5 מזונות שאתם חייבים לאכול כדי לרדת במשקל

רוצים לרדת במשקל אבל לא מצליחים? הגיע הזמן שתתחילו לאכול. מתברר שיש סוגי מזונות שעוזרים בהרגשת שובע ובחילוף חומרים מהיר יותר

15/06/2014
שרון יוגב קבלו עדכונים משרון יוגב
  • RSS

מרביתכן הרי יודעות את התורה ואתן יכולות לכתוב "תפריטי דיאטה" מפה ועד הירח. שם המשחק בעיני הוא לגרום לכך שתצליחו לעבוד עם התפריטים היומיים, ותתפלאו זו בעיני הבעיה העיקרית: איך נכנסים לשגרה כזו, איך מתמודדים עם הכישלונות שבדרך, איך מתחילים להוריד את הבולמוסים. לכל הנ"ל אתייחס בהמשך. הכנתי פה רשימה של  המזונות שבעיני ומנסיוני חייבים לצרוך כדי לרזות, ואלו הם:

1.תפוח

כי כבר בשנות ה-50 ידעו להגיד an apple a day keeps the doctor away  (בטח דון דרפר כתב את זה למועצת התפוח) ובעיקר כי הוא ארוחת הביניים הטובה ביותר שיש, "סותם פינות" ידוע ומקסימום שיקרה הוא שתרצו עוד תפוח.

תפוחים. צילום: שאטרסטוק

2. שומנים מהצומח

שומנים? להרזיה? בהחלט! 30% מהתפריט היומי. כי שומן משביע ונותן את הסירקולציה הטובה ביותר להרזיה וההיפך מזה הוא דיאטות דלות שומן בהן ירידת המשקל נתקעת דווקא כי אין בהן מספיק שומן. טחינה גלומית, אבוקדו, שמן זית וכאמור בקרה על הכמויות.

אבוקדו. צילום: שאטרסטוק

3. מים

מים הם לא מזון, נכון, אבל כבר מינקות מטשטשת לנו האבחנה בין צמא לרעב. מינימום שני ליטר מים, כי הרבה פעמים אנחנו אוכלים למרות שבעצם אנחנו צמאים ולא יודעים להבחין בכך. נסו, מדהים לגלות כמה זה פשוט וכמה זה משביע. מים גם מגבירים את קצב חילוף החומרים של הגוף, גורמים לעור הפנים והגוף להיראות טוב יותר ועוד.

מים. צילום: שאטרסטוק

4. שבולת שועל

כי היא משביעה, כי יש בה סיבים תזונתיים רבים, כי היא נחשבת פחמימה שלא "משגעת" את הגוף.

שיבולת שועל. צילום: שאטרסטוק

5. חריפים, קופאין וויטמין C

שלושת הנ"ל ידועים כשורפי שומנים. מחקרים הצליחו להוכיח מעל לכל ספק שצריכת קפאין ברמה גבוהה (שני אספרסו כפול, מינימום) תשרוף לכם חד משמעית יותר שומן אם תשתו לפני יציאה לפעילות הגופנית. גם חומץ וחריפים מעלים את טמפרטורת הגוף שמעלה את חילוף החומרים.

*****

שרון יוגב היא מאמנת ואנלפיסטית הרזיה ובעלת סדנאות וקבוצות תמיכה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה