשריר מתפתח הוא סופח יותר נוזלים". ושתיהן מסכמות - "60 אחוז מהגוף שלנו הוא מים, חייבים לשמור על האיזון הזה".

2. מה עלול להיגרם כתוצאה מאי שתייה מספקת באופן קבוע?

גודוביץ: "הרבה אנשים סובלים מתופעות שקשורות באי שתיה בלי לדעת את הסיבה - עצירות, תחושת נפיחות, כאבי ראש - כל אלה הרבה פעמים קשורים באי שתיית מים. מאחר ומים עוזרים בסילוק חומרים והנעת תהליכים בגוף, ברגע שהם חסרים התהליך מתעכב וכתוצאה מכך הגוף מגיע למצב לא מאוזן, מצב שהוא לא נפטר בזמן מפסולת וחומרים שהוא לא צריך".

3. כמה מים צריך לשתות ביום?

קפלן: "יש חישוב מאוד פשוט - 35 מ"ל לכל קילוגרם בגוף ביום, זאת הכמות המינימלית לשתייה לכל אדם. אם אנחנו עושים פעילות גופנית הכמות צריכה להיות גדולה יותר. חצי ליטר מים כשעה לפני הפעילות, ומיד לאחר הפעילות הגופנית נשתה בהדרגה עוד חצי ליטר עד ליטר מים. חשוב לשתות לאורך כל היום ולא רק לפני האימון, כדי שהגוף יעבד את הנוזלים והם יעמדו לרשותנו בזמן האימון. דרך אגב, בזמן הפעילות עצמה עדיף לא לשתות אלא ללגום מדי פעם, זאת כדי לא להעמיס על מערכת העיכול".

שתיית מים. צילום: שאטרסטוק

4. אני לא אוהבת מים, מה אפשר לעשות?

"הטעם של המים נייטרלי, ויש אנשים שרגילים לטעמים יותר חזקים. אפשר לשים בתוך המים פרוסות לימון, תפוז, נענע, ג'ינג'ר. אפשר גם לשתות חליטות צמחים. כל אלו מעניקים למים טעם וזה יכול לעודד שתייה", מציינת גודוביץ. "אני מעודדת את המתעמלים שלי לזכור שמים תורמים להרזיה ומשפרים חילוף חומרים, סיבות מספיק טובות".

5. איך אפשר לשפר את משמעת השתייה שלנו במהלך היום?

"שתיית מים היא הרגל, ומחקרים מוכיחים שכל דבר שעושים במשך שלושה שבועות נטמע בתודעה שלנו. 21 יום של הקפדה זה כל מה שצריך כדי שההרגל ישתרש", אומרת קפלן. לדבריה, "רצוי לייצר הרגל, למשל בכל פעם כשנכנסים למטבח שותים כוס מים, בכל פעם כשמסתכלים בשעון שותים כוס מים - דברים כאלה מייצרים טקסיות ומחזקים הרגלים". וגודוביץ מוסיפה - "תמיד להסתובב עם בקבוק מים בתיק ועל שולחן העבודה. לוודא שאנחנו שותים את המים בזמנים שהגדרנו לעצמנו מראש, למשל עד 12:00 בצהריים אסיים את הבקבוק".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה