מעיין קרת: הכול עניין של מינונים

היא משתדלת לאכול בריא אבל מקפידה לא להיות קיצונית בשום החלטה. מעיין קרת מודה: "לאכול רק דברים בריאים זה לא תמיד כייף"

08/12/2013
ליאת עיני קבלו עדכונים מליאת
  • RSS

למעיין קרת אין נטייה להשמנה. כן, כן, חלומה של כל אישה, אבל למרות זאת היא מקפידה על אורח חיים בריא מכיוון שלדעתה לאכול הרבה זה לא רק משמין אלא גם מעייף. קרת בת ה-37, אמא לשני בנים בני 13 ו-6, מקימה בימים אלו את "המסלול שלך" בשותפות עם סמדר גנזי - בית לסדנאות והרצאות לנשים, דוגמניות ונערות. במקביל היא מנהלת פרויקטים באינטרנט למעצבות אופנה ומרצה לנשים ונערות בנושא יחסים עם הגוף, על ספרה "הנשים היפות" בנושא הפרעות אכילה. היא פרזנטורית של טל בק והצטלמה גם עבור המעצבת תמר פרימק לאחרונה.

ליהנות מהחיים

קרת משתדלת (ודי מצליחה) לאכול בריא אבל מקפידה לא להיות קיצונית בשום החלטה. "צריך ליהנות מהחיים ולשמור על באלאנס", היא אומרת. "יש ימים שאני אוכלת פחות מסודר ומרגישה בסדר, שלא קרה כלום. לאכול רק דברים סופר בריאים זה לא תמיד כייף. אני גם מעשנת חמש סיגריות ביום. מקפידה לא לעשן יותר כי ברור לי שלא בריא לעשן אבל ההרגשה הזאת עושה לי טוב. גם קפה אני יכולה לשתות בלי סוף אך מקפידה על עד שלוש כוסות ביום, כי כל דבר צריך לצרוך במידה".

מעיין קרת מדגמנת לקולקציה החדשה של טל בק. צילום: גולי כהן

"צריך ליהנות מהחיים" (צילום: גולי כהן, מתוך הקולקצייה החדשה של טל בק)

יודעת מה בריא

"תמיד נמשכתי לנושא הבריאות אבל לא ידעתי כל כך מה בריא", היא מספרת בגילוי לב. "לפעמים שיקרתי לעצמי או חשבתי שאני עושה משהו בריא כמו המחשבה על לצום כדי לנקות את הגוף או להיות צמחונית כדי לא ללכלך את הגוף. היום אני מקפידה לאכול כמו שצריך וגם אוכלת מדי פעם בשר, תוך מודעות למה שנכנס לגוף שלי".

סדר יום משתנה

קרת מתעוררת ב-6:30, שותה קפה ומכינה סנדוויצ'ים לשני בניה. בזמן שהבנים מתארגנים היא מוצאת 10-5 דקות פנויות ועושה תרגילי יוגה ("אם אני לא עושה, אני מרגישה רע") ואחר-כך מתפנה לארוחת בוקר שלה. "אין לי חוקים מתי בדיוק אני אוכלת אבל בבוקר אני רעבה, לכן אוכלת כמה ארוחות קטנות, כמו גרנולה עם חלב סויה, שתי פרוסות לחם מלא עם טחינה ועגבניה, אבוקדו או דבש, ולפעמים סלט ולחם אם יום קודם הרגשתי שאכלתי פחות בריא", היא מספרת. "בהמשך אוכלת דברים שנמצאים תמיד בבית כמו אגוזים, תמרים או תפוח".

ארוחת הצהריים של קרת משתנה בהתאם לסדר היום שלה - "כשאני בבית עם הילדים אני מכינה להם אוכל ומשתדלת להכין לעצמי ארוחות אחרות כמו מרק עדשים, אפונה וירקות. בימים פחות אידיאליים אוכל פסטה וסלט או סנדוויץ' אבל אדאג לאכול בהמשך היום יותר אגוזים ושקדים. כשאני מחוץ לבית לא אתעכב על ארוחות באמצע היום בבית קפה ואעדיף לאכול חומוס או סביך. ארוחת ערב עם הילדים כוללת הרבה טחינה, סלט, לחם מלא, אבוקדו ומדי פעם ביצה. לפעמים יוצאים לאכול סושי או פיצה, זה בסדר גמור, הכול עניין של מינונים".

מעיין קרת מדגמנת לקולקציה החדשה של טל בק. צילום: גולי כהן

מוצאת את הזמן לתרגילי יוגה (צילום: גולי כהן, מתוך הקולקצייה החדשה של טל בק)

מחשבת הגוף

מלבד התרגילים בבוקר קרת מקפידה גם לסיים את היום עם תרגילי יוגה. כשהילדים ישנים אצל אבא שלהם היא מוצאת יותר זמן ליוגה, כ-30-20 דקות ביום. בנוסף, היא הולכת הרבה ברגל ונמצאת בתנועה כל הזמן. פעם בשבוע או שבועיים קרת הולכת לטיפול (סוג של מסג') בשיטת "מחשבת הגוף" אצל פלד מיכאלי. "הטיפול נותן לי המון כוחות ותמיכה מתוך חברות וליווי של שנים", היא אומרת.

טיפים של מעיין קרת

  1. לא לדלג על ארוחות. כשהגוף לא מקבל מספיק מזון הוא נכנס לסטרס ומפרק פחות שומנים.
  2. סלט הוא לא ארוחה.
  3. מומלץ לזהות את נקודת השובע ולא לעבור אותה.
  4. לא לעשות דיאטות אלא לשנות אורח חיים ולאכול מסודר. לפי סטטיסטיקות, ברוב המקרים אחרי דיאטות מעלים בחזרה את המשקל ובדרך-כלל יותר.
  5. אין טעם לחיות בתסכול ולרצות שיהיה לך גוף אחר. רצוי שתביני מי את ומה סוג היופי שלך. קבלה של הגוף ואכילה מסודרת יסייעו לך להגיע למשקל הנכון עבורך.

.

*****

בלוגריות של סלונה ניסו את משקה קפה באלאנס. איך הוא עזר להן? קראו כאן.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה