פאסטל: הבראסרי החדש והנסתר של תל אביב

ארוחה בבראסרי החדש הצמוד לאגף החדש במוזיאון תל-אביב, פאסטל, כמוה כמשחק קאנדי קראש: אי אפשר להפסיק, מהקוקטיילים העוקצניים ועד לקרם ברולה המשגע. ביקור חובה

קוקטיילים

בצידו של האגף החדש של מוזיאון תל אביב לאמנות נפתחה לפני כמה חודשים מסעדת בראסרי, פאסטל שמה. לא ממש רואים אותה מבחוץ (מי בכלל מטייל להנאתו בין חלקי המוזיאון? אולי רק תלמידי בית ספר), ומצד אחד זה חבל, אבל מהמון זוויות אחרות – זה הבונוס הכי שווה של המקום. למי שמורגלים במסעדות-שדרה עמוסות, פאסטל מהווה שינוי מרענן וחשוב לנפש, מעין אואזיס תל אביבי עם אוכל טוב, עיצוב מהפנט, אוויר נהדר ואקליפטוסים בני עשרות שנים בחצר.

המבנה כולו עוצב בהמשך לחזונו של אדריכל האגף החדש, פרסטון סקוט כהן, על ידי האדריכלים אלון ברנוביץ' ואירנה קרוננברג. מעטפת הבניין עם הזוויות החדות והמשולשים מבטון אפור נמשכים אל תוך המסעדה רחבת הידיים בעלת התקרה הגבוהה. קיר הזכוכית העצום צופה אל המרפסת החיצונית, שהיא ללא ספק הלוקיישן המושלם בעיר למסיבות קוקטייל שיקיות – בעלת שולחן משותף נמוך וארוך מאוד, כסאות ישיבה נוחים, בר בינוני בצד, וכמובן, האקליפטוסים הנישאים והרוח הנעימה, שעושים אווירה של מחוץ-לעיר. במסעדה יש בר עישון פנימי ונחבא, שגם הקירות שלו הם המשך ישיר לקירות האגף המזוהים כל כך, רק שהם צבועים בצבע אוקסבלאד מלכותי.

אחרי שרואים כמה מחשבה, תכנון וממון הושקעו בעיצוב המקום, הציפיות מהמטבח עולות. אבל השף טיבו ברה, שקודם לכן שימש כשף מעונו של שגריר צרפת בישראל במשך ארבע שנים, וסוללת היועצים והשותפים של המקום (כולל דוד קישקה הנפלא שאירח אותנו) עובדים קשה מדי מכדי שיהיו כאן טעויות. מלבד הפסקול הסולי הנהדר שנשמע במקום (מרווין גיי, שאדה, בארי ווייט, דמיאן מארלי, אריקה באדו!), ארוחת הערב שלנו התנהלה כמו משחק קאנדי קראש מוצלח במיוחד – המנות רק הלכו והשתפרו, וגם אחרי שוויתרנו על קינוח באופן רשמי, מצאנו את עצמנו "טועמים" שלוש מנות לדוגמה. ככה נראית התמכרות:

SWEET // קוקטיילי הבית

אני מאמינה חזקה בסיפתחים אלכוהוליים ואחרי שעברנו בבר העישון הפנימי, החלטנו על קוקטיילים חובה. אני הימרתי על הפרנסיס (40 שקל) – ג'ין אנגלי עם תמצית עשבי תיבול, מלפפון טרי ושמן הדרים (בתמונה: הקוקטייל הרביעי מימין). ארי הלך על פסטל מוחיטו (44 שקל) – רום קאריבי מיושן, למון ליים, סירופ נענע ביתי ונגיעה סודית מטרינידד (בתמונה: הקוקטייל החמישי מימין). שניהם היו מצוינים ומדויקים. הפרנסיס מריר יותר (בזכות הכוכב של הברים השנה – שמן הדרים), המוחיטו מתקתק ומוכר יותר.

TASTY // מיני פסטלים + פיקאטה עגל עם קרם גזר

המיני פסטלים (48 שקל) התגלו כמנה שהחזירה אותי לחיק הלקטוז: פסטלים קטנים וחמימים ממולאים בגבינות תום וקשקבל, מונחים על סלט פיקנטי קצת של זוקיני, רוקט וצנוניות. ארי חיבב יותר את הפיקאטה עגל עם רוטב מדרה ופירה/קרם גזר (68 שקל). אפשר היה לפרגן במעט יותר פירה, ולדעתי גם במעט יותר מלח, אבל בסך הכל היה מעודן.

* מבין המנות הראשונות, זו שצריכה להיכחד מתפריט ההרצה היא הג'מבו שרימפס המבושל בגבינה כחולה, דבר שמכביד על כל המנה ומאפיל לגמרי על השרימפסים. אני מודה: מנות עם שמנת, כמו פסטה בשמנת או שרימפסים בשמנת, הן מנות באמת מיותרות בעיני, שלרוב לא מעניקות כבוד לחומר הגלם העיקרי. במקרה של ג'מבו שרימפס, זה חבל בריבוע.

DELICIOUS // פילה לוקוס

כשפילה הלוקוס מגיע לשולחן אנחנו כבר באמצע כוסות היין האדום: ברברה-סירה של יקב הרי גליל מעולה (34 שקל לכוס), השנסון האדום של יקב קלו דה גת (44 שקל) מרגיש פחות מוצלח לעומתו. פילה הלוקוס העסיסי והמופלא הזה מוגש עם ארטישוק, פול ירוק ועדשים שחורים. זו מנה עשירה לעשירים – 138 שקל מחירה, אבל היא מפנקת במיוחד.

DEVINE // פילה בקר עם פירה

פה נאמרו המילים: "אנחנו חייבים לחזור לכאן". מנה עסיסית שמזמינה אותך לאכול, לא לבזבז את הזמן בצילומים.

SUGAR CRUSH // מגש מיניארדיז + קרם ברולה

מכת המחץ, הסיום המתוק, השוגאר קראש. הזכרתי כבר שסירבנו בנימוס לקינוח? ובכן, בפאסטל כדאי להתכונן למערכה הזו. תשמרו מקום! אם לא למיניארדיז (42 שקל) – מגש הקינוחים הצרפתיים האולטימטיבי (מקרון, מדלן, פאי לימון, פיננסייר, מילפיי וקאנלה), אז לקרם הברולה המתקתק והשברירי, שמעליו גלידת קרמל. קינוח שאפשר לרייר רק מהמחשבה עליו אפילו שבועות לאחר מכן. מזל שגם צילמנו.

.

לסיכום:

שווה ת’כסף? כן. תשקיעו בארוחת שלוש מנות שמכבדת אתכם.

קינוח או לנוח: קינוח? קינוחים! אני יכולה להפסיק מתי שאני רוצה. או שלא. שוגאאאר קראאאשש!

מדד האינסטגרם: הגשה יפהפייה והספוטים המדוייקים על השולחנות יעזרו לכם להימנע מפלאש.

ומה ללבוש: את השמלה הגיאומטרית הזו מקולקציית סתיו-חורף 2013 של ג'יל סטיוארט. שיר הלל לארכיטקטורה של האגף.


>> פאסטלשדרות שאול המלך 27, תל אביב. טלפון: 03-6447441