קוקטייל תשוקה מארץ הקרנבלים

מסורת חמישי שמח ממשיכה לתת בראש, עדיין לא מצאתם את הקוקטייל של הסופ"ש? מתים לאיזה נשנוש? הצטרפו אלינו, והפעם בקצב הסמבה

קוקטייל

עוד חמישי בא עלינו לטובה, בין אם ביליתם את השבוע בניקיונות לפסח, ובין אם לא, לכולנו מגיע לנוח. סתם, מה לנוח?! איפה לנוח?! הגיע הזמן לסמבה!

היום המדור לובש חג, חוטיני ושלוש נוצות ומרחיק אי שם אל המדינה עם הגרוב הכי נכון – ברזיל. מהברזילאים למדנו איך שמחים, איך חוגגים ואיך משחקים כדורגל (בקרוב המונדיאל).

היום בשולחן החג-חמישי שלנו, אנחנו מנענעים את הישבן לקוקטייל מעולה בטעם של הפרי הכי סקסי של הקיץ – הפסיפלורה.

קוקטייל השבוע: פאשן

קוקטייל תשוקה מארץ הקרנבלים (צילום: יח"צ)

הבסיס: פסואה

פסואה, ליקר פסיפלורה בעל טעם מתקתק ופירותי. הפסואה הוא אחד הליקרים הפופולאריים בעולם וכבר מעל עשרים שנה מככב הבקבוק המפורסם במסיבות בכל רחבי תבל. הפסיפלורה של פסואה מגיעה מברזיל, שם מהווה הפרי את אחד מסמלי המדינה, הניחוחות והטעמים האקזוטיים יוצרים משקה קליל וייחודי.

40 מ"ל פסואה

40 מ"ל וודקה (סטולי)

40 מ"ל מיץ חמוציות

40 מ"ל מיץ תפוזים

2-3 פסיפלורות שלמות

למזוג את המרכיבים לכוס גבוהה מלאה קרח ולרוקן תכולת פסיפלורה שלמה לתוך הכוס

הצעת הגשה:

אמרתם ברזיל, אמרתם חופים, שמש ושמחת קיץ מתפרצת. זה בדיוק הלוקיישן שאנחנו מחפשים – חוף ים עם שקיעה מהממת, החול עוד חמים מעט, ואתם משקשקים כוסות בצבע של אהבה וחוגגים את הסופ"ש שכבר נמצא בפתח.

הצעת נשנוש:

חמישי שמח בהשראה ברזילאית (צילום: קדם)

אין שילוב יותר חלומי לסופשבוע מהמם מפסיפלורה ועוגת גבינה אוורירית. את המתכון הזה מצאתי בספר של אלינוער רבין "גבינות- עוגות וקינוחים". מכיוון שכל הבית כבר כשר לפסח, החלפתי את הבסיס של עוגיות האוריאו בעוגיות יין (מי שבכל זאת חומד את האוריאו לעוגה הזאת, ליחצו כאן).

המצרכים לבסיס:

2 (בכל חבילה יש 16 עוגיות) חבילות של עוגיות יין טחונות לאבקה

70 גרם חמאה מומסת

המצרכים לשכבת הגבינה:

500 גרם גבינת ריקוטה

3/4 כוס (180 גרם) סוכר דק

4 ביצים גדולות

1 כף קורנפלור

1 כפית תמצית שקדים

1 מיכל (250 מ”ל) שמנת מתוקה

1/3 כוס (50 גרם) שקדים טחונים

אופן ההכנה:

1. להכנת הבסיס, מערבבים את העוגיות המרוסקות עם החמאה ומהדקים לתחתית של תבנית קפיצית בקוטר 24 ס”מ או לתבנית ריבועית. מצננים כרבע שעה במקרר.

2. להכנת שכבת הגבינה, טורפים היטב את הריקוטה עם הסוכר. מוסיפים את הביצים, כל אחת בנפרד, את הקורנפלור ותמצית השקדים. מוסיפים את השמנת המתוקה ואת השקדים הטחונים. יוצקים לתבנית.

3. אופים כשעה בתנור שחומם מראש לחום בינוני נמוך מעט, 160 מעלות, עד שהעוגה התייצבה. מצננים בתנור, עם דלת פתוחה מעט. שומרים במקרר.

4. מתאים להגיש עם תותים או עם 4-5 פסיפלורות שמורחים על גבי העוגה.