מה לאכול כדי לשמור על העור ולמנוע קמטים

אילו מזונות עשירים בויטמין A, ששומר על לחות העור, ומה לאכול כדי שהעור יקבל חומצת שומן אומגה 3, שתורמת לגמישותו? הנטורופתית הדס ספרים ממליצה על המזונות הטובים והגרועים

12/08/2013
הדס ספרים קבלו עדכונים מהדס ספרים
  • RSS

עור חלק, יפה, רענן ומתוח – זו משאת הנפש של כל אישה כמעט. בגוף וגם בפנים.

אז אנחנו מורחות קרמים, קונות סבונים מיוחדים, סרום, מי פנים, חלב פנים, מסכה... כל כך הרבה תכשירים המציאו כדי שנהיה מרוצות, אבל את מה שהכי חשוב שנדע לגביי העור שלנו, לא תמיד סיפרו לנו: שהמראה של העור- מתחיל מבפנים, כלומר ממה שאנחנו אוכלות.

מה לאכול כדי למנוע קמטים בעור

העור הוא איבר בגוף, רקמה שמורכבת מתאים, וכדי שהוא יראה יפה ויהיה בריא - התאים והרקמה צריכים להיות בריאים מבפנים.

לכן תזונה נכונה היא מפתח לכל. בריאות הגוף עוברת דרך מערכת העיכול וכשזו  תקינה ואוכלים מזון טוב, בריא ונכון - המזון מתפרק לאבני הבניין של הגוף, והגוף משתמש באותם חלקיקים לכל צרכיו, לכל תפקודיו, לכל האיברים ולכל המערכות.

ישנם מזונות שיש להם חשיבות מכרעת לבריאותו של העור ומראהו, ולהפך- ישנם מזונות שיכולים דווקא להזיק לעור אם מפריזים באכילתם. חשוב לזכור, שכדי שאותם מזונות בריאים ומזינים ייספגו כראוי, יקלטו וישמרו על העור צעיר ורענן - מערכת העיכול שלנו צריכה לתפקד טוב, לקבל את כל המזונות החיוניים ולהימנע ממזונות מזיקים שיפגעו בספיגה הטובה.

וזו רשימת המלצות למזונות שיעזרו לשמור על עור בריא וימנעו את הזדקנות העור – מה שאוהבים לקרוא "אנטי אייג'ינג" וכן של מזונות שכדאי לוותר עליהם או לפחות להמעיט באכילתם,  כדי לשפר את מראה העור, למנוע הזדקנות מוקדמת ולדחות בכמה שנים את הקמט הבא:

עשו:

1. אכלו מזונות שעשירים בויטמין A

ללא ויטמין A העור נעשה יבש ומאבד את החיות.  ספיגתו הטובה ביותר תהיה באכילת המזונות עצמם ולא נטילת ויטמינים סינטתיים.

מזונות עשירים בויטמין A: גזר, דלעת, פפאיה, פטרוזיליה, בטטות, תמרים, משמש, חסה, תירס, אגוזים.

2. אכלו מזונות שעשירים בריבופלבין (ויטמין B 2)

ויטמין זה דרוש לגדילה ולתחלופת התאים, ולכן חיוני עבור בריאות העור ומראה צעיר ורענן שלו, וגם עבור השיער והציפורניים - שחשובים לא פחות. הוא ממלא תפקיד חשוב בעיכול ובחילוף החומרים, לכן מחסור שלו יכול לפגוע בעיכול ולפיכך באופן עקיף - במראה הטוב של העור.

מזונות עשירים בריבופלבין: חומוס, אפונה ירוקה, אגוזים, אבוקדו, שומשום, עדשים, שקדים, אגוז פקאן, נבטים, כרוב וברוקולי.

3. אכלו מזונות שעשירים באומגה 3

חומצת השומן החיונית שתורמת ללחות ולגמישות של העור, וידועה גם כתורמת לירידה של הכולסטרול ולחץ הדם, ועוד.

מזונות עשירים באומגה 3: דגים כגון סלמון, הליבוט, מקרל, טונה (לא שימורים), זרעי פשתן טחונים ושמן פשתן, זרעי צ'יה, אגוזי מלך.

4. אכלו מזונות עשירים בויטמיןE

זהו ויטמין נוגד חמצון חזק, מסיס בשמן, וחשוב מאוד לאלסטיות של העור.

מזונות עשירים בויטמין E: אבוקדו, שמן זית כתית בכבישה קרה, אגוז מלך, פקאן, אגוז ברזיל, קשיו, מקדמיה, שקדים קלופים. את האגוזים יש לאכול בלתי קלויים, כדי שויטמין E שהם מכילים לא יתחמצן ויהרס.

טיפ: מומלץ לאכול אגוזים בשילוב עם מלפפונים. קליפת המלפפון מכילה סיליקה, שהוא חומר חשוב לייצור הקולגן והאלסטין, שהם המרכיבים שבונים את העור והם האחראים על גמישותו ומראהו הצעיר. בנוסף, מלפפונים ואגוזים מתעכלים יחד בצורה נפלאה.

5. אכלו מזונות עשירים בטראונין

זו חומצת אמינו שחיונית לייצור קולגן ואלסטין, לפיכך חשובה ותורמת למראה עור גמיש ומוצק.

מזונות עשירים בחלבונים מן החי, שמכילים טראונין: דגים, עוף, בשר וביצים.

מזונות עשירים בחלבונים מהצומח, שמכילים טראונין: פולי סויה, חומוס, שומשום/טחינה, גרעיני דלעת, בוטנים.

6. שתו מים

וכן, ואכלו מזונות שמכילים כמות גדולה של מים באופן טבעי כמו נבטים, פירות וירקות. הגוף שלנו מכיל כ-70% מים ואף יותר, גמישות ומראה העור תלויים בכמות מים מספקת בגופנו!

 

טיפ: כדאי לוותר על קפה ומשקאות דיאט.

שתו מים

אל תעשו:

 

ישנם 3 גורמים עיקריים אליהם כדאי להתייחס:

1. אל תפריזו באכילת חלבונים

נכון, חלבונים הם מזון חיוני וחשוב לבריאות, ועובדה שגם ברשימת המזונות המומלצים כיכבו מזונות שעשירים בחלבונים כמו דגים, קטניות ואגוזים. יחד עם זאת כדאי לזכור שחלבון תורם לגדילה. זה דבר נהדר כשלעצמו, אך זה תקף גם על תהליכי הזדקנות. ולכן שימו לב לכמויות שאתם צורכים ונסו לא להפריז. על פי המלצות משרד הבריאות יש לאכול 0.8 גרם חלבון לכל ק"ג ממשקל הגוף. הממוצע הוא בין 50 ל-70 גרם חלבון ליום לאדם. זו כמות שקל מאוד לעבור אותה, אם אוכלים מדי יום מנת עוף או דג במשקל 250 גרם, 2-1 ביצים, גבינות, קטניות, לחם או דגנים, אגוזים וגרעינים.

2. צמצמו את צריכת הסוכר

כן, כולנו יודעים שעודף סוכר זה לא בריא. זה הורס את השיניים, מזיק ללבלב וגורם לסוכרת, ועוד. לענייננו – סוכר פוגע באלסטיות של העור, משום שהוא נקשר לסיבי קולגן ואלסטין, מחליש ומפרק אותם, ובכך מחליש את גמישות העור. זהו תהליך ביוכימי שמתרחש באופן טבעי בגוף, אך כשמפריזים בכמות הסוכר מאיצים את התהליך ועלולים לגרום לנזק. מדובר כמובן בסוכר תעשייתי (סוכר לבן, סירופ תירס עשיר בפרוקטוז, וגם סוכר חום ודבש), אבל לא בסוכר שנמצא באופן טבעי בפירות וירקות - כי הסוכר הזה אינו חופשי, הוא קשור בקשר כימי לסיבי הירק או הפרי ולכן לא פנוי ולא חופשי לפגוע במראה העור.

אז, הנה עוד סיבה לצמצם בצריכת המתוקים.

3. הפסיקו לעשן

העישון גורם גם לקמטי הבעה, וגם מפריע לאספקת חמצן סדירה בתאי העור והשיער.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

לפוסטים נוספים בבלוג של הדס ספרים




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה