4 החלטות שיהפכו את המטבח לבריא

הסוד לחיים טובים מתחיל בתזונה מאוזנת, אבל איך מתחילים? ארבע צעדים קלים שיקדמו אתכם אל עבר אורח חיים בריא ומאוזן

03/07/2014
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • בדואר
  • RSS

הקפדה על אורח חיים בריא היא כבר מזמן לא “טרנד”, אלא מגמה עולמית. אפילו אם אתם חובבי הג’אנק פוד משובעים, כולנו מכירים בחשיבותו של הסלט, מקפידים לשמור על שגרה ספורטיבית, ואולי אפילו שוקלים לאמץ צימחונות כדרך חיים.

כולנו רוצים לעשות שינוי, אבל, מאיפה מתחילים?

אדם חזון, מטפל בתזונה טבעית, ופרוטריאני גאה (הוא אוכל אך ורק פירות, ירקות ומזון לא מבושל), עם ארבעה צעדים מומלצים למי שרוצים להכניס שינוי בריאותי לחייהם.

*

השלב הראשון: העדיפו טחינה על פני שמן זית

טחינה עדיפה על שמן זית (צילום: שאטרסטוק)

“כל שמן, גם השמנים שנחשבים בריאים כמו שמן זית, עוברים עיבוד וזיקוק שמפחית מהם חומרים מזינים, משאירים רק את השומן, וכל החומרים האיכותיים נהרסים בתהליך הזיקוק”, מציין חזון. בצריכת השומן היומית עדיף להתמקד במאכלים עם אחוז שומן גבוהה כמו אבוקדו, קוקוס, טחינה גולמית או אגוזים, ולהימנע משמנים מזוקקים כמו שמן זית, קנולה ודומיו.

*

השלב השני: להרבות באכילת ירקות פירות

להרבות באכילת ירקות ופירות (צילום: שאטרסטוק)

בניגוד למה שחושבים פירות הם לא משמינים, אלא אם כן משלבים אותם עם שומנים או אחרי ארוחה. עדיף לאכול פירות על בטן ריקה, בבוקר כארוחה ראשונה. ”פירות הם מקור מצוין לפחמימה איכותית שנספגת מהר וטוב בגוף. חשוב לצרוך פירות בשלים- בננות רכות וצהובות עם פסים שחורים, תפוחים אדומים, אגסים רכים. ככל שהפרי בשל יותר הוא מזין יותר”. בירקות מתחבאים להם חלבונים וויטימנים וכמובן, הם לא מכבידים על מערכת העיכול.

כדי להגביר את צריכת הירקות והפירות דרושה דרך טעימה, מעניינת וקלה להכנה – שייקים. ”שייקים עדיפים על פני מיצים כי הסיבים נשארים בשייק. אפשר להכניס לשייק פירות קפואים וכך הוא הופך לקר ומרענן, כמו גלידה. כארוחת בוקר זה בוסט של אנרגיה ופחמימות זמינות לאחר צום הלילה, קל לעיכול ולא מכביד”. בלנדר חזק ואיכותי הוא פריט חובה בכל מטבח בריא, במיוחד אצל אלו ששותים לפחות שייק אחד ביום. אנחנו מצאנו את הבלנדר החזק של חברת Breville ב”חשמל נטו”. הוא עמד בהצלחה במבחני כתישת קרח ופירות קשים. אפילו האגוזים לא עמדו בזה. נסו לשלב בשייק גם עלים ירוקים כמו נענע, חסה, פטרוזיליה, או תרד. החומר הירוק כלורופיל ידוע כמשפר חילוף חומרים, מקל על מערכת העיכול ומזין את העור.

בלנדר עוצמתי של חברת ברוויל (צילוםיח"צ)הבלנדר של Breville: איכותי וחזק, במחיר שווה במיוחד

 

שייק ירוק, זה עושה טוב לגוף (צילום: שאטרסטוק)שייק ירוק: לפתוח את הבוקר עם אנרגיה ליום שלם (צילום: שאטרסטוק)

המתכון של אדם לשייק בוקר

רכיבים ל-3 מנות (כל מנה מכילה 750 מ”ל):

3 בננות בשלות וקפואות

2 תמרי מג’הול אורגניים

תפוח אדום או זהוב

חצי פאפאיה בשלה (בצבע כתום)

חופן שקדים טבעיים

חצי זר פטרוזיליה או חצי חבילת תרד טרי או חצי חבילת נבטי חמנייה רצוי אורגניים

אפשרי להוסיף חצי כוס מים

לערבל דקה בבלנדר חזק ואיכותי ולשתות.

*

השלב השלישי: הפחיתו את השימוש במלח ותבלינים חריפים

להפחית את השימוש במלח ותבלינים (צילום: שאטרסטוק)

אוהבי המלח בוודאי לא אוהבים את הסעיף הזה, אבל מחקרים מוכיחים כי שימוש מופרז בנתרן, הוא המלח, מגביר אגירת נוזלים בגוף, מעודד השמנה ועלול לגרום לייבוש תאים בגוף. במזונות מעובדים, חטיפים ורטבים שונים אחוזי הנתרן הם גבוהים במיוחד. “עדיף לבחור בתבלינים טבעיים יותר ועדינים יותר כמו עשבי תיבול” מציין חזון ומוסיף “עדיף להימנע ככל שניתן מהוספת מלח וסוכר לאוכל, וגם תבלינים חריפים- פפריקה למשל, או פלפל שחור”.

*

השלב הרביעי: בישול באידוי

סיר אידוי בריא וטעים (צילום: שאטרסטוק)

אידוי היא צורת בישול שבה מניחים רשת מעל סיר על מעט מים ומבשלים על הגז, ירקות, אורז קיטניות, ואפילו דגים, בצורת הבישול הזו נשמרים מרבית החומרים הפעילים, הויטמנים והערכים התזונתיים של המזון. “בישול באידוי זו הצורה הכי טובה לבישול. הרבה יותר מטיגון או בישול ארוך, בנוסף הטעם נשמר הרבה יותר ולכן אין צורך בתיבול או אפילו במלח”.

סיר אידוי ניתן להשיג בכל חנויות הבישול, או אפילו רשת אידוי בעשרות שקלים בודדים, להניח בסיר מים ומעליהם את הירקות, קטיניות או אפילו אורז.

* את הבלנדר תוכלו לרכוש עכשיו במחיר מבצע בסניפי רשת חשמל נטו או באתר האינטרנט לחצו כאן




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה