5 דברים שצריך לעשות כדי לרזות

אם רוצים לרדת במשקל צריך לפעול בצורה נכונה ושיטתית. אורח חיים מסודר והגיוני יסייע לכם להגיע למטרה ולשמור עליה לאורך זמן

13/07/2014
שרון יוגב קבלו עדכונים משרון יוגב
  • RSS

כמו בהרבה תחומים אחרים, גם בנושא אכילה חשוב שתהיה התנהלות יומיומית נכונה, שהיא בעצם סוג של טכניקה שאפשר ללמוד ולתרגל.

5 עקרונות הטכניקה:

1. שתיית מים - לרוב אנחנו לא יודעים להבחין בין רעב לצמא וכשנשתה מספיק נלמד לזהות מתי אנחנו באמת רעבים ומתי זה בכלל צמא. חשוב לשתות לפחות 3% ממשקל גופכם. אישה ששוקלת 60 קילו צריכה לשתות לפחות שני ליטר. אם לא תשתו מספיק ביום, תאכלו יותר.

שתיית מים. צילום: שאטרסטוק

2. לאכול כל שלוש-ארבע שעות משהו - אל תתנו לגוף שלכם להגיע לרעב בלתי נסבל כי אז תאכלו הרבה יותר מהרצוי וממה שצריך. תאכלו כל שלוש ארבע שעות. מומלץ לחלק זאת לשתי ארוחות גדולות (בד"כ צהריים וערב), בוקר שהיא מעין "חצי ארוחה" ושתי ארוחות ביניים לפחות בהן כדאי לאכול פרי או ארוחה קטנטנה ומאוזנת (פחממה חלבון וקצת שומן או בקיצור: פרוסת לחם עם גבינה 5% וקצת ירקות). אם תדלגו על ארוחות במטרה "לחסוך קלוריות" תעשו טעות גדולה כי תגיעו לארוחה הבאה רעבים, ואנשים רעבים אוכלים יותר והרבה.

3. בארוחות הנ"ל צריך להיות איזון. רצוי בלפחות משלוש מהן, כלומר שבכל צלחת וכמובן בחישוב הכללי היומי 40% מפחמימה, 30% משומן ו-30% מחלבון, על כל אלה צריכים להתווסף ירקות בכמות נאה. אל תתמלאו בהמון ירקות מפחד פן תהיו רעבים. אם תאכלו מאוזן הסיכויים שלכם להיות רעבים פוחתים. אם לא תאכלו מאוזן הסיכויים שלכם להיות רעבים יעלו.

ארוחה מלאה. צילום: שאטרסטוק

4. שינה: מומלץ להקפיד על שנת צהריים גם אם היא מתקיימת אחה"צ/לפנות ערב. בממוצע צריך לישון בין 6-8 שעות בלילה ועוד 20-40 דקות בצהריים. אם תהיו עייפים הגוף שלכם יצטרך טעינה אחרת וירצה אותה בצורת אוכל או ליתר דיוק פחמימות או ממש ליתר דיוק סוכרים פשוטים שיעלו את רמת הסוכר בגוף. אדם פעיל יזדקק לשש שעות בלבד שינה בלילה. להבדיל ממה שאתם אולי חושבים פעילות גופנית איננה מעייפת אלא ההיפך ממריצה את הגוף והוא צריך לישון פחות.

5. פעילות גופנית: תהיו פעילים. זה קודם כל בריא ושנית מגביר חילוף חומרים. אני ממליצה בהדרגתיות כמובן לשאוף ולהגיע לשישה ימים בהן תהיו פעילים במשך שעה. האידיאלי הוא יום לפעילות אירובית (הליכה ממריצה המעלה דופק לדופק מטרה, ריצה, שחיה, אופניים, משחקי כדור וכדומה) ויום לכוח (trx, עיצוב, פילאטיס קור, יוגה, וכדומה).

פעילות גופנית. צילום: שאטרסטוק

אם תקיימו את כל הנ"ל חד משמעית תהיו רעבים פחות, תאכלו פחות, תהיו נמרצים  אם אתם באמת רוצים להצליח, ולהוריד את כל התירוצים, תצטרכו להקפיד על כל הנ"ל ובד בבד לטפל בצרכים, באמונות, בדימוי העצמי ובהיסטוריה האישית שלכם.

*****

 שרון יוגב היא מאמנת לתוצאות בהרזיה ובעלת סדנאות וקבוצות תמיכה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה