איך להתמיד באימונים מבלי להתייאש?

התחלת לרוץ, התלהבת והרגשת שאת בדרך הנכונה, אבל פתאום נתקפת בחוסר חשק לצאת ולהתאמן? לקראת הגוד לייף ראן, מרוץ הנשים הגדול בישראל - 6 טיפים לשמירה על שגרת אימונים

15/09/2013
ג'ני קפלן קבלו עדכונים מג'ני
  • RSS

קרה לך שהתחלת להתאמן בשיא התלהבות, התוצאות הגיעו ופתאום נתקפת בחוסר חשק או ויתרת כמה פעמים על האימון? את לא לבד! זה טבעי לחוות מדי פעם חוסר חשק להתאמץ ולהזיע, אנחנו אנושיות. קבלו 10 טיפים כיצד להחזיר את האש לאימונים ולהתמיד בכושר שעושה לנו כל כך טוב, לקראת ה-GOOD LIFE RUN, מרוץ הנשים של סופר-פארם בהרצליה. המרוץ יוזנק ב-22 בספטמבר ויתקיים בפתיחת הגוד לייף פסטיבל - אירוע הבריאות והספורט של סופר-פארם.

האנרגיה עולה והעייפות מתפוגגת

... האנרגיה עולה והעייפות מתפוגגת

אז מה עושים?

1. קבעו מטרות - מה הסיבה שבגינה התחלת להתאמן? להרגיש טוב יותר? להיראות יותר חזקה וחטובה? לשפר את הכושר ולהצליח לרוץ במרוץ או לנצח בתחרות שחלמת? קבעי מטרות ריאליות אך לא קלות מדי להשגה כדי שיהיה עניין לטווח ארוך. הגעת למטרה? זה הזמן להגשים את החלום הבא.

2. עייפות מהווה סיבה שכיחה מאוד לוותר על האימון. אבל ההפך הוא נכון - אימון כושר ממריץ את הגוף עקב שיפור הזרמת הדם וחמצן לאברים. הוא עשוי להפיג את העייפות ולהעלות את מפלס האנרגיה שלך פלאים, כך שבסוף האימון עוד תצחקי על העייפות שנחתה עליך. טריק שיכול לעזור להפיק את העייפות לפני האימון: קחי נשימה עמוקה, תחזיקי בריאות ותנשפי חזק את כל האוויר החוצה, במשך דקה.

3. דמיון הופך למציאות - דמיינו חזק, בכל הכוח, איך אתן רוצות להיראות ולהרגיש. עכשיו הפכו את התמונה של המציאות הרצויה למטרה, ועם כוח הרצון, השקעה, התמדה ואמונה שאתן יכולות ומסוגלות - זה יקרה והתמונה שבדמיון תהפוך למציאות! האימון הוא כלי שמקרב את התמונה הרצויה לחייכן, אז תגידו כן לאימון שלכן בכל הזדמנות, ממש היום, ממש עכשיו. ארן הרשלג, העורך הראשי של אתר shvoong, ממליץ להצטרף לקבוצה או לצרף חבר או חברה לאימונים - "החוויה סביב האימון תשפיע על המוטיבציה גם במישור המחויבות לבן זוג וגם לשיפור ההתמודדות עם האתגרים הספורטיביים".

4. נהלו רומן עם הגוף שלכן - מי מאיתנו לא חולמת על גוף יפה וגזרה דקה וחטובה? אני בטוחה שכל אחד מאיתנו! אבל מי באמת משקיעה ומתאמצת כדי להשיג תוצאות רצויות ומרשימות? לצערי, ממש לא כולן. לאיזו קטגוריה אתן מייחסות את עצמכן? אני מקווה, שאכפת לכן מעצמכן ומאיך שאתן מרגישות. ומי שעדיין על הכורסה ומתלבטת מתי יהיה לה זמן לאימון - עזבו התלבטויות, מחשבות, היסוסים, חישובים ודחיות למחר. אין למה לחכות, כדאי להתחיל את הרומן עם הגוף החטוב החדש שלכן ע-כ-ש-י-ו.

משקיעה ומתאמצת כדי להשיג תוצאות

... משקיעה ומתאמצת כדי להשיג תוצאות

5. מרגישה שהיום קשה לך יותר מתמיד? פשוט עשי את המקסימום שאת יכולה נכון להיום, אפילו אם זה חצי ממה שעשית אתמול. אבל ברגע שהיית כנה עם עצמך ונתת את מה שיכלת והיה נכון לך לאותו רגע - כבר עשית את הדבר הנכון ביותר למען עצמך, כי לא ויתרת. הרשלג מוסיף, כי "במידה ואתן מגיעות לאימון חסרות מוטיבציה ונראות סחוטות עוד לפני שעשיתן את הצעד הראשון, יתכן שהאימון קשה מדי עבורכן - הורידו הילוך והתאימו לעצמכן אימון קצר יותר ובדרגת עצימות נמוכה יותר. חפשו תווי מישורי ללא עליות. במקרים שאתן בכל זאת רוצות לסיים את האימון, עברו לסירוגין מריצה להליכה מהירה, על מנת לשמור על דופק סביר וחזרו שוב לריצה. ההפסקה המתודית הזו תיתן לכן זמן לסידור המחשבות, ותאותת לגוף שיש לו חלון הזדמנויות להתארגן על עצמו מחדש".

6. האמינו בכוחות שלכן לעשות הכול וכל מה שתכננתן וחלמתן - האם אתן נשות ה״אין״ או נשות ה״יש״? כמה פעמים אני שומעת מהמתאמנים - אין לי קואורדינציה, כוח, סיבולת, גמישות או הרגלים בריאים - איך אני אמור לבצע את התרגיל? אני לא יכול כי אין לי.. אז אף אחד לא נולד עם כל הארסנל של היכולות והשרירים, אבל לכולנו יש פוטנציאל לפתח אותם לכל רמה שתרצו, ולהפוך לאלופות בדבר הזה.

האמינו ביכולות שלכן

... האמינו ביכולות שלכן

להיות בכושר ולהניע את הגוף באופן נכון מבחינתי זה לטעון אנרגיה ייחודית. תחושת המסוגלות, כיף, זרימת אוויר לגוף ונשמה, חיבור לעצמך, וגם להיראות ולהרגיש מצוין. כושר הוא פילוסופיה וחיים ואני אוהבת את זה! מקווה שהצלחתי להעביר גם אליכן את אהבתי לאורח חיים ספורטיבי ולהדביק בחיידק הכושר. וכמובן, מקווה לראותכן רצות לצידי במרוץ גוד לייף ראן. מבטיחה להיות שם בשביל כל אחת מכן.

לפוסטים נוספים מהבלוג של מאמנת הכושר ג'ני קפלן - לחצו כאן.

*

בואו לבלות ולחגוג בגוד לייף פסטיבל - אירוע הבריאות והספורט של סופר-פארם. האירוע ייערך בטיילת חוף אכדיה דרום, הרצליה בחול המועד סוכות (24-22 בספטמבר), וכולל פעילויות לכל המשפחה.

גוד לייף ראן, מירוץ הנשים של סופר-פארם בשיתוף אתר שוונג יוזנק ב-22.9 בשעה 18:00. זהו מרוץ הנשים הגדול בארץ והוא ייערך לאורך טיילת הרצליה בשקיעה, במסלולים של 4, 8 ו-12 ק"מ.

לפרטים והרשמה - לחצו כאן.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה