אלופות העולם בכיווץ הנרתיק

לאמן את רצפת האגן יכול להיות עבודה קשה - אבל היא מבטיחה חיי מין טובים יותר, ואפילו מולטי אורגזמות. נכנסות לכושר ולמיטה, כתבה שנייה בסדרה

23/10/2013
דנה דרבינסקי קבלו עדכונים מדנה
  • RSS

בשבוע שעבר, למדתי על השרירים שחשוב לאמן כדי להצטיין בסקס - כתפיים, רגליים, ישבן. אבל מה עם השרירים היותר פנימיים? אלה שאין להם מכשירים בחדר הכושר?

נתחיל בשיעור בהיסטוריה: במזרח המציאו את הביצים הסיניות כדי שנשים יחזקו את שרירי רצפת האגן שלהן. ביצי האבן או השנהב הכבדות, היו הסוד האינטימי של קיסריות סין העתיקה במשך אלפי שנים. הקיסריות המתוחכמות נהגו להכניס את הביצים החלקלקות לנרתיק ולהתאמן על העלאה שלהן מעלה ומטה. המטרה: לשפר את היכולת להגיע לאורגזמה או אפילו למולטי-אורגזמה ולהפוך למאהבות טובות יותר. התרגול לשיטתן, היה אמור להבטיח את היכולת שלהן להנות ממין עד לשיבה טובה, להקל על כאבי המחזור, לשפר את השליטה על הסוגרים, לחזק את שרירי ריצפת האגן לפני ואחרי הלידה, להקל על הלידה ולהקטין את הסיכוי לצניחת רחם.

איך הן עשו את זה? החדירו ביצה סינית לנרתיק, לקחו נשימה עמוקה, נרגעו וכיווצו כדי שהביצה תעלה למעלה. שלב 2: לקחו אוויר, נרגעו, חייכו, כיווצו את השרירים באיזור צוואר הרחם ואז הביצה ירדה למטה.

לפי חכמת הטאו, התרגול עם הביצה מאפשר לאישה להתחבר לרחם שלה שהוא המקור של הוויית הנשיות. ההתחברות הזו לרחם לפי הטאואיסטים, מובילה לחיזוק היכולת הנשית לאהוב, לתת, לקרון, ליצור וגם לעמוד על שלה. ללכת לפי תחושות הבטן ולהרגיש נשית יותר.

כן, כן. חכמות המזרח טובות בחיבור לנרתיק. בתאילנד יש גם מופעים של נשים ובחורות שפותחות בקבוקי קולה עם שרירי הנרתיק ומשגרות את הפקק בתעופה לקהל. זה אולי משהו פרטי מדי לעשות בציבור, אבל עדיין מדובר בשליטה מעוררת קינאה. במזרח גם פיתחו את היוגה שמשקיעה מחשבה ותשומת לב בשרירים הפנימיים של ליבת הגוף.

והישראליות מה? הרמב"ם לא בדיוק התייחס לנרתיק שלהן והן לא גדלו בסביבה שמשחקים בה עם ביצים סיניות  אחר הצהריים מול הטלוויזיה. הכרתי מישהי שניסתה, והביצה הסינית נעלמה לה אי שם במהלך התרגול במעלה הנרתיק. אני זוכרת שהיא היתה נבוכה מאד לבקש מהגניקולוג שיחלץ לה אותה. כמו תרנגולת היא הסתובבה עם ביצה כבדה בגוף במשך יומיים, עד להטלה.

אז מה נותר לה, לבחורה מהמזרח התיכון שתוהה עד כמה היא מחוברת לנרתיק? יוגה נשית. במשך שנים הועברה השליטה באגן רק בקרב חכמי היוגה, בלי שנשים שותפו בעניין. אבל לא עוד. מירה ארצי-פדן היא מנחילת היוגה הנשית בישראל. היא פיצחה את השיטה והפיצה אותה כבר להרבה מורות שמלמדות אותה ברחבי הארץ.

הכת הסודית של ידידות הנרתיק

אני נכנסת לשיעור של מירה מתוחה. לפני חמש שנים מורה נערצת ליוגה ביקשה מכל הקבוצה שלה ואני בתוכה, לעבוד עם שרירי רצפת אסופים. "מולה בנדה סגורה", היוגיסטים קוראים לזה. למעשה היא המליצה לנו להיות אסופים תמיד. יש מצב שמאז כבר חמש שנים לא שיחררתי.

מירה מקשיבה לי באמפטיה אבל לא מסכימה שאאשים את המורה ההיא ליוגה. היא דווקא מבקשת מהתלמידות שלה לנשום מהנרתיק. "שימי לב מה קורה ברצפת האגן כשאת נושמת והסרעפת עולה", היא מחדדת,  "אלה שתי סרעפות שנעות יחד".

בשיעורים שלה היא מדריכה איך להיות בקשר קבוע עם קרקעית האגן. היא למשל יודעת לקרוא את רצפת האגן שלה לאורך כל החודש. "בכל יום את צריכה לשאול את עצמך מה מצב המולה בנדה שלי היום", היא אומרת, "האם יש לי אנרגיה, כמה חשק יש לי היום, האם בנזוגי ייראה לי לא מושך היום באשמתו או כי יש לי עלייה ברמת הפרוגסטרון לקראת הביוץ".

יש לך טיפ קטן לקריאת רצפת אגן?

"כשהאסטרוגן נמצא בשיאו לקראת הביוץ, את תדעי את זה כי יהיו לך יותר הפרשות וגם כיווץ הנרתיק שלך יהיה חזק במיוחד ויעיל. יש לזה סיבה ביולוגית כמובן – כדי להכניס את הזרע של הגבר עמוק יותר פנימה".

דנה מתרגלת יוגה עם רצפת אגן אסופה

אני מבצעת בשיעור את כל תנוחות היוגה המוכרות ושומרת על רצפת אגן גמישה אך לא נעולה. הנשים האלה כבר הפחידו אותי, שאסבול מעצירויות וטחורים אם אמשיך לכווץ באמונה, לאורך כל שעות היממה. מירה גם מזכירה שנשים שסובלות מדיכאון, נהנות משיפור משמעותי במצבן אחרי חיבור מחודש לשרירי איזור האגן.

סיגל רן, מורה ליוגה המתמחה ביוגה נשית, מנחה אותי אל מבחן האומץ הבא: "אם בורח לך שתן כשאת משתעלת או צוחקת. או אם הטמפון נופל לך ואת לא מצליחה להחזיק אותו במקום, או אם כואב לך בזמן יחסי מין - אלה סימנים שרצפת האגן חלשה ואולי כבר יש צניחה מסוימת של הרחם. אם את לא בטוחה מה המצב שם, תוכלי לעשות את המבחן הבא: ריחצי היטב את הידיים, הכניסי שתי אצבעות לנרתיק ובדקי אם שרירי האיזור יודעים להתכווץ סביבן".

לא מתכווץ משהו? את מוזמנת לקלל את זה שהכניס אותך להריון (סתם, בשביל השיחרור) ולעבור לשלב התירגול. סיגל מסבירה שאם תתרכזי ותכווצי עשר פעמים, פעמיים ביום, לאורך תקופה, כבר תחושי בשיפור. אפשר לכווץ הנהיגה, בישיבה או בשכיבה. הכי טוב – לכווץ בעמידה. ביצים סיניות היא לא אוהבת, כי היא חוששת שהן יכניסו זיהומים לנרתיק.

מה עם התרגול של עצירת שתן?

"מומלץ לעשות אותו פעם אחת ולא יותר, כדי לא לשבש את התשדורת בין שלפוחית השתן למוח".

מירה וסיגל שולחות אותי הביתה עם בקשה להיות עם טונוס שרירים מוחזק אבל גמיש. מירה גם מחזקת ומספרת על בנות 60 ו-70 שסיפרו על שיפור בחיי המין שלהן ובביטחון העצמי, אחרי שהן התחילו לתרגל.

אותי מדליק בעיקר הקשר בין הנשימה לנרתיק. הסרעפת שלי שמחה שחיברתי אותה לחבר חדש ותחתון ועכשיו שניהם נושמים ביחד. אני עדיין לא קיסרית סינית, אבל כן מתחילה כבר לדבר בשפה חדשה.

>> נכנסות לכושר ולמיטה - סדרת כתבות מיוחדת:

חלק א': התרגילים שיגרמו לך להצטיין בסקס




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה