עוגת שוקולד ופרג

לימור תירוש במתכון לעוגת שוקולד מדהימה, לחה ועסיסית ובמרקם מוסי עדין. ויש עוד שני מתכונים נוספים: לעוגת פרג, לימון ושקדים ולסלמון עם ציפוי פרג עם טחינת פרג וזרעי עגבנייה

שוקולד פרג

מתוך הבלוג של לימור תירוש

נכון שמהשרף של הפרג ניתן להפיק סמים נרקוטיים, אבל זרעיו משמשים במטבח להעשרת מאפים ועוגות והם נטולי כל השפעות נרקוטיות (ויהיו כאלה שיגידו כמה חבל…) הזרעים נאספים מתוך לקֵט הפרג, פרי קטן בעל כתר בצורת רימון שבו מאות זרעים בגוון אפרפר-כחלחל. לאחר ייבוש הלקט בשמש ניתן לשבור את הקליפה החיצונית בקלות ולאסוף את הזרעים. לאחר ייבושם בשנית בשמש הם מוכנים למאכל. טעמו של הפרג מעט מריר, אך לאחר קלייתו טעמו משתנה והופך ממריר לטעם אגוז מעושן. טחינתו בעודו טרי תעמיק את מגוון טעמי האגוזים האגורים בזרע הקטנטן. >> עוד על פרג

עוגת שוקולד פרג ושזיפים בקוניאק

עוגת שוקולד פרג ושזיפים בקוניאק

עוגת שוקולד מדהימה, לחה ועסיסית ובמרקם מוסי עדין. מומלץ לאוהבי השוקולד המריר

חומרים:

15 שזיפים מיובשים ומגולענים חתוכים לרבעים

3 כפות קוניאק

200 ג' חמאה ועוד קצת לשימון התבנית

200 ג' שוקולד מריר משובח (לפחות 60% מוצקי קקאו אבל לא יותר מ 70%)

100 ג' (חצי כוס) סוכר

4 ביצים בטמפרטורת החדר

קורט מלח

2.5 כפות שטוחות קמח תופח (25 ג') מנופה

75 גרם פרג טחון

2 כפות אבקת קקאו (12 ג') משובח ומנופה

לרוטב שוקולד פרג:

שליש כוס (80 מ"ל) שמנת מתוקה

50 גרם שוקולד מריר משובח

רבע כפית חמאה

2 כפות פרג טחון טרי

אופן ההכנה:

משרים שזיפים בקוניאק למשך חצי שעה. מערבבים מדי פעם.

משמנים תבנית עגולה בקוטר 26 או 24 בחמאה מומסת ומרפדים את תחתיתה בנייר אפייה. מחממים תנור ל 170 מעלות.

ממיסים בסיר המונח בתוך סיר (בן מרי) עם מים רותחים קלות, חמאה, שוקולד וסוכר. אחרי שהמרכיבים נמסו ונוצרה תערובת חלקה ומבריקה, מסירים מהאש, מצננים מעט ומוסיפים את השזיפים והקוניאק.

בקערת המערבל החשמלי מקציפים ביצים ומלח במשך 10 דקות. מנמיכים את מהירות המערבל ומוסיפים בזהירות את תערובת השוקולד המצוננת.

מערבבים בצלחת קמח, פרג וקקאו. מוסיפים את תערובת הקמח לבלילה ומערבבים מעט מאוד, גם אם נדמה לכם שעדיין יש גושים או שהבלילה לא אחידה, אין מה לדאוג זה מסתדר באפייה.

אופים 25 דק'. מצננים מספר שעות לפני ההגשה.

מכינים את הרוטב: מרתיחים שמנת מתוקה בסיר או במיקרוגל, מוסיפים שוקולד וחמאה ומערבבים עד קבלת תערובת חלקה. מוזגים על פני העוגה ומורחים עד ציפוי פני כל העוגה. כאשר הרוטב התייצב מפזרים פרג טחון מעל ומגישים.

שוקולד-פרג-הכנה

.

מתכוני פרג נוספים של לימור תירוש:

עוגת פרג, לימון ושקדים לימור תירושעוגת פרג, לימון ושקדים

.

.

.

.

.

סלמון עם ציפוי פרג עם טחינת פרג וזרעי עגבנייה לימור תירושסלמון עם ציפוי פרג עם טחינת פרג וזרעי עגבנייה

.

.

.

.

.

צילומים: לימור תירוש
לימור תירוש
בוגרת ה- Leith Cooking School בלונדון, ה- Migros School בציריך, וה- Ritz Escoffier School, וה- Cordon Bleu בפריז, מבשלת, מצלמת כותבת ומארחת.לימור מאמינה שאוכל מקרב אנשים ולבבות וכך שומרת את אהוביה קרוב, במטבח, בדרך הכי פשוטה של צבעים, ריחות, וטעמים. המטבח עבורה הוא זירה אינסופית של יצירה, מקום בו אנשים מתענגים ביחד, עוברים חוויה. לימור מבשלת בפשטות מוקפדת עם שילובים בלתי צפויים. אוהבת להפתיע חברים, תלמידים ואת עצמה.