רוקח הבשמים מהאגדות

סלונה מזמינה אותך להתפנק בשעת ייעוץ לרקיחת בושם אישי בחנות ZIELNISKI&ROZEN, ממנה תצאי עם בקבוקון בניחוח שמיוחד רק לך. אולגה לביא יצאה מוקסמת

15/10/2013
אולגה לביא קבלו עדכונים מאולגה
  • בדואר
  • RSS

זה תמיד היה עניין של ריח.

ריח של אמא, של הבית, ריח של סופשבוע כשמנקים את הבית, ריח של ילדות, של העולם הבטוח והשלם. אחר כך ריח של התבגרות, של משיכה, ריח של גבר, חזק, שונה, אחר. המרכיב העדין של הכימיה המינית שלעיתים הופכת אותו לריח של אהבה ותשוקה.

ריח של זכרונות, ריח של געגוע. ריח של סדינים שהחלפתי הרגע, של מישהו מהעבר שעדין גורם לליבי להחזיר פעימה. ריח של סכנה, של זיקנה, של זמן, ריח של סקרנות שלעולם לא נדע לאן זה מוביל אותנו.

אנחנו עטופים בריחות שמכוונים אותנו, שמספרים לנו סיפורים ומחזירים אותנו אחורה בזמן. לכל זכרון שלנו יש ריח משלו ואין לשכוח מהן, לעולם.

צילום: אולגה לביא

תמיד הייתי מתמכרת לבשמים של הגברים משמעותיים בחיי. עד כדי כך שהייתי מאמצת אותם אפילו אחר כך, את אותם ריחות שהיו משלימות את הדמות, מדייקות אותה, מאפיינות את הבחירות שלה. אך עם זאת תמיד נזהרתי בבחירת הריח של עצמי. הכל נהיה לי פרחוני מדי, מתוק מדי, דביק מדי, במיוחד אחרי שגיליתי אותן בשמים אצל כמה מהחברות שלי. “הריח של האישה” במבצע להמונים.

כששמעתי על רוקח בשמים שבונה את הנוסחה שלך בהתאמה אישית, הבנתי שזאת ההזדמנות להכיר את העולם הריחות מקרוב ולא בפן התעשייתי. אפילו לא ידעתי איזו חוויה מהנה מחכה לי. לא הוזהרתי כמה זה ממכר.

באתי לשוק הפשפשים וקודם כל הלכתי לאיבוד. עשיתי כמה סיבובים עד שמצאתי את החנות ZIELNISKI&ROZEN, אבל בעצם אין סיבה לא למצוא אותה  - החנות הקטנה והאלגנטית מושכת עין כמו מגנט. צנועה מבחוץ, נקייה ואירופאית מבפנים, היא מזכירה מכונת זמן שבמקרה פתוחה לכל אחד ואחת.

ברגע הראשון שראיתי את ארז רוזן, רוקח בשמים, הבנתי שאני חייבת לשאול אותו משהו.

כשהיית קטן, רצית להיות קוסם?

ארז מחייך ועונה בשאלה: “קוסם? לא, ממש לא… למה?:

כי המקום הזה נראה הכי מתאים לקוסם וגם ה”לוק” שלך, הסגנון, הטייל הזה שלך…

“רציתי להיות ספר, האמת. רק שההורים שלי לא כל כך קיבלו את הבשורה בחיוביות, אז עשיתי מסלול רגיל יותר”.

ובכל זאת הצלחת להפתיע אותם?

ארז צוחק. “בטח שכן. ועוד איך”.

ארז רוזן, צילום: אולגה לביא

רקוחות בשמים אישית – זה משהו ישן ופרקטי שנשמע לנו כחדש ורומנטי ביחד, משום שהתרגלנו מגיל צעיר לשליטת המותגים. התרגלנו לצרוך מוכר וידוע והנחשק, כי זה מה שעושה לנו מערכת צרכנות הגלובלית. אנחנו עוד איכשהו נקנה אולי סבון באיזה דוכן ביריד, אבל בושם? רק מותג בינלאומי ועדיף יקר. ריח שמשדר יוקרה ולא משדר אישיות. מסכה נוחה שמסתירה את החוסר ביטחון שלנו ורצון עז לאישור.

בחנות של ארז רוזן אין מותגים – אפילו כשמסיימים את התהליך בניית הבושם, בוחרים לו את השם בשבילו, לא המותג. הנוסחה נכנסת לספרייה הממוחשבת של ארז ואפשר להתאים ולשנות אותה מתי שיתחשק לבעל הבושם לפי שינוי הטעם האישי שלו או מסיבות האחרות.

התאמה האישית של הבושם, לדבריו של ארז, היא כמו מערכת יחסים: קל להתחיל אך קשה לסיים. אנחנו משתנים, החיים שלנו משתנים, אנחנו עוברים מרווקות לזוגיות (או חזרה), משכירות לעצמאות, מעונה לעונה וכל זה משפיע על הבחירות שלנו בריח שילווה אותנו בימים או בלילות.

ארז יושב איתי ומספר את כל זה תוך כדי שהוא לוקח בקבוקים מהמדפים, פותח ונותן לי להריח, בלי לומר מה זה. ההרחה עיוורת – דבר מרתק מאוד, כי כל רגע נתון המוח שלנו מחפש הגדרה, שייכות למשהו מוכר: זה פירותי, זה דומה ללימון אבל לא בהכרח, זה משהו מתוק יותר, אבל מה? בין לבין אני מריחה נינוח נייטרלי שמנקה חוש הריח ומאזן אותו חזרה אחרי שכבר כמעט איבדתי את זה בין ריחות היסמין ואשכולית.

צילום: אולגה לביא

עוד טיפה של ברגמוט, עוד נגיעה קטנה של וורד, בהתחלה קצת פחדתי שהוא יעשה לי בושם נשי קלאסי, מתוק וכבד, אבל ארז קולט את האישיות בדקות הראשונות ומציע ריחות שלרוב לא מעוררים בי התנגדות. אחרי לא מעט התלבטויות אני מרגישה שאנחנו מאוד קרובים לשלמות. התערובת עוברת תהליך של הוספת אלכוהול והתחממות קלה במכשיר מיוחד, ארז יוצק אותה בזהירות לבקבוק קטן, והנה, הבושם שלי, אחד ויחיד במינו, מוכן.

הפירמידה של הריח כוללת תווים עליונים, אמצעיים ותחתונים. מסתבר שאני הכי מתחברת לסנדלווד, שהוא מאפיין לרוב את הבשמים הגבריים, מיוחדים וברורים בכוונתם. ארז, שהרבה שנים גר באירופה שם רכש את הידע הרחב שלו ברקיחות הבשמים, אומר שבארץ אצל נשים באופן כללי יש נטייה לריחות מהעולם הגברי יותר – אורח החיים הישראלי משפיע גם על האופי הנשי החזק ועל הטעם בבחירת המאפיינים. לחילופין, גברים פחות מפחדים היום מבשמים עם תווים פירחוניים.

הבושם יכול להיות מתנה נהדרת, אבל ארז אומר שלא כדאי להתאים למישהו בושם מאחורי הגב, אלא להעניק לו שעת ייעוץ, שיבוא ויתנסה בעצמו. “אני לא יכול לבנות בושם למישהו שאינו נמצא כאן, זה לא יהיה אישי ואז זה פשוט לא שווה”, הוא מסביר. למרות שיש כאן מבחר מתוק של קרמים, נרות ומוצרי קוסמטיקה שונים תוצרת הבית, הבשמים של ארז – זה עניין אישי, לאלה שמוכנים לצאת למסע רגשות בעקבות הריח. לאלה שלא מפחדים להכיר את עצמם ואת השאיפות שלהם. לאלה שלא חוששים לצאת מגבולות השגרה, להפתיע ולרתק.

הקוסם אורז לי את הבקבוק הקטן בשקית נייר עם החותמת של החנות. הכל אלגנטי בטוב טעם, צנוע ויוקרתי בו זמנית. לבושם שלי יש שם והנוסחה שלו שמורה אצל ארז עד הפעם הבאה שארגיש צורך בשינוי.

צילום: אולגה לביא

אני יוצאת מהחנות ולמען האמת אני מבולבלת. החוויה המדהימה הזאת, ייחודית ואמוציאונלית של פעם, כאילו הכרתי דמות מספרות הצרפתית והשתתפתי בצילום סרט רומנטי, נמצאת בלב השוק הים תיכוני של יפו, ואין לדמיין אותה בלי לחוות. אני מסתובבת ברחוב ומביטה אחורה – אולי פשוט חלמתי את כל זה? כי זה פשוט לא מרגיש הגיוני. אבל לא. היא קיימת, יש לה כתובת – רח’ רבי פנחס 10, שוק הפשפשים,  ויש לה שם: ZIELNISKI&ROZEN.

צילומים: אולגה לביא

>> סלונה מזמינה את 10 הגולשות הראשונות שימלאו את הטופס, לשעת ייעוץ לרקיחת בושם אישי. מלאי את פרטייך ואולי זו תהיה את:

על מנת לקבל את ההטבה, כמה פרטים בבקשה




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה