השתקפות: להתמודד עם דימוי גוף בעייתי

עדי טל, בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר, ניסתה להתמודד עם דימוי הגוף השלילי שלה בקולקציית התכשיטים שיצרה לפרוייקט הגמר. איך הופכים נקודות חולשה למקור לגאווה?

28/07/2014
אופנה ויופי קבלו עדכונים מאופנה ויופי
  • RSS

עדי טל, בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר, יצרה את הפרויקט הגמר שלה בהשראת דימוי גוף נשי וקראה לו השתקפות My Reflection.

ההשראה ליצירה הגיעה מתוך חוסר ההשלמה שלה עם הגוף שלה. עדי יצרה תכשיטים שהיו לה סוג של נחמה ובאמצעותם הבליטה והעצימה אזורים מסוימים בגוף וטשטשה אחרים, פחות אהובים. כשהגישה את הפרויקט בפני פאנל מבקרים, נוצר שיח מעניין שהעביר את הפרויקט מהמימד הפרטי לציבורי.

השתקפות. עדי טל. צילום: מרינה מוסקוביץ כריסצמיד רחף, חומרים: עץ, פולימר, מתכת פליז. חללים בין הצמיד ליד גורמים לו להראות "מרחף", במטרה לצאת מהתבנית המקובעת של מראה התכשיט על הגוף.

עדי מספרת על התהליך שעברה במהלך לימודיה ובעבודתה על פרוייקט הגמר

כבר לפני פרויקט גמר, ידעתי שאני רוצה לעסוק במבנה האנטומי של הגוף. במשך כל תקופת לימודי היה לי מאתגר ומסקרן לגלות אזורים חדשים ולהדגישם, ידעתי שהתבוננות בגוף הפרטי שלי גורמת לי אי נוחות, אבל מצד שני הבנתי שיכול להיות שה"סיכון" הזה מבחינתי הוא פתח לדברים גדולים שיגעו בהרבה אנשים.

מצאתי את עצמי מתבוננת על השתקפות הגוף שלי במראה במשך שעות רבות. זה היה קשה להסתכל כל כך הרבה זמן על מה שיש לך עליו המון ביקורת, הבנתי שאני יוצרת משהו הרבה יותר מקישוט על הגוף, הבנתי שאני עובדת על הדימוי העצמי שלי בעזרת התכשיטים, מתמודדת שוב ושוב ומוצאת בהם נחמה גדולה. ידעתי שאני רוצה יתרון במימדים, אז החלטתי לעבוד עם עור, יכולתי לנצל את תכונותיו למה שרציתי ליצור, יכולתי לבנות תכשיטים בגודל בלתי מוגבל, היה לי חופש מוחלט. בניתי את התכשיטים על גופי, ידעתי שיש ברשותי כוח שאני יכולה לשלוט באמצעותו באזורים שאני רוצה לטשטש או להסוות ומצד שני להבליט אזורים יותר אהובים.

במהלך העבודה על התכשיטים פיתחתי שילוב חומרים חדש, של עור, סוגי עצים ופולימרים, חקרתי במשך תקופה ארוכה כל חומר וחומר ואיך אני יכולה להשתמש ביתרונותיהם לצורניות של התכשיטים. היה לי חשוב שכל תכשיט ייתן דגש לאזור אחר בגוף ולכן כל תכשיט יצא שונה מהשני. כל תכשיט הוא עולם ומלואו, משמש סוג של מכסה למימדי הגוף. לדוגמה, יצרתי תכשיט שמסווה את אזור הבטן ומבליט את אזור החזה, מצאתי בזה המון הומור והתחלתי ליהנות. יצרתי סוג של כלי אשר לא מוגבל בגודל, צורה או צבע וזו הייתה תחושה מדהימה, סוג של פנטזיה.

מבחינתי התכשיטים אף פעם לא היו רק "תכשיטים" עבורי הם היו הרבה מעבר. הם נתנו לי הזדמנות להתייחס לגוף, לפנים, לידיים ואפילו לצלקות ולקמטים שלי בצורה קצת אחרת. זה מאוד חושפני ואינטימי בעיניי, אבל עם זאת אני יודעת שזה נוגע בכל כך הרבה אנשים, וכנראה בעיקר נשים ביחסן לגוף שלהן.

החומרים שבחרתי לא היו אקראיים, החומרים הטבעיים כמו עור ועץ והחומרים הסינתטיים כמו סוגי פולימרים, מקבילים מבחינתי לשילוב בין הגוף המולד לבין הרצון שלנו כל הזמן לתקן ולשנות אותו. מצאתי בעשיית התכשיטים המון חופש, פנטזיה, אומץ והומור ואני מרגישה שאני רק בתחילת הדרך על אף שהלימודים הסתיימו.

השתקפות. עדי טל. צילום: מרינה מוסקוביץ כריס

השתקפות. עדי טל. צילום: מרינה מוסקוביץ כריסטבעת אמצע, חומרים: עור, עץ, פולימר. אחרי התבוננות ממושכת בכפות הידיים, באצבעות, חשבתי לעצמי שזה יהיה הומוריסטי לעשות טבעת שמסתירה את הקימוטים שיש לנו על האצבע עצמה, אז יצרתי טבעת אשר נמצאת באמצע האצבע ומסתירה את האזורים "המקומטים" 

השתקפות. עדי טל. צילום: מרינה מוסקוביץ כריסשרשרת, חומרים: עור, שרינק, מתכת פליז. השרשרת הזו מציגה את הפן של הפיתוח החומרי. פיתחתי שיטה של חריצים בעור שיוצרים מבנה תלת מימד. היה לי חשוב שהצורניות של השרשרת תראה מאוד חזקה ומוחלטת.

השתקפות. עדי טל. צילום: מרינה מוסקוביץ כריסשרשרת 8, חומרים: עור, פולימר, שרינק, מתכת פליז. רציתי לשחק עם הצורניות של התכשיטים שבדרך כלל חוזרת על עצמה, רציתי להשתמש בתכשיט ככלי על מנת לטשטש את אזור הבטן ולהחמיא לאזור החזה, היה לי חשוב שצורניות התכשיט תזרום עם מבנה הגוף, שהתכשיט יהיה דומיננטי וייחודי.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה