בוקר שישי של חגיגות

בשבוע חגיגות של שבועות, קל לשכוח את הכבוד הראוי לסוף השבוע. המדור כאן כדי להזכיר עם קוקטייל מרענן ומתכון לעוגה פירותית וממכרת של לייזה פאנלים

יוגורט

השבוע, יום חמישי היה קצת פחות שמח, ככה זה כשיומיים של חופש, אוכל, ו-40 מעלות חום נושפים בעורפך, וחמישי המסכן מרגיש קצת כמו יום ראשון- מיותר, מפריע לשאר הימים לשמח אותנו.

למרות האווירה המדוכדכת משהו, על מסורות לא מוותרים, וגם היום נשמח עם חמישי שמח, או יותר נכון, שישי שמח.

ביום שישי, יש משהו אחר באוויר- הבוקר קדחתני, ממהרים להספיק את כל הסידורים, הבישולים, הקניות, הנקיונות, כולם לחוצים, הזמן עובר, מגיעה שעת צהריים, וכמעט ברגע אחד נוחתת על הרחוב שלווה ושקט. שעות הצהריים הקסומות של שישי- הכל כבר מוכן למנוחת הסופ"ש, המיטה קוראת לנו לשנ"צ מצווה, עם מלא עיתונים ועוגה ריחנית, ואפשר להכריז בביטחון- הגעת ליעד. הגעת לסוף השבוע.

בשבוע של חג הכל מתבלבל- רגע רגע, כבר היה לנו יום סידורים-קניות- בישולים ונקיונות אחד השבוע, ועכשיו שוב? כבר התמכרנו לאווירת החופש החגיגית של שבועות, ועכשיו עוד אחת?

בדיוק בשביל שבועות כאלה, המציאו את בוקר שישי של אלופים. מחר בבוקר, לא נתרוצץ, ולא נתאמץ. במקום זה, נכין לנו בוקר שישי מושלם, שיקדים עוד יותר את חגיגות הסופ"ש, לקראת שבוע חדש שבו יום חמישי שוב לובש מדי חג.

קוקטייל השבוע: בולס יוגורט ופירות טריים

קוקטייל יוגורט שכולם אוהבים (צילום: יח"צ)הבסיס: בולס יוגורט

ליקר היוגורט הראשון בעולם, הושק רק לפני כמה חודשים בישראל, הטעם שלו הוא שילוב מושלם בין חמוץ ומתוק, ומרקם היוגורט שלו הופך כל קוקטייל לקטיפתי ומרענן. משתלב מצוין עם פירות טריים וקוקטיילים קרים ומרעננים.

40 מ"ל בולס יוגורט

40 מ"ל וודקה

2 כפות פטל שחור קצוץ, דובדבנים, שזיף שחור, תותים- כל פרי שאוהבים

 20 מ"ל מיץ לימון

 20 מ"ל מי סוכר

כוס קרח

מרסקים את כל המרכיבים בבלנדר עד למרקם סמיך

מוזגים לכוס גבוהה ומקשטים בפרי שישמש כבסיס לקוקטיל.

הצעת הגשה:

אם השבוע אנחנו מחזירים לבוקר שישי את כבודו האבוד, מה יותר מכבד מלתפוס ראש בדיוק בשעה שבה אתם בדרך כלל עסוקים- ככה זה בחופשה אמיתית.

בשעת בוקר- צהריים, אחרי בראנץ' מפנק, בחברת אנשים שאוהבים. יושבים בתנוחה הכי נוחה, עם כוס גבוהה של קוקטייל צבעוני ביד, ונותנים לאווירת סוף השבוע לחלחל לתוך העור.

הצעת נשנוש:

עוגת פירות של לייזה פנאלים (צילום: לייזה פאנלים)

חג השבועות חיסל סופית את אהבתי לפשטידות לפחות לחצי שנה הקרובה, ובכלל, כל מוצרי החלב. מזל שיש את הבלוג של לייזה פאנלים, שתמיד תמצאו אצלה בדיוק את מה שרציתם לנשנש, ועוגת פירות יער נראית לי כמו שידוך מושלם לקוקטייל הפירות שלנו:

לעוגה:
1 וחצי כוס קמח תופח
כפית מלח
כפית אבקת סודה
כפית קינמון טחון (לא חובה)
150 גרם חמאה בטמפ’ החדר
1 כוס סוכר חום
2 ביצים
1 כף וניל
1 שמנת חמוצה
כוס וחצי חבילת אוכמניות או דובדבנים
1 תפוח עץ מגורר במגרדת + מיץ מחצי לימון

לשטרויזל:
50 גרם חמאה עדיף קרה. לגרר אותה במגרדת כמו גזר ולהוסיף את כל שאר המרכיבים. לערבב.
חצי כוס סוכר
1 כפית קינמון (לא חובה)
3/4 כוס פקאן קצוץ גס וקלוי
1/4 כוס קוואקר
1/4 כוס קמח
חצי כפית מלח

להכנה:
מערבבים את היבשים יחד: קמח, א.סודה, מלח, קינמון ואז מקציפים את החמאה וזירזוף איטי מוסיפים את הסוכר, הביצים, כף הוניל, השמנת החמוצה ולבסוף את הקמח + היבשים.
מוסיפים את האוכמניות, תפוח העץ והמיץ לימון בתנועות קיפול לתערובת. לתבנית עגולה או מרובעת משומנת .
מערבבים את חומרי השטרויזל טוב טוב ומפזרים מעל העוגה.
לתנור בחום של 180 מעלות כשעה