עבודת ידיים: הכל על אוננות בזוגיות

מי אמר שאוננות היא משהו שצריך להנות ממנו רק כשאנחנו סינגלים? הסקסולוגית ויקי דור ממליצה לשלב אותה באקט המיני עם הפרטנר, ויש לה טיפים מרטיטים

כל חובב ג'רי סיינפלד מתחיל מכיר את הפרק האלמותי "ההתערבות", בו ג'רי וחבריו מתערבים מי מהם יכול להחזיק יותר זמן בלי לאונן. הכל מתחיל כשאמא של ג'ורג' תופסת אותו באקט, הוא מתערב עם ג'רי על 100 דולר שהוא מסוגל לחיות הרבה יותר זמן בלי אוננות.  מצטרפים להתערבות איליין וקריימר, ומסתבר שלקחו על עצמם התערבות קשה במיוחד, ועד שהם לא עושים את זה הם לא מצליחים להירדם בשלווה.

זה היה אחד הדיונים הפומביים הראשונים בנושא האוננות  – אבל יש לציין שאף אחד מהגיבורים לא היה בזוגיות באותו זמן. האם אפשר לדבר גם על אוננות במהלך קשר? מה קורה כשנמצאים בזוגיות מבחינת עבודת הידיים האישית שלנו? האם זה מעליב להיכנס הביתה ולראות את בן או בת זוגך מענגים את עצמם? האם גברים מאוננים יותר?

"אחד ההבדלים העיקריים בין נשים לגברים הוא השוני במבנה הפיזיולוגי. אצל גברים, האיבר המיני ממוקם באזור חשוף וגלוי אשר יוצר קשר עין ישיר ובעיקר קשר עין-יד, מה שמאפשר להם מגיל צעיר מאוד ליצור קשר מיוחד עם האנטומיה הגברית שלהם. כלומר, אני רואה ונוגע – שילוב של שני חושים המעצימים בהחלט את הגירוי המיני", אומרת ויקי דור סקסולוגית, יועצת לזוגיות שעונה על כמה שאלות מאד עקרוניות על עינוג עצמי.

זה מעליב כשבן הזוג מאונן?

"הגיעה אלי לקליניקה בחורה שנישאה לא מזמן ותפסה את בעלה מאונן מול מחשב. התמוטט עליה עולמה, היא הרגישה נבגדת, פגועה, לא מספיק אטרקטיבית וכלא מספקת את בן זוגה. הסברתי לה שהיא לא לבד, אנו הנשים אלופות בלנכס סיטואציות/קשיים/בעיות אלינו ונרגיש אחריות שתמעיט את הערך העצמי ואת הדימוי הנשי שלנו. לנשים אלו אני מסבירה שגברים מגיעים לאקט המיני איתנו עם המון ניסיון אישי, הם מכירים היטב את תחושת ההנאה שלהם, כך הם גילו בעצם את המיניות שלהם, אלו היו הרגעים האינטימיים שלהם עם עצמם, ולעיתים קשה להם לוותר גם כאשר הם בזוגיות נפלאה וחווים חיי מין מספקים ומענגים, עדיין, חווית האוננות הינה חלק בלתי נפרד מהם".

אז מה אנחנו צריכים לדעת על אוננות משותפת? כל מה שאפשר. ובעיקר, שזה מומלץ.


"זה כל כך נפלא לאונן יחד", מתפייטת ויקי, "כמה כייף לאפשר לגבר לאונן לידי תוך כדי שגם אני נוגעת בעצמי – חוויה זוגית מעלפת… אלא מה? לא מעט נשים עדיין משייכות אקט זה לגברים בלבד, ירגישו מבוכה רבה להתנסות ואחרות לא רואות את עצמן מגיעות לסיטואציה כזו וסומכות על בן הזוג שיעשה את כל העבודה".

נשים מתקשות יותר לאונן?

"לעומת האיברים החשופים והקשר הידידותי המתפתח בין הגבר לאיבר שלו, אצלנו הנשים איברינו האינטימיים חבויים ונסתרים, אחת השאלות הנפוצות במפגשי מיניות שאני מנחה היא 'אם הייתי מצלמת לכל אחת מכן את הפות ומניחה, האם הייתן יודעות לזהות מה של מי?' לרוב מגיעה שתיקה ולעיתים, יהיו כאלה שיאמרו 'אני כן! כשאני מורטת שיער מהמפשעות אני רואה" או 'אני דווקא ראיתי צילום וידאו של הלידה שלי'. כשאני שואלת מי ראתה מה קורה לה בזמן אוננות או בזמן ריגוש יש דממה שמלווה בעיקר במבוכה. כאשר אנו מגורות, זרימת הדם מואצת בגופנו ומורגשת היטב באיברים האינטימיים הנשיים היות והם בעלי מרכזי עצבים וכלי דם רבים הגורמים לרגישות עצבית ואף לנפיחות (בשל התרחבות כלי הדם). הנרתיק, השפתיים החיצוניות והפנימיות הופכים לאדום, וכשאנו רטובות הכל הופך לאדום מבריק. בני הזוג הרי רואים זאת, אבל אנו לא".

יש נשים שמגיעות לאורגזמה רק מאוננות ולא באקט מיני, מה את ממליצה להן?

"אחד הטיפים העוצמתיים ביותר שאני יכולה להעניק לאישה הינו לחקור את המיניות ולהגיע בעצם לאקט המיני עם המון ניסיון אישי, כשאני יודעת בדיוק מה מענג אותי וגורם לי להנאה עילאית. כך הדרך לאורגזמה בטוחה. איך עושים זאת? כשאהיה לבד אשב מול מראה עירומה, אחקור את גופי ואדע בדיוק היכן לגעת, איפה הנקודות הרגישות בגוף שלי, מה אני אוהבת, מה פחות ובעיקר אתיידד עם האיברים הנשיים ואתחבר לנשיות שלי. זו משימה לא פשוטה. צריך המון אומץ ליישם אך מי שתצליח, מובטחת לה הנאה אישית וזוגית יחד. היות וככל שנתרגל משימה זו ללא עזרה חיצונית, נלמד להרגיע את גופנו ולהוביל את עצמנו לאורגזמה נוכל לשחזר זאת בקלות עם בן הזוג ולחוות עונג רב יותר ובעיקר רצון לאינטימיות ולהנאה משותפת. אם רק נעז לעשות זאת, היצירתיות המינית תתחיל לפרוץ מאיתנו בלי שום חסימה".

מה למשל כדאי להעז?

"טיפ מעניין לזוגות יכול להיות כזה בו אני מבקשת מבן הזוג שלי לשבת על הספה, מבלי לזוז, רק לאחר שאני מרשה. ותוך כדי אני מאוננת מולו. ברור הרי שכמה שניות ואותו בן זוג יקפוץ ויזנק מהספה, תחשבו איך יראה האקט המיני אחרי תעוזה קטנטנה. בנוסף, מחשבה קטנה על האיבר האדום, המבריק והחושני שלנו הנשים בהחלט יכולה לעורר אותנו מינית, כן! מחשבה אחת קטנה. אלו שלא חוו זאת, כדאי לקחת כאופציה את המשימה. חיבור לנשיות ולמיניות שלנו. מראה מרתק שישאיר זיכרון אינטימי שיתכן ויתעורר תוך רגע בסיטואציה אחרת שלנו ויגרום לנו אולי להפתיע, להיות מקוריות ובעיקר לרצות ליהנות מנפלאות גופנו".

טיפ אחרון לאוננות זוגית מענגת?

"אם תשלבו אוננות משותפת נטולת סטריאוטיפים ומרובה בתחושת שחרור כחלק מהמשחק המקדים ביניכם, תעצימו את ההנאה המשותפת. ככל שתתחברו להנאה המינית הזאת תגלו שגם אם היה לכם יום עמוס ומעייף לא תוותרו על סקס".

שרי שיין
שרי שיין, תסריטאית של סדרות כמו "טיפול נמרץ", "לגעת באושר", "המוסד". סופרת, עיתונאית ועורכת מגזין "ויוה פלוס" עליו השלום