איך פעילות גופנית משדרגת לך את החיים

את ממש לא צריכה להיות ספורטאית אולימפית כדי ליהנות מהיתרונות של אורח חיים פעיל. עם מעט מאוד מאמץ את יכולה לזכות בהמון אנרגיה חדשה, להרחיב את המעגל החברתי ואפילו להיות אמא יותר טובה

03/04/2014
קרין לויט פרידריך קבלו עדכונים מקרין לויט פרידריך
  • RSS

אם את קוראת את הכתבה הזאת עכשיו, כנראה שאת יושבת, ומולך מרצד מסך של מחשב, טאבלט או סמארטפון. תרימי רגע את הראש, תמצמצי בעיניים כדי להתרגל לאור ותסתכלי מסביב. מה את רואה? אם התשובה כוללת ארבעה קירות, הכתבה הזו היא בדיוק בשבילך.

עבודה, ילדים, זוגיות, בית ומיליון סידורים - ולאו דווקא בסדר הזה - ממלאים לנו את שעות היום עד הקצה, ומרוב רצון להצליח בכל הזירות אנחנו מוצאות את עצמנו מג'נגלות בלי סוף ולא תמיד מצליחות להגיע לאיזון המיוחל. לקראת הגוד לייף ראן, מירוץ הנשים של סופר-פארם, שוונג ועיריית הרצליה שיתקיים בחול המועד פסח (16.4) במסגרת גוד לייף פסטיבל, אספנו כל הטיפים והעצות לסדרה בת שלוש כתבות שיעזרו לך לעשות את המעבר לאורח חיים אקטיבי יותר, בקלות ואפילו עם חיוך.

גודלייף ראן פסטיבל  מירוץ הנשים גוד לייף ראן בהרצליה, באוקטובר בשנה שעברה

"האווירה שיש בגוד לייף פסטיבל נותנת לך מוטיבציה", מספרת אביטל הירש, עורכת המשנה של אתר שוונג, שהשתתפה במירוץ הקודם, שהתקיים בחג סוכות האחרון. "את רואה סביבך נשים במגוון גילאים, משקלים וגבהים, נשים כמוך, ואת רואה כמה הן נהנות מהפעילות, ופשוט אומרת 'גם אני יכולה. פשוט לעשות את זה, להיות חלק מהחוויה'".

אז בואו נתחיל מהתחלה - הסיבות הטובות שבגללן כדאי לכל אחת לאמץ אורח חיים פעיל יותר.

 

בשביל הגוף

הירש, שרצה ושוחה בעצמה כבר שנים, מספרת על 3 השפעות חיוביות מרכזיות שיש לפעילות ספורטיבית על הגוף שלנו:

1. שריפת שומנים: "כל פעילות אירובית גורמת לנו להוציא הרבה אנרגיה", מסבירה הירש, "וכשאנחנו מוציאות אנרגיה, הגוף שורף את השומנים. שימו לב שככל שהפעילות תהיה יותר ארוכה, כך יש יותר סיכוי לשריפת שומנים".

2. הגוף ממשיך לעבוד גם כשהוא במנוחה - הידעתן שאם תהיו פעילות, הגוף שלכן ימשיך לעבוד גם אם תשבו על הספה ותצפו בטלוויזיה? "גם כשאנשים שעושים ספורט על בסיס קבוע נמצאים במנוחה", מסבירה הירש, "השרירים שלהם ממשיכים לעבוד". שווה.

3. הגדלת צפיפות העצם - "ריצה, או כל פעילות אירובית, היא פעילות שמבוצעת נגד כוח המשיכה", מסבירה הירש, "ולכן תורמת להגדלת צפיפות העצם ועוזרת למניעת מחלות אופייניות לנשים, כמו אוסטאופורוזיס".

בשביל הנפש

גם את לא יודעת לקחת זמן לעצמך? תמיד דואגת שלכולם יהיה טוב אבל משקיעה פחות בחיים שלך? יש לנו את הפתרון בשבילך. צאי החוצה, תעשי כמה מתיחות ותתחילי ללכת או לרוץ.

"נשים רבות פשוט לא יודעות לקחת זמן לעצמן. הן מרגישות שזאת פריווילגיה שאין להן", אומרת עמליה בן גל מאתר שוונג, שעוסקת בריצה. "הריצה יכולה להעלות אותך ברמה האנרגטית למקום אחר בחיים. היא עושה מצב רוח טוב ובעיקר נותנת לך הזדמנות לקחת רגע לעצמך, משהו כמו מדיטציה".

טיפ: ברגע שיהיה לך זמן לעצמך, תהפכי ליותר רגועה ומאוזנת ובאופן טבעי את תראי כיצד את הופכת להיות גם אמא יותר סבלנית, בת זוג יותר קשובה ועובדת יותר מרוכזת.

בשביל המעגל החברתי

מתי בפעם האחרונה רכשת חברות נפש חדשות? מתי הרגשת שייכת באמת לקהילה שחולקת משהו אמיתי? האמהות מהגן, החברות מהעבודה והחברות הוותיקות יכולות להרכיב מעגלים חברתיים נפלאים, אבל מסלולי הריצה מספקים הזדמנויות לקשרים חדשים ואחרים לגמרי. כדי להבין קצת יותר טוב על מה מדובר, מספיק לקרוא כמה שורות שכתבה על כך הילה לביא, בטורה "הילה של לביאה" באתר שוונג: "קהילה של נשים. אמהות עובדות. רעיות מסורות. נשים רצות. לעיתים קרובות מעבירות ריצה שלמה בסיפורים. בקיטורים. במתכונים. רצות ומקשקשות. מייעצות ומקשיבות. מחבקות ומלטפות. וכן. לפעמים גם בוכות... כל אחת והחבילה הקטנה שלה. הניסיון העשיר [...] אלו החברות החדשות שלי. הנשים שקרובות לליבי".

**

>> לכתבה השנייה בסדרה - נכנסות לפעולה: צעדים קטנים לשינוי גדול

>> לכתבה השלישית בסדרה - כל מה שצריך לדעת כדי להיכנס לכושר

**

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה