6 טיפים לבחירת יין לכל אירוע

לבחור יין זו לא משימה כזו מסובכת. אבל מה עושים כשיש מבחר עצום ומפתה של יינות, כמו זה שצפוי בשרונה מרקט? קבלו את המדריך לבחירת יין שכולם יאהבו

כוסות יין

בקבוקי יין כהים, שכמו מכסים את הקירות, כוסות יין עמוקות, דליי שמפניה עמוסים קרח מנצנץ וריח מובהק של יין באוויר. נשמע מפתה? זכרו את התמונה הזו כשתבואו לשרונה מרקט לעשות את הקניות הקולינריות הקבועות של ה-Tasting room שלכם. אבשלום כהן מכרם אבשלום, שיפתח גם הוא דוכן יינות בשרונה מרקט, השוקולינרי הענק מבית גינדי החזקות, צפוי להעניק לכם חוויית יין משובחת ועל הדרך להכניס אתכם בסודותיו.

יין בשרונה מרקט

בטח תהיתם לא פעם איך בוחרים יין טוב – להביא לארוחת ערב, למפגש חברתי או לפיקניק בפארק. "יין טוב, קודם כל, צריך להיות טעים למי שטועם אותו", מפתיע כהן. עזבו אתכם משם, שנה או פרסים, הכי חשוב, לטעום את היין ולאהוב את מה שהרגע גלגלתם בפה. מצד שני, מסביר כהן, "יין שהיה טעים לפני שנה לא מבטיח שימשיך להיות טעים. כמו אנשים, גם הטעמים משתנים, יין מגיע לפיקים מסוימים וכן לירידות". לכן, רגע שלפני שתרוצו לקנות שוב את היין שכל כך אהבתם לפני חמש שנים, עצרו לטעום, שוב.

אחרי שטעמתם ואהבתם, תרצו בוודאי להתאים את היין לסוג האירוע וחשוב מזה, לסוג המקבל של היין. אם מדובר ביודע דבר, אדם שחובב יינות ומבין בהם, כדאי לקנות יין בעל טעם מורכב וחומצי יותר. מי שיין מלווה את ארוחתו בהנאה בלי להתמחות בו, ישמח בוודאי ביין קליל ופירותי יותר.

הוזמנתם לארוחת ערב והופקדתם על היין? בקשו לדעת מה בתפריט כדי שתוכלו להתאים את היין למנה העיקרית: יש יינות שמתאימים לתבשילים ובשרים, לדגים, פיצות ופסטה. "הרמב"ם אמר שהמשקה היחידי שמומלץ לשתות אותו במהלך ארוחה זה יין. יין הוא המשקה האולטימטיבי ללוות ארוחה, וכדאי שהוא יהיה יין חומצי וקל". לאירוח רציני, היין הכבד והמורכב בטעמיו יעשה את העבודה טוב יותר.

"יש כל כך  הרבה סוגים של ענבים ויינות, שאי אפשר לקבוע מראש איזה יין מתאים לאיזו ארוחה או אירוע לכן כדאי תמיד להתייעץ עם המוכרים. אני רק יכול להגיד שכדי להרשים מישהו שמבין ביין, כדאי להביא לו יין בעל שם, מחלקת גרנד קרו", הוא מוסיף. חלקת גרנד קרו היא החלקה שמוציאה את הענבים המשובחים ביותר ואת היין הטעים והראוי ביותר.

איך בוחרים יין?

הנה כמה כללי אצבע שיעזרו לכם לבחור בעצמכם יין מוצלח שיתאים לאירוע המיועד:

1. בחרו יין שטעים לכם, ללא כל קשר לאוכל או לאירוע אליו הוא מותאם.

2. התאימו את משקל היין למשקל האוכל, כלומר, יין שאחוז האלכוהול בו גבוה, סוגי הענבים בו מגוונים יותר וצבעו עמוק, הוא יין בעל גוף כבד יותר. התאימו יין כבד לאוכל כבד: משקל האוכל נקבע בדרך כלל על פי שיטת העשייה שלו, זמן הבישול והמרכיבים.

3. למאכלים קלילים כמו דגים, פסטות שונות, סלטים ומנות עוף אפשר להתאים יינות לבנים צוננים. מנת פסטה עם בשר או עוף כבר יידרשו יין רוזה או יין אדום אבל קליל.

4. למנות הכוללות בשר אדום או תבשילים עשירים יתאימו יינות אדומים כבדים ובעלי גוף.

5. מתוקים, פירות וקינוחים ילוו טוב עם יינות קינוח מתוקים או יינות מבעבעים.

6. מתלבטים? לא בטוחים? התייעצו עם המוכר בחנות ואפילו עם המארח, שאולי אפילו יבקש יין ספציפי ויקל עליכם את הבחירה.

בקרוב בשרונה מרקט תוכלו למצוא אינספור יינות מכל קצות העולם, כלים משלימים – מכוסות מעוצבות ועד דיקנטרים מרשימים וכמובן, צוות מקצועי שיוכל להתאים את היין במדויק לדרישותיכם.

 

רוצים לטעום עוד משרונה מרקט, המתחם הבא של תל אביב? לחצו כאן

שרונה מרקט