למה השייק צריך להיות ירוק?

לשייק ירוק יש המון ערכים תזונתיים ולכן כדאי להתחיל איתו את הבוקר. קבלו את המרכיבים שחייבים להיות בכל שייק, וגם מתכון מנצח לכוס בריאות ואנרגיה

01/06/2014
יולה חלפין קבלו עדכונים מיולה חלפין
  • RSS

שייק ירוק הוא הדרך המושלמת לפתוח את הבוקר, בטח בקיץ. זה כמו להעביר מטאטא רך ונעים על המעים. השייק אודות לסיבים שבו מנקה את מערכת העיכול, מסדיר יציאה וגורם לתחושת קלילות. מכאן הוא כמובן גם מסייע בתהליכי ירידה במשקל. פתאום נשמע לך יותר מעניין?

שייק מכיל כמות גדולה מאד של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון, סיבים. לתוך כוס שייק אחת אפשר להכניס בשקט כמות יומית של עלים ירוקים. יש בו ערך קלורי נמוך יחסית וערך תזונתי גבוה מאד. מושלם, כבר אמרתי?

שייק ירוק. צילום: שאטרסטוק

מומלץ להרכיב שייק משלושה חלקים:

החלק הראשון: עלים ירוקים, מכל הסוגים והמינים – חסה על סוגיה, עלי בייבי, פטרוזיליה, כוסברה, סלרי, שמיר, תרד, מנגולד, קייל, רוקט, נענע, בזיליקום ועוד. אם את עושה את צעדיך הראשונים בעולם השייקים, כדאי להתחיל עם חסה בעלת הטעם הנייטרלי ביותר, ולאט לאט תמצאי את דרכך הייחודית לפי טעמך.

החלק השני: פרי. בהתחלה כדאי שתבחרי בפרי עם טעם דומיננטי כמו בננה, תמר, מלון, פפאיה. עם הזמן תוכלי לגוון ולבחור בכל פירות העונה. מה שחשוב זה שאם את שותה את השייק שלך לבדך אל תכניסי יותר מפרי או שניים. פירות הם עתירי סוכר ולא כדאי לצרוך כמות מאד גדולה מהם בארוחה אחת (בטח לא אם את מנסה לשמור או לרדת במשקל).

החלק השלישי: שומן איכותי. כפית טחינה או שקדיה, חופן אגוזים או שקדים, כף זרעי פשתן או צ'יה מושרים (המהווים יחד עם אגוזי מלך מקור לאומגה 3 מן הצומח). נוכחות שומן בכל ארוחה משפרת את תהליך העיכול והספיגה. גופינו זקוק לשומן איכותי ושייק הוא דרך מושלמת לצרוך שומנים טובים.

ניתן לטחון בתוך השייק גם פירות, עלים או אגוזים שאת פחות אוהבת לאכול בצורה אחרת. למשל, גוג'י בריס, החמוציות הסיניות הנפלאות עתירות ויטמינים ומינרלים. אני אישית לא כל כך אוהבת את טעמן, אבל בשייק הן לא מפריעות בכלל ולכן אני תמיד מוסיפה אותן. בטח גם לך יש איזה משהו שחשוב לך לאכול אבל לא טעים. אולי גרעיני דלעת, או סוג מסויים של עלים. כדאי להכניס אותם לשייק כדי להעשיר את הערך התזונתי שלו.

מתכון לשייק בוקר: 

5 עלי חסה

חופן נבטי בזיליקום

3 עלי מרווה

כף זרעי צ׳יה מושרים

כף גוג׳י בריס

תפוח ירוק

כוס מים

טוחנים את הכל במעבד מזון. אפשר להוסיף כמה קוביות קרח אם רוצים. שותים מיד.

לרוויה!

*****

יולה חלפין היא יועצת תזונה טבעית, מלווה משפחות בתהליכי שינוי תזונה, מנחת סדנאות בישול בריא להורים וילדים, ארומתרפיסטית ורוקחת מוצרים טבעיים בהתאמה אישית.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה