רננה רז: מרגישה טוב עם הגוף שלי

מאמינה שלא טוב לדחות סיפוקים ואין צורך במשקל בבית, אבל מקפידה לאכול בריא. כל מה שרננה רז חושבת על הקשר בין תזונה, בריאות והיחס לגוף

01/12/2013
ליאת עיני קבלו עדכונים מליאת
  • RSS

"מאז שהפכתי לאמא כל החוקים שהיו לי בענייני אורח חיים בריא השתנו", מספרת רננה רז. "יש פער גדול בין הרצוי למצוי. באוכל צריך להשקיע והרבה פעמים זו פונקציה של זמן. לפעמים אני שוכחת לאכול או לא אוכלת מסודר כשאני מאוד עסוקה, אבל עכשיו כשהבת שלי, עומר, בת שנתיים וחצי אני מרגישה שדברים מתחילים לחזור לעצמם".

"יש פער בין הרצוי למצוי" (צילום: אייל לנדסמן)

"יש פער בין הרצוי למצוי" (צילום: אייל לנדסמן)

רננה רז מוכרת לכם כנראה מהפרסומת "ישראל מתייבשת", אבל היא בעיקר רקדנית, כוריאוגרפית ושחקנית. בימים אלו היא מופיעה במופע YouMake ReMake, מופע שמורכב מתגובות בימתיות לקטעי יוטיוב ועל בסיס הרעיון הזה היא יצרה גם מופע לילדים.

יום בחייה

היא קמה בין 7:00 ל-8:30. בדרך-כלל שותה מים ולאחר כמה זמן שותה קפה ואוכלת שתי פרוסות לחם שיפון או חיטה מלאה עם עגבניה ושקדימון (ממרח שקדים) בשילוב סילן או ביצה עם ירקות. בצהריים רז אוכלת עם בן זוגה ובתה ארוחה חמה, לדוגמה - בשר או דג, פסטה וירקות בתנור.

בן זוגה צמחוני וממנו למדה דברים מסוימים בקשר לתזונה, כמו לאכול הרבה טחינה ואגוזים. "כשאנחנו יושבים לאכול, תמיד יהיה סלט וירקות כמו סלק וברוקולי", היא אומרת. "לבת שלי יש נטייה לאכול דברים בריאים ואנחנו דואגים שיהיו כאלו על השולחן. אחר-הצהריים אני שותה כוס קפה נוספת ובערב אוכלת מה שאכלתי בבוקר או מה שנשאר מארוחת הצהריים".

למדה לרוץ

אמנם רז עובדת עם הגוף אבל חשוב לה להקדיש זמן לפעילות גופנית מחוץ למסגרת העבודה. "לפני חמש שנים התחלתי להתאמן עם מאמן שלימד אותי לרוץ", היא מספרת. "עד אז לא הייתי מסוגלת לרוץ והתנשפתי כמו חזיר בר. הריקוד בסטודיו הוא אנארובי מכיוון שמדובר בפעילות לא רציפה הרבה פעמים, ולכן חשוב לעשות גם פעילות אירובית על בסיס קבוע".

אימוני הריצה נפסקו כשרז ילדה את בתה אבל לדבריה, יכולות הריצה שהיא רכשה עדיין קיימות והיא יכולה לצאת מדי פעם לרוץ לבד, מה שלא היה אפשרי פעם. "עכשיו כשעומר קצת גדלה והעייפות פחתה אני רוצה למצוא סוג של ספורט מרגיע", היא אומרת. "יש לי תוכנית מגירה לנסות יוגה או לשחות, זה יקרה מתישהו, מקווה שבקרוב".

"חשוב להקדיש זמן לפעילות גופנית" (צילום: תמר קרוון)

"חשוב להקדיש זמן לפעילות גופנית" (צילום תמר קרוון)

מים, לחם וירקות

רז מפרטת על שלושה דברים שמאוד חשובים לה בתזונה:

  1. מים - אני ממש גאה באמא שלי שחינכה אותי מגיל צעיר לשתות מים כשאני צמאה ולא משקאות אחרים.
  2. לחם - לא הייתי מסתדרת בלי לחם. בבית תמיד יש לנו לחם בריא. אני מעדיפה לא לאכול לחם לבן וגם חושבת שהוא פחות טעים.
  3. ירקות - ביום שלא אכלתי מספיק ירקות אקח שני מלפפונים ואוכל אותם. אני רוצה לאכול יותר ירוקים ומתכננת להכין שייקים ירוקים. בסוף זה יקרה.

ע

התשוקה לשוקולד

"לפעמים באמצע היום אני חייבת משהו מתוק" מספרת רז. "במקרים מסוימים זה יהיה שוקולד אבל מדי פעם אני מצליחה להתגבר על התשוקה הזאת ואוכלת תמר. אם יש לי תשוקה גדולה למשהו ספציפי כמו כדור שוקולד או צ'יפס למשל, אממש אותה. דחיית סיפוקים היא לא טובה ולא בריאה. חטיפים אף פעם לא משכו אותי אבל אם יש חטיף שאני אוהבת פשוט לא אקנה אותו הביתה, כדי לא להתמודד עם הרצון לאכול אותו".

לשמור על הגוף

"כשאומרים שמשהו לא בריא או אסור זה לא ממש עוזר", אומרת רז. "לכן כדאי לדמיין מה קורה לגוף כשאוכלים אוכל לא בריא. להתחבר לגוף מהמהות שלו ולחשוב למה נמשכים ועל מה מוותרים. הכול מתחיל ונגמר במודעות. אין לי משקל בבית ואין לי צורך בו. כשמכירים את הגוף יודעים מתי משמינים ומתי נמצאים במצב יותר טוב. אף פעם לא פעלתי לפי משקל. עכשיו אני מרגישה טוב עם המשקל שלי ויכול להיות שבטבלאות אני לא פיקס לפי מה שצריך אבל הכי חשוב לי שאני ארגיש בסדר. כשבריאים בראש, איכות החיים עולה. לא כדאי לבזבז חיים שלמים בלרצות משהו שאין. אם אני לא אוהבת משהו בגוף שלי אני יכולה לבחור להיות לא מרוצה או פשוט להשלים עם זה ואני מעדיפה להשלים עם מה שיש".

*****

בלוגריות של סלונה ניסו את משקה קפה באלאנס. איך הוא עזר להן? קראו כאן.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה