איך למנף את צום יום כיפור לירידה במשקל

צום יום כיפור יכול לעזור לך להכיר את מנגנון הרעב והשובע, להבין איך את מצליחה להימנע מאכילה וממחשבות על אוכל ולמנף אותך לעשות שינוי משמעותי באורח החיים שלך

12/09/2013
נטע גולן - דיאטנית קלינית קבלו עדכונים מנטע גולן - דיאטנית קלינית
  • RSS

יש אנשים שהולכים לחוות בריאות כדי לצום ולהתנקות, עושים צום מיצים, כל מיני שיטות לניקוי כבד וכדומה.  אין ספק כי צום הוא תהליך עוצמתי, המשלב גוף ונפש, אלא שקל מאד לחזור לאכילה ולהרגלים ישנים אחרי הצום, זה אפילו קורה מהר מאוד, ולכן מצום איננו מרזים.

אני מניחה שגם את יודעת את זה. יחד עם זאת, אם חשבת על תהליך של ירידה במשקל, אחרי הצום - זהו זמן מצוין למנף את השינוי.

צום יום כיפור יכול לעזור לך לרזות

צום יום כיפור יכול להיות מקפצה לשינוי אמיתי

זה כמובן תלוי בתפיסה שלך. אם תגידי לעצמך כי לא אכלת כלום ומגיע לך, לא תרדי גרם ואפילו תעלי. אך אם תחליטי שאת ממנפת את היום הזה לשינוי אמיתי, תוכלי להשתמש בצום כמקפצה.

לעתים קרובות, בעיית ההשמנה קשור לחוסר היכולת לאכול רק מתוך תחושת רעב ולעצור כשמרגישים תחושת שובע. ולכן, אחד הדברים החשובים שאפשר להפיק מהצום, הוא אתחול מנגנון הרעב והשובע, שיסייע ויביא לשינוי באורח החיים שלך.

לפניך כמה כללים פשוטים שתוכלי להיעזר בהם כדי לאפס את מנגנון הרעב והשובע.

1. המנגנון הפיזיולוגי

היי כנה ושימי לב לתחושת הרעב בסוף הצום:

א.     לא מרגישה רעב? שתי מים ותה צמחים בלבד, ובבוקר שלמחרת אכלי ארוחה עשירה בירקות ובחלבון.

ב.     מרגישה רעב? איכלי מזונות מלאים וטבעיים, לא מעובדים, למשל ירקות פירות וחלבונים.

ג.      ותרי על העוגה שבסוף הצום. בעיני זהו מנהג מיותר שמשבש לך את המערכת.

ד.      ותרי על חטיפים מהירים ומזונות מעובדים, המזונות האלה יסיטו אותך מדרך נכונה של בריאות ואיכות חיים.

ה.     אכלי עד שאת חשה לחץ בבטן, זה הזמן להפסיק למרות שאולי עוד תרצי להמשיך לאכול.

הגוף סולח! אכלי לאט ותיהנו מכל נגיסה.

חשוב מאד: אם גם ביום שלאחר הצום לא מגיעה תחושת רעב, כדאי לפנות לאיש מקצוע בעל הכשרה קלינית, כי ייתכן שמדובר בבעיה כלשהי.

2. המנגנון הפסיכולוגי

אם החלטת לצום ביום כיפור, כנראה שזו החלטה שמונעת מערך דתי, כבוד למסורת, או ערך רוחני כלשהו. מה שבטוח: שהמנוע הזה עובד עבורך וזה לא משנה שזה רק יום אחד או חד פעמי. משהו ממה שאת עושה שם עובד ואת האסטרטגיה הזו שווה לך לבדוק. כי אולי את יכולה לשחזר אותה גם בימי חול.

תחשבי כמה זה מדהים: את מצליחה להימנע מאכילה במשך 24 שעות מלאות. בעוד שביום יום שלך, את לא מפסיקה לחשוב על אוכל, חייבת משהו קטן כל שלוש שעות, או מפחדת לא לאכול כי אחר כך תבלסי.

בעזרת חקירה פנימית בזמן הצום תוכלי לייצר לעמך כלים בהם תוכלי להיעזר ביום יום שלך כדי להתמודד עם רצון לאכילה שלא בהתאם לצרכי הגוף. תוכלי לבחון את הדיבור הפנימי שלך, את המחשבות את התמונות שאת רואה ושומעת ומשם לבנות כלי שיוכל לשרת אותך ביום יום שלך לאכילה מופחתת ומותאמת לצuרכי הגוף.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

לחצי כאן לקבלת דף הנחיות לבניית אסטרטגיית התגברות על דחף לאכול והמלצות תזונתיות




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה