מתכונים סודיים של השפים מ"רויאל שף"

השפים של "רויאל שף" פתחו עבורנו את המטבח וגילו לנו איך הם מכינים את מנות הדגל שלהם. קבלו את המתכונים והטיפים שישדרגו לכם את הארוחות

שקשוקה

הכתבה הקודמת "מתכונים מנצחים של השפים מ"רויאל שף", שבה שני ירושלמי ומרב בן שושן ממסעדת "דוד חביב ובניו", נתן כהן ממסעדת "הבית התימני האורגינאלי" ולירן גבאי מ"פלאפל גבאי" חלקו ממיטב המנות המומלצות שלהם, השאירה אצלנו טעם טוב. לכן עם עליית סדרת הדוקו ריאלטי החדשה "רויאל שף" של yes ואנדמול ישראל, שלושה שפים נוספים שמככבים בה גאים להמליץ גם כן על המנות המשובחות שלהם.

מתכון לשקשוקה מנצחת של בינו גבסו מ'ד"ר שקשוקה':

השקשוקה של בינו גבסו. צילום: עופר צרפתי

השקשוקה של בינו גבסו. צילום: עופר צרפתי

מצרכים:

6 עגבניות רכות

10 שיני שום טריות חתוכות גס

3 פלפלים ירוקים חתוכים לרצועות

רבע כוס שמן

כף פפריקה חריפה

חצי כף פפריקה מתוקה

4 חתיכות של נקניקיות מרגז

8 ביצים

חצי כף מלח

אופן הכנה:

על אש בינונית לחמם את השמן על מחבת ולהוסיף את השום עד שיתפוס צבע חום שחום יפה. לאחר מכן להוסיף את הנקניקיות ואת הפלפל הירוק לשתי דקות נוספות. בלי לערבב להוסיף למחבת את העגבניות ולתת להן להתבשל שתיים-שלוש דקות. רק אז לפזר את המלח למעלה ואז לערבב היטב ולהוסיף את שני סוגי הפפריקות.

בשלב זה להוסיף בזהירות את הביצים ולהשתדל מאוד שהחלמונים יישארו שלמים במחבת ואילו את החלבונים לערבב בזהירות לתוך העיסה שמסביב.

טיפ: מי שמחפש להפוך את המנה לטיפה יותר דיאטטית יכול בשלב הסופי לשפוך החוצה את השמן שהצטבר בשולי המחבת.

בינו גבסו. צילום: אווה גז

בינו גבסו. צילום: אווה גז

בינו גבסו: "אני מרגיש שהמנה הזאת היא כמו כישוף. יש בה חשמל. לדעתי, שום מנה אחרת – דגים, בשר – לא עומדת מול שקשוקה טובה. כשאני עושה שקשוקה, אין דבר כזה לא לאהוב אותה. זה קסם".

מתכון של וורוניקס דובדבנים של מריה פיסנץ ממסעדת "באבה יאגה":

וורוניקס דובדבנים של מריה פיסנץ. צילום: אפיק גבאי

וורוניקס דובדבנים של מריה פיסנץ. צילום: אפיק גבאי

מצרכים לבצק:

1 ק"ג קמח

400 מ"ל מים

ביצה אחת

קורט מלח

מצרכים למלית:

קילו דובדבנים חמוצים קפואים

חצי כוס סוכר

3 כפות חמאה

כף סוכר נוספת

מים רותחים

שמנת חמוצה

אופן הכנת הבצק:

מערבבים את הקמח והביצה. מוסיפים לאט לאט את המים ותוך כדי מערבבים. לאחר שנותנים לבצק לנוח לפחות במשך חצי שעה, מרדדים אותו על משטח מקומח, קורצים עיגולים בעזרת כוס ומניחים בצד מכוסה במגבת לחה.

אופן הכנת המלית:

את הדובדבנים החמוצים מפשירים ואז מערבבים עם הסוכר ומשרים למשך שעה אחת לפחות. לוקחים את עיגולי הבצק, ממלאים כל אחד במעט מלית דובדבן וסוגרים היטב לצורת חצי סהר ומיד מכניסים לתוך סיר מים רותחים ומבשלים למשך 10 דקות. לאחר מכן מחממים מחבת, ממיסים בה את 3 כפות החמאה, מוסיפים כף סוכר ולתוך הרוטב הקרמלי הזה נוסיף את הוורוניקס המבושלים.

המנה מוגשת בליווי שמנת חמוצה וסוכר.

טיפ: חשוב להקפיד לסגור את הבצק טוב אחרי ששמים את הדובדבנים כדי שלא יתפרק במהלך הבישול.

מריה פיסנץ. צילום: איתן ברנט

מריה פיסנץ. צילום: איתן ברנט

מריה פיסנץ: "המנה מיוחדת בעיני בזכות עירוב הטעמים – מתוק וחמוץ וגם משחק של חם וקר בפה. היא מנה שמאתגרת את מי שטועם ממנה. בנסיבות שהתוכנית כרגע באוויר, הייתי רוצה לאכול אותה יחד עם הסבים שלי שלא זכו לראות כמה יפה הצלחתי במקצוע".

מתכון למלאי כופתה – קציצות גבינת פניר וסולת ברוטב עגבניות וזרעי חמניות של חנוך סטמקר ממסעדת "הודו הקטנה":

מלאי כופתה. צילום: חנוך סטמקר

מלאי כופתה. צילום: חנוך סטמקר

מרכיבים לקציצות:

1/2 חב' סולת,

100 גרם פרג

גבינת פניר או 2 חבילות קוטג'

1 שקית אבקת אפיה

100 גר' זרעי חמניות טחונים

מעט שמן.

מרכיבים לרוטב:

6 יח' בצל גדול

8 יח' עגבניה

5 שיני שום

100 גר' זרעי חמניות.

תבלינים לרוטב: 2 עלי דפנה, 3 כפות כמון טחון, 2 כפיות כוסברה טחונה, 1 כף כורכום, 1 כף הל טחון, 4 יח' הל שלם, 2 יח' ציפורן, 1 מקל קינמון, 1 כף גרם מסאלה, 100 מ"ל שמן ו-150 מ"ג שמנת.

הוראות הכנה לקציצות:

מערבבים את כל המרכיבים לעיסת בצק, עושים כדורי קציצות, מטגנים בשמן.

הוראות הכנה לרוטב:

מחממים שמן בסיר, מוסיפים שום, עלי דפנה, ציפורן, מקל קינמון והל שלם. לאחר טיגון קצר מוסיפים את הבצל והעגבניות ומבשלים כ-40 דקות. מוסיפים את התבלינים היבשים הנוספים. לקראת הסוף מוסיפים את החמאה והשמנת. טוחנים את הרוטב עם מוט חשמלי או בבלנדר. מוסיפים זרעי חמניות טחונים ומבשלים כ-15 דקות ומוסיפים את הקציצות.

טיפ: לעבוד בדיוק לפי המתכון כדי שהמנה תצא טובה. במקרה זה אלתורים מיותרים".

חנוך סטמקר. צילום: איתן ברנט

חנוך סטמקר. צילום: איתן ברנט

חנוך סטמקר: "מדובר במנה עם טעם מתקתק שקשה שלא להתאהב בה ובאמת היא המנה המובילה במסעדה. הרבה אנשים שמכירים אותה ומבקרים בהודו מחפשים אותה שם ולא מוצאים. זאת באמת הזדמנות לספר שזאת בעצם מנה שהמצאתי לפני עשר שנים ולא מנה הודית מקורית. "הייתי שמח להכין את המנה ליונתן שבח, מנהל המסעדה שלי ויד ימיני שאני מפרגן לו ומודה לו תמיד".

לכל מטבח יש את היחודיות שלו. קיבוץ הגלויות בישראל השתלט גם על המטבח ולפעמים דווקא הטעמים החדשים, אלה שלא גדלנו עליהם, יכולים להפתיע ולגרום לחוויה טעימה ומהנה.