מי בלחץ לפני החגים?

החגים ממכניסים אותנו לסטרס: מי יתארח אצל מי, כמה זה יעלה ומתי נסיים עם הניקיונות? בקיצור, הרבה לחץ. מה עושים כדי להירגע או לפחות להפחית את העומס?

01/09/2013
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS

מארחים ולחוצים

הנה הם פה. כל פעם שהם מגיעים אנחנו נכנסות ללחץ בלתי מוסבר, בין אם אנחנו מארחות או מתארחות, התחושה הזו לא מרפה. ה-לחץ שלפני החגים. אם גם אתן סובלות מהתופעה הלא סימפטית הזו, תשמחו לדעת שאתן לא לבד. מדובר בתופעה מוכרת שיכולה לנבוע מכמה סיבות.

הראשונה, תחושת בדידות, בקרב אנשים בודדים בעיקר (אך לא רק), שכן תקופת החגים מעצימה את תחושת הבדידות. ייתכן גם שהלחץ נובע מחשש לא לעמוד בציפיות של המשפחה, למשל, בקרב נשים המארחות בביתן את ארוחת החג, או שאלה מעלות זיכרונות ילדות לא נעימים.

נוסף על כך, הלחץ עלול לנבוע ממצוקה כלכלית – ההוצאות נוטות לגדול לפני ובמהלך החגים, ומנגד, ימי העבודה דווקא קטנים. אגב, ימי החופשה המרובים מביאים ללחץ נוסף – איך נתמודד עם הילדים שבבית, שסביר להניח שבחלק מהימים יטפסו על הקירות (ועל העצבים שלנו).

אם גם אתן סובלות מלחץ לפני עונת החגים הקרבה, בין אם בגלל אחת הסיבות שציינו או סיבה אחרת, מומלץ לנסות ולנקוט בפעולות הבאות במטרה להפחית את הלחץ:

1. אל תעמיסו על עצמכן יותר מידי - גם אם אתן מארחות, אפשר לבקש עזרה מהמשפחה הקרובה, בין אם בהכנת שולחן החג ובין אם בהכנת מאכלים.

2. רכישות חכמות - רכשו מראש את מתנות החג, בכך תוכלו להימנע מרגשות הכעס ותסכול הנובעים מקניות בצפיפות רבה. נהלו רשימת קניות במטרה להימנע מרכישות מיותרות. אל תתביישו לבקש עזרה פיננסית מקצועית במידת הצורך.

3. שנו את השיטה – אם יש לכם מעגל חברים ומשפחה רחב הרי שקניית המתנות יכולה להיהפך ליקרה במיוחד. במצב כזה, הציעו שינוי באופן רכישת המתנות בקרב המכרים שלכם. למשל, החליטו כי רוכשים מתנות לילדים בלבד, הציבו מגבלה לסכום המקסימלי על כל מתנה או בצעו הגרלה במסגרתה כל אחד שולף שם של אדם אחד שהוא צריך לקנות לו מתנה.

4. אל תחפשו נחמה באוכל או באלכוהול - בתקופות לחוצות אנשים רבים מחפשים נחמה במזון או באלכוהול, על מנת להתגבר על הקשיים בקלות רבה יותר. אמנם הנחמה תגיע אך לזמן קצר בלבד. החרטה על אכילת מזון עתיר קלוריות או מצב שכרות יעשו יותר נזק מתועלת.

5. צריכת תרופות - רבים מהאנשים חשים שיש להם צורך בעזרה תרופתית קלה שתוכל להקל על התחושות בתקופת החגים. רבים מעדיפים תרופה על בסיס טבעי דוגמת נרבן, תרופה טבעית ויעילה להרגעה ולמניעת מגוון תופעות נפשיות הקשורות למתח (עצבנות, חרדה, לחץ, קושי בהירדמות והפרעות שינה הקשורות למתח). נרבן איננה ממכרת ואפילו נטילה חד פעמית תוכל להביא להקלה.

6. מריבות עם המשפחה ובני הזוג – זכרו שהלחץ לפני החגים מחלחל לעיתים גם לריבים בין בני המשפחה ובין בני זוג. זכרו שזה נורמלי ונסו להימנע ככל האפשר מהוצאת הכעסים שלכן על בני המשפחה.

לחץ בחגים

7. אל תפחיתו בפעילות הספורטיבית – אם אתן רגילות להתאמן, המשיכו לעשות זאת. שמירה על רוטינת הפעילות הספורטיבית שלכן תסייע גם לשמור על המצב רוח ועל הנפש.

8. לא לשכוח לישון – לא משנה כמה אתן צריכות לבשל, ולא משנה מי מגיע, אם לא תצברו מספיק שעות שינה לא תצליחו לתפקד. חוסר שינה אף עלול להגביר את אי השקט והלחץ.

9. לכן כבר דאגתן? תשאירו לעצמכן זמן פנוי, ותנסו להשלים עם העובדה כי אף אחד לא מושלם.

10. אל תשכחו ליהנות – אם אתן מארחות את ארוחת החג, השתדלו להכין כמה שיותר דברים מראש על מנת שתוכלו לסעוד עם האורחים וליהנות מהחג. לאחר ערב החג, השתדלו לבלות כמה שיותר עם המשפחה, הכינו רשימה של בילויים אפשריים וצאו לבלות. אחרת, בשביל מה כל זה היה שווה?

שנה טובה וחג שמח!




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה