איך התייחסו לנשים במדיה בשנת 2013?

כבכל שנה, גם הפעם שחרר ארגון מיס רפרזנטיישן את סרטון הוידאו השנתי שלו, שמציג את כל העוולות שנעשו לנשים במדיה בשנה החולפת. בפרסומות, בחדשות ובכלל. לצד כמה הישגים יפים, הדרך עוד ארוכה

10/12/2013
תרבות ובידור קבלו עדכונים מתרבות
  • RSS

ארגון מיס רפרזנטיישן, שמטרתו היא לשנות את האופן שבו נשים מוצגות במדיה, מוציא מדי שנה סרטון וידאו שסוקר ב-3 דקות את מה שראינו השנה. הסרטונים האלה הופכים מהר מאוד להיות ויראליים (זה של השנה זכה ליותר מ-3 מיליון צפיות בשבוע), אבל השינוי שבא בעקבותיהם הוא תמיד קטן. קטן מדי.

הסרטון של השנה דווקא מתחיל בנימה חיובית, עם מלאלה יוסופזאי על שער גיליון האנשים הכי משפיעים בעולם של "טיים", ההצלחה של הסרט "גרוויטי" ושך סדרת הטלוויזיה "כתום הוא השחור החדש", המועמדות של אישה שחורה לפרס השחקנית הראשית באמי, לראשונה מאז 1995 והעובדה שהפרסומות של גולדיבלוקס, חברת הצעצועים הפמיניסטית, זכו למיליוני צפיות.

אבל אז מתחילות כל ההופעות הלא מחמיאות של נשים השנה: פרסומות סקסיסטיות, בערך כל מה שמיילי סיירוס עשתה השנה, השיר ששר סת' מקפרלן בטקס האוסקר, אמירות מעליבות ותמוהות בתקשורת, שאף אחד לא היה מעז לומר לגבר ועוד.

.

>> לסרטון של שנה שעברה




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה