העולה מגרמניה שהכניסה את רחובות לכושר

אנג'ליקה שמחי הייתה מתעמלת צעירה שהגיעה לארץ בעקבות האהבה והקימה ברחובות את חדר הכושר בי-פיט. היום, עם שלוש קומות שמוקדשות לספורט היא יכולה לנוח, אבל מעדיפה להמשיך לזוז

12/05/2014
רעות חוצה קבלו עדכונים מרעות
  • RSS

סיפור חייה של אנג'ליקה שמחי, בעלת מכון הכושר בי-פיט ברחובות, כאילו שאוב מסרט. היא נולדה בעיר קטנה בגרמניה והייתה מתעמלת מקצועית שהגיעה ארצה במשלחת ספורטאים צעירים. "התארחנו בבתים של ישראלים ואני התארחתי בבית של מי שהפך לבעלי", מספרת שמחי. כבר כשחזרה לגרמניה, הבטיח לה בעלה שיום יבוא והם יתחתנו. "אני לא רציתי להתחתן כמובן, כי הייתי רק בת 17", אבל כנראה שעם הגורל לא מתווכחים: חמש שנים אחרי הטיול הראשון בישראל, הגיעה שמחי לארץ על מנת להתחתן עם הבחור שאירח אותה בביתו. לבני הזוג יש היום ארבעה ילדים.

כמי שעסקה בספורט מקצועי לאורך נעוריה, היה זה טבעי עבור שמחי להמשיך בתחום גם בארץ. "בשנים הראשונות הייתי מורה לחינוך גופני. לצערי לא הסתדרתי עם המנטליות השונה של הילדים והיה לי קשה לקבל את זה בהתחלה". למרות הקשיים, עבדה שמחי כמורה במשך עשר שנים, ולאחר מכן פרשה מהוראה ועברה להדרכה בסטודיו, "רציתי ללמד גם מבוגרים", היא מסבירה את הצעד. לאחר כמה שנים כמדריכת כושר למבוגרים, החליטה שמחי להקים עסק משלה. "הרגשתי שיש לי יותר לקוחות מאשר לבוסית שלי, אז החלטתי לפתוח מכון משלי".

אנג'ליקה שמחי לבי-פיט (צילום: יחצ)אנג'ליקה שמחי, בעלת חדר הכושר B-FIT. מעבירה 3-4 שיעורים ביום

B-FIT נוסד כסטודיו כושר קטן, והיה היחיד באותם ימים ברחובות. "התגובות היו מאוד מפרגנות כי הרבה זמן לפני אנשים כבר אמרו לי לפתוח מקום משלי". היום משתרע המכון המבוסס על פני שלוש קומות ונחשב לאחד הוותיקים ברחובות.

מאושרת מהמעורבות של הילדים בעסק

ארבעת הילדים של שמחי מעורבים מגיל צעיר במכון הכושר של אמא, והיום אפילו לוקחים חלק בניהול העסק - הבת יסמין היא מנהלת השיווק והפרסום, והבן מיקו, שמנהל את כל התחום המקצועי ."מגיל צעיר הילדים ידעו שהם צריכים לעזור לי. למשל, בקיץ הייתי עושה קייטנות והם היו באים לעזור. כשרק פתחנו את המקום, שלחתי את בעלי והילדים לקורס מדריכי כושר, שיהיה מי שיחליף אותי אם אני לא אוכל להגיע. אני מאושרת מזה שהילדים שלי לוקחים חלק בניהול, אני אוהבת את האפשרות שלהם לחדש לי עם האינטרנט, למשל. בתחום המקצועי - אני זאת שמחליטה, אבל כמובן שאני מתייעצת לפני".

למרות שמאחוריה שנים של עיסוק בספורט, שמחי לא עוצרת לנוח, וממשיכה לאמן ולהתאמן גם אחרי שעברה את גיל 60. "יש לי לקוחות שמתאמנים איתי יותר מ-30 שנה, הורים של ילדים שהיו תלמידים שלי בבית הספר, ואני מתאימה את האימונים לגיל ולקצב שלהם. אני מקפידה להתאמן בעצמי פעמיים בשבוע, כי חשוב לשמור על הכושר ואני גאה בזה שגם היום אני מקפידה על שגרת אימונים".

כיאה לעסק משפחתי, מקפידים בני משפחת שמחי על נוכחות קבועה של לפחות אחד מהם במכון כל הזמן. "לפחות אחד מאיתנו נמצא פה תמיד. אני מעבירה 3-4 שיעורים ביום, ובשאר הזמן אני מנהלת את המדריכות האחרות, מתעסקת בתוכן מקצועי". לשמחי אין שאיפות לצאת מגבולות רחובות. הסטודיו, שהתחיל כחדר אחד וגדל לקומפלקס מרשים של 3 קומות שבו מתאמנים גם סלבס, הוא כל מה שחלמה עליו. "אני גם ככה עסוקה מדי, וגם כשהציעו לי בעבר להתרחב, לא הסכמתי. הייתי רוצה להגדיל את המתחם עוד, להוסיף ספא ובית קפה, אבל להישאר ברמה מקומית. והכי חשוב, שהמשפחה שלי איתי".

טיפים מאנג'ליקה: איך מתמידים בשגרת כושר?

אחרי ההתלהבות הראשונית מחדר הכושר, תמיד מגיעה ההתחמקות הגדולה, עם אינספור תירוצים שישקיטו את המצפון. הנה 3 טיפים שיעזרו לכם להתמיד בשגרת כושר, על פי אנג'ליקה שימחי:

1. תמיד יותר נכון להצטרף לחדר הכושר עם חבר או חברה. האימון יהפוך לפעילות חברתית מהנה וכך יהיה כוח נוסף שגורר אותך להגיע לחדר כושר כשאת מתעייפת או מתעצלת. פעם את מובילה ופעם החבר מוביל, דבר שמביא בסופו של דבר להתמדה.

2. צריך להחליט שחדר הכושר הוא חלק בלתי נפרד מלוח הזמנים שלי ולשבץ את האימונים בחדר הכושר כחלק מיומן העבודה שלי. ממש כמו פגישה חשובה שיש לנו ואסור לפספס אותה.

3. אימון בחדר כושר צריך להיות חלק ממטרה כלשהי. האם אנחנו רוצים להתאמן כדי להרזות? או אולי כדי להיות שריריים יותר? סוג האימון תלוי במטרה שלנו. אם נקבע מטרה קבועה מראש, נהיה יותר מודעים לסיבה בגללה אנחנו הולכים לחדר כושר, ונשאף להגיע לתוצאה הרצויה.

 

*התוכן הוא מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה