איך מנוחה תעזור לך לרזות?

האם כל פעם שאתם אוכלים מדובר ברעב או בעייפות? 30-20 דקות מנוחה במהלך היום עוזרים למלא מצברים, להרגיש טוב יותר ולאכול פחות. וכן, גם אתם יכולים למצוא רגע ביום כדי לנוח

06/07/2014
שרון יוגב קבלו עדכונים משרון יוגב
  • RSS

לא מעט אנשים “נופלים” ברמת האנרגיה בשעות אחר הצהרים ו”הנפילה” הזו מתאפיינת באכילת יתר בעיקר של פחמימות וסוכרים. כששואלים אותם על סדר יומם המשותף, כמעט כולם ללא יוצא מן הכלל משיבים שהם לא נחים במהלך היום.

כאשר שאלתי את המתאמנים שלי אם הם יכולים לשים את הראש/לנוח אולי לישון בצהריים למספר דקות, התשובה הייתה בדר-כלל גיחוך, שלא לומר צחקוק, שלא לומר צחוק אדיר. כאשר עברתי עם מתאמניי על סדר היום סידרנו לכולם חצי שעה של מנוחה. מבחינתי גם השעה שש או שבע בערב קבילה לצורך העניין. חזרת מהעבודה, לך לנוח. כך תוכל לישון שעה פחות בלילה. כשנוספה שנת הצהריים לחיי לקוחותיי השתנתה התמונה קליל. היה להם הרבה יותר קל להתמיד בתהליך ההרזיה, לא להישבר וכמובן להגיע למטרה בצורה מהירה וטובה.

עייפות. צילום: שאטרסטוק

אדם קם בבוקר כשהבטרייה שלו מלאה. כשש, שבע שעות לאחר מכן הבטרייה שלו, ממש כמו המכשיר הנייד שלכם נמצאת ב-40% אם לא פחות מזה. זאת אומרת שהוא איבד כ-60% מכוחותיו והוא צריך טעינה. הוא צריך לסחוב עוד יותר ממחצית היום והדבר היחיד שייתן לו את האנרגיה בהנחה שאיננו ישן הוא האוכל.

העניין הוא שרוב האנשים כשהם עייפים אוכלים ללא חשבון וללא גבול. כדי למנוע את התופעה הזו אני ממליצה ואף מתעקשת: תמצאו לכם כ-20-30 דקות זמן לשינה או למנוחה במשך היום. לא צריך יותר מ-20-30 דקות משום שאז תכנסו למחזורי שינה וחלום שקשה לצאת מהם ותמשיכו כ”זומבים” את שאר היום. 20-30 דקות זה כל מה שגוף צריך כדי להגיע לבטרייה מלאה ואז הצורך באותה אכילה פשוט נעלם. עניין נוסף לגבי חוסר כללי בשעות שינה הוא שבטווח הארוך חוסר שינה מחליש את פעילותם של מדכא רעב ומעודד יצירת מעוררי תיאבון, מה שבמקרים רבים גורם כאמור לעלייה במשקל.

ממלאים מצברים

וכמה עובדות שמוכיחות עד כמה תרבויות שונות מכירות בחשיבותה של שנת הצהריים: בישראל הדין הפלילי (עבירות קנס – מניעת רעש) התש”ס 2000על הפרעה למנוחת הצהרים הוא עבירה שעונשה קנס בסך 250 שקלים ליחיד או 500 שקלים לתאגיד.

בספרד ובחלקים מארגנטינה שעות מנוחת הצהריים (בין 13:00 ל-16:00 בקירוב) נשמרות בקפדנות, וגם מי שאינו ישן ספון בביתו והרחובות נטושים. בבנגלדש ובבנגל שנת הצהריים נקראת “שנת אורז” - השינה שלאחר אכילת האורז. בחלק מהחברות ביפן קיימים חדרי נמנום כדי לאפשר מנוחה לעובדים בהפסקת הצהריים או לאחר שעות עבודה מרובות

אז… גם אם חזרתם הביתה בחמש או בשש ואפילו בשבע, ויש ילדים, ומקלחות, ומשחקים ורעש, נסו להכניס לפני הפעילות 20-30 דקות של מנוחה. תפרשו לחצי שעה לחדר השינה או לחדר צדדי, לאחר המנוחה תהיו הרבה יותר חיוניים, סבלניים לסביבתכם וכמובן לא רעבים.   

סידור סדר היום, ולפחות 3-4 פעמים בשבוע מנוחה של כחצי שעה תועיל מאוד לתהליך ההרזיה.

*****

שרון יוגב היא מאמנת ואנלפיסטית הרזיה ובעלת סדנאות וקבוצות תמיכה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה