סלט קייל

הוא בעל ערך תזונתי גבוה, יכולת ספיגה מרבית וסגולות מוכחות בריפוי או מניעת מחלות. הקייל עשיר בוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים ולו עשרות סוגי נוגדי חמצון ונוגדי דלקת. לימור תירוש הכינה ממנו מטעמים

סלט קייל

מתוך הבלוג של לימור תירוש

הקייל הוא זן כרוב עתיק שתורבת לפני יותר מאלפיים שנה והיה לאחד הירקות הנאכלים ביותר בעת העתיקה. הקייל שייך למשפחת המצליבים הכוללת את כל זני הכרוב למיניהם, הברוקולי והכרובית. יש אין ספור זנים של קייל, המשתנים לפי מרקמם, מרירותם, צבעם וצורת העלים. ניסיתי לעשות סדר בכל הזנים והמינים, והבנתי שאף אחד לא באמת יודע מי זה מה וצריך פשוט לשחרר, קייל זה קייל וזהו.

 הוא בעל ערך תזונתי גבוה, יכולת ספיגה מרבית וסגולות מוכחות בריפוי או מניעת מחלות. הקייל עשיר בוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים ולו עשרות סוגי נוגדי חמצון ונוגדי דלקת. >> עוד על קייל

סלט קייל

סלט קייל

חומרים (ל-4-6 מנות):

חופן גדול של ציפס קייל (ראו קישור למתכון למטה)

10 ענפי אספרגוס

רבע כרוב אדום קצוץ לשערות דקות

2 מלפפונים פרוסים לרצועות דקות (עדיף עם מנדולינה)

2 גזרים קלופים קצוצים לשערות דקות

חופן נבטי חמניות

חופן שקדים מולבנים קלויים

לרוטב:

4 כפות מיץ לימון

4 כפות שמן זית

חצי כפית מלח

אופן ההכנה:

מסירים מהאספרגוס את השליש התחתון ומשליכים. מעבירים לקערה, מוזגים מעל מים רותחים, ממתינים שתי דקות, מסננים ושוטפים במים קרים. חותכים לחצאים.

מערבבים את כל חומרי הסלט בקערה, מוזגים את הרוטב, מערבבים, מתקנים תיבול ומגישים עם עוד קצת ציפס קייל ושקדים קלויים מעל.

.

מתכוני קייל נוספים של לימור תירוש:

צ'יפס קיילצ'יפס קייל

.

.

.

.

.

.

.

.

שקשוקה עם מנגולד וקיילשקשוקה עם מנגולד וקייל

.

.

.

.

.

.

.

.

צילומים: לימור תירוש
לימור תירוש
בוגרת ה- Leith Cooking School בלונדון, ה- Migros School בציריך, וה- Ritz Escoffier School, וה- Cordon Bleu בפריז, מבשלת, מצלמת כותבת ומארחת.לימור מאמינה שאוכל מקרב אנשים ולבבות וכך שומרת את אהוביה קרוב, במטבח, בדרך הכי פשוטה של צבעים, ריחות, וטעמים. המטבח עבורה הוא זירה אינסופית של יצירה, מקום בו אנשים מתענגים ביחד, עוברים חוויה. לימור מבשלת בפשטות מוקפדת עם שילובים בלתי צפויים. אוהבת להפתיע חברים, תלמידים ואת עצמה.