6 טיפים לשינוי הרגלים שיעזרו לך לרדת במשקל

ההתחלה תמיד מבטיחה: יש לך מוטיבציה והעתיד נראה ורוד ובר שינוי. ופתאום, איכשהו, זה מתחיל להתמוסס, נהיה יותר ויותר קשה ופתאום זה נגמר. אז איך באמת משנים הרגלים?

20/10/2013
נטע גולן - דיאטנית קלינית קבלו עדכונים מנטע גולן - דיאטנית קלינית
  • RSS

לשנות הרגלים ולרדת במשקל

אלה העדויות שאני שומעת שוב ושוב מהמטופלות שלי. והאמת, שהמשפטים האלה מאד הגיוניים, מכיוון ששינוי שנעשה במאמץ, כמעט בלתי אפשרי שיחזיק לאורך זמן.

שינוי הרגלים הוא תמיד רק קצה הקרחון, כדי לשנות הרגלים ולהתמיד בהם לאורך זמן חשוב לנטרל מבפנים את כל הגורמים המעכבים. הנה כמה דוגמאות:  נניח שהחלטת לצאת להליכה. או לקחת אוכל לעבודה. או שהחלטת לשתות יותר מים, וזה דורש ממך לשתות כל שעתיים, את מתחילה בשמחה, ממלא את הבקבוק. ואז את קולטת שאת צריכה לקום למלא את הבקבוק כל שעתיים, והמיילים נערמים ופתאום נכנסת פגישה חשובה או הילד בוכה...

מה יקרה עכשיו? זו אחת מנקודות המבחן שתעברי בדרך. בואי נראה מה צריך לקרות מבפנים כדי לייצר הרגלים חדשים ולהתמיד בהם.

1. שחררי

סביר להניח שאם תהיי מרוכזת כל הזמן בהרזיה, תחכי לה, כשהיא לא תגיע בקצב שאת מצפה לו תתייאשי. את גם כנראה לא תשתי יותר מים, או תתעצלי לצאת להליכה או תוותרי על פעולות אחרות שכדאי לייצר כשעושים שינוי תזונתי. כי הציפיה לתוצאה שמאחרת להגיע הורסת לך את יצירת ההרגל עצמו.

לרדת במשקל זו מטרה מצוינת, אך אם את לא ממש מצליחה לרזות בתקופה האחרונה יש סיכוי סביר שתת המודע שלך מתנגד להרזיה.

מה לעשות? שחררי את המטרה הגדולה והפכי את הפעולות הקטנות למטרה עצמה, כך תוכלי לחוות חווית הצלחה יומיומית שתובלי אותך לעוד ועוד הצלחות.

יכול להיות שעולה קול בתוכך: מה?? לשחרר את הרצון לרזות?? אני הרי מיד אשמין. אפשר להבין את כוונתו החיובית של הקול הזה, ששומר עלייך מפני השמנה, אבל תכלס, עד היום, התעסקות בהרזיה לא ממש עזרה לך לעשות את הפעולות, אז אולי עדיף שתתרכזי בפעולות עצמן ותייחסי להן חשיבות עליונה.

2. מצאי מטרה אחרת (שונה מהרזיה)

למרות שאת באמת רוצה לרדת במשקל, הרזיה או בריאות אינם ערכים מספיק חשובים בעבורך. ולכן, עלייך למצוא ערך שבאמת מניע את חייך ואליו לחבר את הפעולות הקטנות שמובילות לשינוי תזונתי

מה לעשות? חפשי את המנוע של חייך וחברי אותו לשתיית המים, להחלטה לצאת להליכה או פתרונות תזונתיים אחרים עליהם החלטת. אם את שואפת לביטחון, לאהבה או לזוגיות. ספרי לתת המודע שלך שאם תשתי יותר מים, את תשיגי ביטחון, אהבה או זוגיות

אולי נשמע מוזר, אבל זו אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד עם התנגדות להרזיה. כשהפעולה מחוברת לערך שחשוב לך באמת. תת המודע שלך משתף אתך פעולה. כך תוכלי לייצר הרגל חדש ללא התנגדות פנימית אלא מתוך תשוקה..

3. שיווק זה כל העניין

שווקי לעצמך את ההרגל החדש בצורה מפתה. אם תגידי לעצמך שצריך לשתות מים כי אמרו לך,  או כי את יודעת שזה בריא - זה עדיין לא מספיק. חשוב שתחקרי ותביני איך מים יכולים לשפר את איכות חייך גם ברמה עמוקה יותר.

מה לעשות? אל תעצרי בתוצאה בלבד אלא לכי עוד כמה שלבים פנימה. לדוגמא: שתיית מים טובה לעור הפנים. זה נחמד, אבל זה לא מזיז לתת המודע שלך מכיוון שזה לא ערך פנימי עליון, אלא אם את דוגמנית. לכן,  המשיכי את החקירה הפנימית שלך: אמרי לעצמך שהמים יגמישו את עור הפנים שלך, כך שתסתכלי במראה ותרגישי זוהרת, תרגישי יפה וצעירה יותר והביטחון שלך יתחזק . בסופו של דבר שתיית מים תגביר את הביטחון העצמי שלך וזו כבר מטרה שתת המודע שלך יסכים לשתף אתה פעולה. שימי לב שבסופו של דבר איך שתשווקי לעצמך את השינוי, כך תת המודע שלך יבחין בחשיבות שלו ויעזור לך להתקרב אליו בקלות רבה יותר.

כמובן שזו רק דוגמא ולכל אחת סיפור אחר שיתאים לה, כדי  ללמוד עוד על הסיפורים הפנימיים שמקדמים הרזייה היכנסי  לחושבים נכון – הדרכה לחשיבה רזה

 

4. אל תאמיני לעצמך

כדי להטמיע הרגלים חדשים את חייבת לעשות אותם שוב ושוב, בדרך קבועה ובזמנים קבועים עד שהוא הופך לאוטומט. זו הסיבה שכל כך קשה לייצר הרגלים חדשים.

מה לעשות? צרי לעצמך ריטואל. זכרי כי כל סטייה לוקחת אותך אחורה, כי כשתביני שהסטייה הכיבכול שולית משבשת תהליך שלם שכבר התחלת והשקעת בו  - אולי תוכלי להתמיד עוד קצת. הכי חשוב, לא להאמין לקול שאומר אחר כך ולא לוותר.

האם כשאת מתחילה לבשל וחסר לך מצרך מסוים, את זורקת את כל התבשיל לפח או שתעשי עוד מאמץ קטן כדי להשיג את המוצר החסר? לוותר על שתיית כוס מים אחת משמעותה לזרוק את התבשיל לפח, וחשוב שזה יהיה במודעות.

שינוי הרגלים - לשתות יותר מים

5. שימי לב לדיבור הפנימי שלך

הדיבור הפנימי שלך, גם כשהוא מעצבן אותך ומסיט אותך מהמטרה הוא נהדר, מכיוון שהוא איתות  מעולמך הפנימי. לכל קול שעולה, גם אם הוא קול קורבני, מתוסכל, מפתה או מעצבן, יש משהו לומר לך.

מה לעשות? בכל פעם שעולה קול שמסיט אותך מהדרך שאלי את עצמך, מה הקול הזה באמת אומר לך ומה את צריכה באמת.

לדוגמא: אם את שומעת " נמאס לי לעשות כל הזמן פיפי". במקום לוותר על שתיית המים ולשבור את הכלים תני לעצמך קצת יותר זמן כדי שתספיקי גם ללכת לשירותים. במקום לוותר על ההרגל או לדחות אותו למחר. הקשיבי לקול הפנימי, הביני מה הוא צריך ותני לו פתרון.

6. עשי משהו חדש

כדי לתמוך במוח שלך וללמד אותו שאת יכולה אחרת, תני לעצמך להתנסות בדברים חדשים. בכל פעם שאת עושה משהו חדש, המוח שלך מתרגל שרשרת חדשה, כך שהוא נהיה מיומן ביציאה מהשרשרת הקבועה. את מאמנת את המוח בבניית שרשרות חדשות וכך את תומכת  בכל הרגל חדש שאת בונה. זה ממש כמו לחזק שרירים בחדר הכושר על מנת שתוכלי ללכת זקוף יותר.

מה לעשות? לכי לעבודה בדרך אחרת, הוציאי את הדואר בערב במקום בבוקר או צאי לפתח תחביב חדש שמזמן רצית. היומיום שלנו כל כך שגרתי, שכל דבר קטן יפתח לך מציאות אחרת. כשהמוח שלך יתמודד עם דברים חדשים, תהיה לו יכולת גבוהה יותר להתמודד עם שינוי ההרגל.

היכנסי לכאן כדי ללמוד עוד על יצירת הרגלי אכילה חדשים




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה