מדינת ריאלטי: משחקי השף או בייבי בום?

עוד ריאלטי בישול חדש ועוד תוכנית שתנסה לעבוד על הרגש של הצופים בכל הכוח. איפה הימים שהתרגשנו מנינט ושפרה ומתי כבר צונאמי תוכניות הריאלטי הזהות יעבור?

19/01/2014
ליאת עיני קבלו עדכונים מליאת
  • RSS

שתי תוכניות ריאלטי חדשות עלו הערב לפריים טיים. הראשונה והמדוברת היא בייבי בום - בה הצופים בבית זוכים לראות מה קורה בחדרי לידה בבילינסון. לא, זו לא טעות. נשים הסכימו להכניס את כל עם ישראל לרגעים הכי אינטימיים והכי מרגשים ואולי גם מפחידים. כי מה זה אדרנלין של לידה לעומת ריגוש של פריים טיים? התוכנית השנייה עלתה ב"רשת" ועוסקת בבישול עם שלושה שופטים שפים. נשמע לכם מוכר? בתוכנית "משחקי השף" יש מתמודדים ויש דרמה, יש מטבח גדול וכמובן תחרות ומתח. כי אם קשת הצליחו כל כך עם מאסטר-שף למה לא להצטרף להצלחה? הרי בתוכניות שירה זה עובד מצוין.

צילום מסך מתוך יוטיוב - משחקי השף, רשת

כוכב-נולד ששודרה ב"קשת" הייתה במשך עשור תרנגולת שמטילה ביצי זהב. "רשת" הבינו טיפה מאוחר מדי שהם חייבים להצטרף למסיבה ועלו עם דה וויס שהייתה שינוי מרענן לצביקה הדר וחבורתו. טדי הפקות (מפיקי כוכב נולד) קלטו שהציבור רוצה משהו רענן עם אווירה של חו"ל ומיהרו למתג מחדש את הפורמט עם השם המהפכני - הכוכב הבא. צביקה הוחלף בדגם צעיר יותר וההפקה ציפתה שהטכנולוגיה החדשה תעשה את שלה. בפועל המתמודדים היו די משעממים ואם לא הייתה סערת אייל גולן באמצע העונה אף אחד לא היה זוכר כלום ממנה.

הצופים מוצפים

עם האוכל בא התיאבון וב"רשת" עלו עם X-Factor מבית היוצר של סיימון קאוול. הכול היה גדול, מהמם ומדהים, וכמובן לפי המנחים כל מתמודד מתאים לשוק המקומי ולגמרי יכול להצליח בשוק הבינלאומי. אני בספק אם בעוד חודש נזכור את אחד מהם, ולא בגלל שהם לא מוכשרים או לא שרים יפה, אלא מהסיבה הפשוטה שאנחנו מוצפים. מוצפים בשפים, בזמרים ובהרבה אנשים שמנסים בכל כוחם לקבל דקות תהילה. הבעיה היא שהדקות האלה מתקצרות מיום ליום, כי ככה זה, הכול עניין של ביקוש והיצע.

זוכרים מי זכה בעונה השנייה של הישרדות? זוכרים מי זכה בעונה השלישית של האח הגדול או של כוכב נולד? כולם מכירים את שפרה ונינט ואולי גם את מרינה קבישר אבל יותר מזה לא ממש. כשכותבים בגוגל "אודישנים לתוכנית ריאלטי" מקבלים 52,000 תוצאות - טיפים למתמודדים, מלהקי התוכניות חושפים את הסודות ועוד תחמושת לאנשים שרוצים להגיע למסך הטלוויזיה.

אני מבינה שלזכייניות יש תחרות גדולה והן חייבות לספק את הסחורה ולהביא רייטינג. אז הדרך הקלה ביותר היא להבין מה הולך ולעשות אותו הדבר בשם אחר ועטיפה שונה, אבל זה מגוחך. בכל תחילת תוכנית אוהבים להראות כמה מתמודדים הגיעו לאודישנים, כאילו שהכמות מהווה אומדן ליוקרה או הצלחה של התוכנית. השאלה היא במדינה הקטנה שלנו - מתי יגמר מלאי המתמודדים? נכון, חלקם עוברים מאודישן לאודישן וחלקם גם מופיעים ביותר מתוכנית אחת, אבל מתישהו זה חייב להסתיים.

גל הריאלטי לא עובר. הוא גדול, יותר בכיוון של צונאמי, אז רק בקשה קטנה לי אל הזכייניות. אם אתן ממשיכות בקו (העצוב) הזה של מינימום השקעה בסדרות מקור ומקסימום זמן ריאלטי, לפחות נסו להיות טיפה מקוריים. האמת היא שחדרי לידה זה פחות הכיוון אבל תתפלאו לשמוע שיש לצופים עוד תחומי עניין מלבד אוכל ושירה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה