5 נישנושים בריאים לשעות העבודה

אנחנו מבלות בעבודה כמעט שליש מהיום שלנו – זמן נרחב להתפתות לנישנושי משרד כמו בורקס מהישיבות או שוקולדים מחו"ל. איך נמנעים מהם? מביאים למשרד 5 נישנושים בריאים

19/11/2013
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS

נישנושים בעבודה הם אחד הפיתויים הכי גדולים של אלו המנסות לשמור על הגזרה. הרי ברור שמתישהו בין ארוחת הבוקר לצהריים, כשאיזו ישיבה מתארכת, תרצי לקבל קצת אנרגיה עם מנת ביניים קטנה. שלא לדבר על הנחיתה הגדולה של ארבע אחר הצהריים, כשהקפה קורא לך והמשהו-מתוק-ליד ממהר אחריו.

נישנושים בעבודה

הפיתרון הוא תמיד להיות מוכנה לצורך הזה. "אני בעד לתכנן את היום מראש. זה פשוט מרגיע ועושה סדר", מסבירה אסנת בוברוב, דיאטנית לייף מבית סופר-פארם. "תכנון ארוחות ביניים גם יאפשר לך יותר שליטה. תוכלי לבחור את האפשרויות הבריאות והסבירות מבחינה קלורית ולא ליפול למלכודת שאריות עוגת יום ההולדת שנזנחו במטבח". בוברוב ממליצה גם לא לדחוק את עצמך לפינות בלתי אפשריות, כמו לפתוח פערים גדולים מדי בין הארוחות או להישבע שלעולם לא תכרסמי בורקס שנשאר בחדר הישיבות. "אלו אמירות נחרצות מדי, המועדות לכישלון ולפיתויים".

הנה 5 נישנושים בריאים שישביעו את הצורך במתוק ולאורך זמן יפחיתו את התלות שלך בו:

.

1 // הנישנוש המושלם למי שחייבת לנגוס במשהו // תפוח עץ ירוק

קראנצ'י, חמצמץ, עשיר בסיבים וויטמינים, נכנס בקלות לתיק ואפשר גם לשמור אותו בטמפרטורת החדר הממוזגת במשרד. אם תפרסי אותו לפרוסות דקות הוא עשוי להעסיק אותך לפרק זמן משמעותי של נשנוש, ואם סיימת שיחה מעצבנת במיוחד עם הבוס, או שאת מוצאת את עצמך מתוסכלת מול טבלאות האקסל - אין כמו נגיסה הגונה ולעיסות נמרצות כדי להפיג מתחים.

תפוח עץ ירוקתפוח עץ ירוק עסיסי. מומלץ לפרוס אותו לפרוסות דקות ואלגנטיות (צילום: thinkstock)

.

2 // הנישנוש שמפחית את החשק למתוק // אגוזים טבעיים ופירות יבשים

מדהים כמה בריאות ארוזה במנה של אגוזים טבעיים (לא קלויים ולא מלוחים) ופירות יבשים. זו מנה מרוכזת של חומצות שומן חיוניות, סידן ונוגדי חימצון. אם לא עברת בשוק בזמן האחרון, מתחת לכל סופר-פארם רענן תוכלי למצוא את סדרת Wellness To Goהחדשה מבית לייף – שקיות אישיות עם מיני אגוזים ופירות יבשים ללא תוספת חומר משמר וללא צבעי מאכל, שמגיעים בכמות מדודה (50 גרם). את יכולה לבחור בין וולנס נשנושים מלוחים (בוטנים, גרעיני חמנייה, גרעיני תירס, גרעיני דלעת), וולנס נשנושים מתוקים (עם חמוציות, שקדים, בוטנים ופולי סויה), או וולנס נשנושי אנרגיה (בוטנים, אננס, פפאיה, קוקוס, חמוציות, אגוזי לוז ושקדים). "המחיר" הקלורי לשקית – 222.5 קלוריות, אבל כמעט בטוח שלא תצליחי לאכול אותה לבדך ברגע שהיא תיפתח באופן ספייס של המשרד.

אם את מעדיפה חטיף בפחות מ-100 קלוריות, לכי על חטיפי גרנולה קראנץ' מסדרת Wellness (שמגיעים בטעמי שוקולד, חלבה או אגוזי לוז) או את פריכיות המיני-ביס מאותה סדרה, שמכילות רק 99 קלוריות לכל האריזה.

סדרת וולנס טו גו מבית לייףסדרת Wellness To Go של לייף. נישנושים מתוקים, נישנושים מלוחים ונישנושי אנרגיה (צילום: רוני ינקוביץ)

.

3 // הנישנוש המתוק והבריא // קרקרים עם דבש

לנישנוש הזה אמנם דרושים שני מרכיבים אבל קל לאחסן אותם בארונית או במטבח המשרדי בהישג יד, ואם תכיני לך סטוק קטן של דבש בבקבוק לחיץ וחבילת קרקרים (רצוי כאלה העשירים בדגנים וסיבים – חיטה מלאה, חמישה דגנים, זרעי פשתן ועוד), תקבלי מנה קלה ואולטימטיבית בשתי שניות. הסיבים תורמים לתחושת שובע, הדבש ידוע בסגולותיו הבריאותיות, זה טעים, זה מתקתק וזה לחלוטין מעביר לך את השעות הקשות.

דבשמרחי דבש על 2-3 קרקרים ואת מסודרת (צילום: Thinkstock)

.

4 // הנישנוש המפנק לימים קשים במיוחד // שוקולד מריר משובח

בשעות השקיעה של אחר הצהריים, שוקולד מריר איכותי, עם לפחות 60 אחוז מוצקי קקאו, יעשה לך פוש-אפ למצב הרוח. הוא משלב את הטוב שבכל העולמות – מתוק במידה, מעורר ומפנק. האתגר האמיתי הוא להסתפק בשורה אחת, אבל אם תאכלי אותה לאט, בריכוז ותוך התענגות על כל קוביה, יש סיכוי גדול שחפיסה תספיק לך לשבוע ויותר (טיפ: אפשר לחלוק גם עם השכנים).

שוקולד מרירשוקולד מריר 70% מוצקי קקאו. אם את כבר בוחרת בשוקולד, לכי על המשובח והמזין ביותר (צילום: thinkstock)

.

5 // המשקה שעוזר להרגיע את הבטן // תה ירוק

כל משקה, ותה חם בפרט, הוא רעיון מצויין לכל ימות השנה, גם במזגן ובטח כשמזג האויר יבש, כמו בעונות המעבר. הוא מרווה, מחמם, מרגיע ומנחם. החל מטקס ההכנה, דרך לגימה איטית, רצוי בספל מיוחד משלך - הוא השותף האולטימטיבי שלך ליום העבודה, ויכול בהחלט להרגיע את החשק לנישנושים בימים מסוימים (בטח אם מדובר בחליטה מתקתקה). "לתה הירוק יתרונות רבים, ורק את מקצתם הספיקו לחקור", מציינת בוברוב. "הוא עשיר בנוגדי חימצון, עוזר לנו להרוות צימאון שלעיתים קרובות מתחזה לרעב, ומהווה פיתרון מעולה לסיום הארוחה ולשעות הביניים המאתגרות במשרד".

תה ירוק מסדרת Wellness של לייף. כשבא לכן משהו יותר מתוק, נסו את חליטת פרחי היביסקוס, דובדבן, ורד בר ונענע (צילום: רוני ינקוביץ)




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה