חילופי עונות: איך מתגברים על תיאבון החורף?

מזג האוויר המתקרר והעובדה שנמצאים יותר בבית ופחות נחשפים לאור השמש, גורמים בין השאר לתיאבון מוגבר. הנה 5 טיפים שיכולים לעזור לכם להתגבר על החשק לנשנש

31/10/2013
קרן אוחיון קבלו עדכונים מקרן
  • RSS

בעונת המעבר שעות האור מתקצרות, מחשיך מוקדם וקריר וכתוצאה מכך יש פחות חשק לצאת לבלות בחוץ. אנחנו נשארים בבית ולידינו, קרוב כל כך, המקרר. גם אם אתם לא מרגישים בכך, יכול להיות שאתם חשים דכדוך חורף קל שגורם לתיאבון מוגבר. "בגלל שיש פחות שעות אור שמש, הגוף מפריש פחות את הורמון המלטונין שמשפיע על הערנות ומצב הרוח", מסבירה אסנת בוברוב, דיאטנית קלינית של לייף מבית סופר-פארם. "החושך גורם לתחושת רעב מדומה ועל כן כדאי להשתדל להיות כמה שיותר בחוץ בשעות האור". ומה עושים כשאין אפשרות כזאת? ביחד עם אסנת ויהודית עמרה, רוקחת, הומיאופתית ומנהלת המחלקה ההומיאופתית של סופר-פארם, הרכבנו רשימה ובה 5 המלצות מעולות להתמודד עם תיאבון מוגבר בעונת המעבר:

1. מנסים תזונה סינית

על פי התזונה הסינית התקופה טובה לירקות שנחשבים למחממים ומזמינים בישול ארוך יותר : כרישה, דלעת, פטרוזיליה, שומר – שתורמים לאיזון מנגנון הרעב והשובע.

2. מתבלים את המאכלים

תבלו את המאכלים שלכם בשום וקינמון שנחשבים לתבלינים "מחממים", שיוצרים תחושת שובע ורוגע. בארוחת הבוקר למשל אכלו קוואקר (שיבולת שועל) עם קינמון ותקבלו מנה משביעה, טעימה ומחממת, לירקות שלכם הוסיפו שום טבעי או מאודה שישפר את טעמם ויואיל לרמת השובע.

3. מתגברים על הנשנושים

אכלו ארוחות קטנות לאורך היום וארוחה אחת גדולה בצהריים או בערב (לפחות 6 שעות לפני השינה). הכי טוב לפרוש את הארוחות לארוחות קטנות לאורך היום (עד 6 ארוחות, כי כך לא תצטרכו לחכות יותר משעה וחצי בין ארוחה לארוחה). לא תאמינו שכבר הגיע הזמן לארוחה הבאה. ומה לאכול בארוחות? מאכלים כמו מרקי ירקות ונזידים חמים, מאכלים מקמח מלא, דגנים מלאים וקטניות כי הם גורמים לשובע לאורך זמן.

4. מאזנים את מנגנון הרעב

אפשר ליטול תוספי תזונה שמסייעים באיזון החשק לאכול: תכשיר הומיאופתי בשם "אנטימיניון חודום" יכול לאזן את מנגנון הרעב (אך הוא יעיל למשך שבוע בממוצע); התוסף "כרום פיקולינט", שמפחית את החשק למתוק; או תוסף "פסיליום", למי שלא מצליחים לשלב מספיק סיבים בתפריט היומי. גם הממתיק טבעי סטיביה יכול לעזור - טיפה של סטיביה על הלשון יכולה למנוע את החשק המוגבר למתוק.

5. מקפידים על שינה איכותית

שינה גרועה ובמיוחד חוסר שינה עלולים לגרום לשיבוש במנגנון הרעב והשובע וכתוצאה מכך לתיאבון מוגבר ולמצב רוח ירוד, שמעורר חשק למאכלים מתוקים. חובה להקפיד על שבע וחצי עד שמונה שעות של שינה איכותית לפחות, בחושך וברצף.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה