למה גיל 40 הוא לא הזמן להתייאש מהדיאטה

התייאשת מהרעיון על דיאטה? דווקא בגילאי 40 פלוס יש לך סיכוי יותר טוב להצליח בתהליך הרזייה ולשמור על אורח חיים בריא ומשקל תקין

18/02/2014
גליה לנגלי-ג'וטר קבלו עדכונים מגליה
  • RSS

נדמה שהעולם נחלק לשני סוגי נשים – אלה שהגיעו לגיל 40 מבלי שעשו ולו דיאטה אחת, ואלו שמתחזקות היסטוריה ארוכה של משא ומתן עם המשקל, האוכל והגוף. אם את נמנית על הקבוצה הראשונה או על השניה, ואת מוצאת את עצמך כעת עם כמה קילוגרמים עודפים – כדאי שתדעי שבגיל 40 משתנים חוקי המשחק, ותתפלאי, דווקא לטובתך.

דיאטה בגיל 40 - זה הזמן להצליח (צילום: שאטרסטוק)דיאטה בגיל 40 - זה הזמן להצליח (צילום: שאטרסטוק)

"אני מאוד אוהבת לעבוד עם נשים בגילאי הארבעים", מתוודה אסנת בוברוב, דיאטנית לייף. "זה גיל כזה שבו התהליכים בגוף ובנפש משתלבים, והקצב שלהם מסתנכרן". את כבר אישה בשלה - ואמנם לעולם לא תפסיקי לקוות לקיצורי דרך ופתרונות קסם - אבל את גם יודעת שהמחיר שלהם גבוה מהתועלת, ושדווקא ריצה קצובה ומתמדת למרחקים ארוכים משתלמת הרבה יותר מספרינט מתיש.

הנה 5 סיבות למה דווקא בגיל 40 אסור לך להתייאש משמירה על משקל תקין ואורח חיים בריא:

1. כי עכשיו יש לך יותר זמן לעצמך – נכון, חלק מהילדים אולי עדיין די צעירים ודורשים תשומת לב וזמן, אבל את כבר אחרי ההריונות והלידות ולרוב גם עם ילדים יותר גדולים. הצרכים היומיומיים שלהם משתנים ואת מוצאת את עצמך עם יותר חלונות זמן פנויים. "זה בדיוק השלב שבו כדי להוסיף עוד פעילות גופנית ללו"ז, כי יש זמן בין החוגים והחברים", מייעצת בוברוב. "הזמן שמתפנה יכול גם להיות מוקדש לתכנון ולבישול ארוחות בריאות ומזינות יותר עבורך, לכל השבוע".

2. כי עשית סיבוב אחד או שניים (או עשרה) של דיאטות בחייך, ואת יודעת שכאסח, כרוב ואטקינס זה כל כך לא בשבילך. כבר ירדת, ועלית, ושוב ירדת ושוב הוספת משקל. בין לבין היו גם הריונות, חגים וכל התירוצים המוכרים. היום כשאת מסתכלת במראה או בודקת את המאזניים, את מרגישה שצריך לעשות משהו, אבל ברור לך שלא בכל מחיר. "אני פוגשת נשים בגיל הזה, שכבר אומרות לי בפירוש שהן לא רוצות לאכול רק מוצרי דיאט ותחליפים, אלא הן הרבה יותר מודעות לחשיבותו של אוכל בריא, מלא, אורגני. אוכל שישביע באמת ויעשה טוב לגוף. זו הדרך הנכונה", אומרת בוברוב. בגיל הזה את כבר יודעת אילו דברים לא מתאימים לך, המוטיבציה שלך יותר מחודדת וגם הביטחון העצמי.

3. כי זה באמת לא מאוחר מדי – ארבעים הוא השלושים החדש, כך אומרים. גיל המעבר עוד לא מתדפק על הדלת, ולפני כל השינויים ההורמונליים יש לך חלון הזדמנויות לייצב את הגוף בנקודה הנכונה לו. עכשיו הזמן לאמץ ענף ספורט שמעולם לא ניסית, להכניס למטבח טעמים, מצרכים ותבשילים בריאים ומגוונים, ולנסות גישות מאוזנות להפחתה במשקל. את מסתכלת קדימה ויודעת שכעת את מוכנה ליישם את כל ההחלטות לטווח הארוך, אלה שיהיו שם בשבילך גם בעוד עשור, שניים ועד מאה ועשרים.

4. כי זה כבר לא "הכל או כלום" – עוד תובנה שמגיעה עם הגיל: החיים לא צבועים רק בשחור ולבן. "זה כבר גיל של שיקול דעת ויכולת לחולל שינוי בדפוסי מחשבה", בוברוב מסבירה. "זה לא 'הכל או כלום'. כבר למדת שזה לא רק מה את אוכלת, אלא גם למה ואיך ומתי. את יכולה להטמיע מושגים חדשים של רעב ושובע. את יכולה להיות יותר מפוייסת עם עצמך, ועם האופן שבו את אוכלת. את יודעת שהצלחה נמדדת לא רק במספר הקילוגרמים או הסנטימטרים בהיקפים, אלא גם כשאת אוכלת בצורה מתונה ומהנה, משקיעה במרכיבים בריאים ומתמידה לאורך זמן בשינויים קטנים אבל עקביים. בדרך זו את משפיעה באופן ישיר על האכילה, מקדמת הפחתה במשקל, בד בבד עם עלייה בשביעות הרצון שלך מעצמך".

5. כי זו הדוגמה שאת רוצה לתת לילדים שלך - בעולם המקדש רזון ומקשיח עמדות כלפי מי שלא מתיישר עם הקו הזה, כל כך חשוב שתהיי הקול השפוי, המנחה ובעיקר המודל האישי שילדייך – בנות ובנים - יחוו ויקחו איתם הלאה. "ככל שתדגימי אכילה נכונה ומהנה, פעילות גופנית ושמירה על משקל מאוזן בצורה הגיונית, כך תפחיתי את הסיכוי להפרעות אכילה אצל הדור הבא, וכך תוכלי ללמדם, הלכה למעשה, מהו אורח חיים בריא. זה משתלם לכל המשפחה", בוברוב מסכמת באופטימיות.

.תזונה משפחתית (צילום: שאטרסטוק)תני דוגמה לילדים (צילום: שאטרסטוק)

והנה עוד טיפים קטנים לדיאטה שעובדת, מאת אסנת בוברוב:

1. אכלי בישיבה – תכנני ארוחות משפחתיות ושלבי אותם בסדר היום של הילדים. גם כשאת אוכלת לבד, דאגי לעשות זאת בנינוחות וליד השולחן.

2. תכנני את ההצלחות של מחר – הרבה נשים רגילות להסתכל על כל מה שאכלו היום. הקדישי מספר דקות לחשוב מה תאכלי למחרת או כיצד תתארגני בנוגע לקניות ועוד, ודמייני את התוכנית הזו יוצאת לפועל בהצלחה, במקום לשקוע במחשבות על היום שחלף.

3. השקיעי בעצמך - הכיני לך שפע של אוכל בריא, טעים ומשביע. הסוד הוא להקסים את עצמך לגבי כל מה שנמצא בצלחת.

4. השלימי חוסרים – תוסף תזונה שיכול לסייע לך בתהליך ולעודד אכילה מתונה ונינוחה הוא תוסף סיבי קונג'אק – הם נבדקו מדעית ונמצאו יעילים בהגברת השובע, עשירים בנוגדי חימצון, מכילים סיבים מסיסים ובלתי מסיסים המסייעים לפעולת העיכול ויכולים לסייע בהפחתת נשנושים בין הארוחות ובהרגעת החשק.

5. זכרי שאת בת 40, אבל הדוגמניות הן תמיד בנות 16 – וכן, גם כשהן בנות 16, תמונותיהן משופצות. כדי לקבל פרופורציה, זכרי את הציטוט המפורסם של הסופרמודל סינדי קרופורד: "הלוואי והייתי נראית כמו 'סינדי קרופורד'".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך